Mistäs sitä repäisisi 1300e ensi toukokuuhun mennessä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lomareissuun olisimme silloin lähdössä ja jostain tuo summa pitäisi saada kasaan.
Tietty rahaa menee aika paljon turhiin juttuihin kuten tupakkaan ja alkoholiin. Poltamme kumpikin 3-5 tupakkaa päivässä, alkoholiin menee viikossa n. 20e. Noista jos saisi karsittua niin varmaan säästyisi jonkun verran. Ja yhdet maksukanavat lopetamme kokonaan joten se tekee 19e vähemmän menoja kuussa.
Muita karsittavia menoja ei sitten olekaan, ja tulotkin on pienet kun olen kotihoidontuella ja miehen palkka on pieni. Sääsöön emme saa oikeastaan mitään kuussa, kun kaikki rahat menee vuokraan, laskuihin, autovelan lyhentämiseen ja siihen että nipin napin saamme kaiken tarpeellisen (ruuat, vaatteet usein kirpparilta yms).
Tosin saan varmaan ensi kuusta lähtien n. 30e lisää rahaa kuussa, kun otin esikoisen takaisin kotihoitoon "virikehoidosta" ja menee ilmaiseen kerhoon.

Olisiko jotain lisätienestiä, mistä saisi edes jonkun kympin kuussa rahaa? Mitä voisi kotoa käsin tehdä?
Ja ennen kuin joku kuittailee että mitäs meinaatte matkustaa kun ei ole varaa, niin tässä köyhäilyelämässä tuo kerran vuodessa tehtävä etelänreissu on henkireikä jota odotetaan aina koko vuosi, eli siitä emme "voi" emmekä halua karsia.

öö...eikö ensin kannattaisi miettiä se raha asia valmiiksi ja sitten varailla matkaa. Siis tarkotan sitä, että ainakin etukäteen miettii mistä ne rahat saa kasaan...

miten aikaisemmin olette keränneet rahat jos se on joka vuotinen matka teillä? jos teille tulee veronpalautuksia niin laittakaa ne säästöön,esim. avonin myynnillä saa muutamia kymppejä helposti kuukaudessa..

säästää kaikki pullonpalautusrahat, myy jotain tavaraa vaik huutiksessa. Laitaa joka kuu sivuun 10e. Tai jos on s-bonuskortti, niin kerää koko ajan bonukset ja nostaa ne vasta sitten.

Haa, mehän sadaankin veronpalautuksia 300e, ja syyskuussa ykkösbonuksia 130e, niistä saa jo hyvän alun :) Ja tupakointi lopetetaan niin säästyy ainakin 450e toukokuuhun mennessä, samoin alkon käyttö ainakin puolitetaan.
Esikoisen sisarlisästä kertyy yhteensä n. 270e ja maksukanavien lopettamisesta 170e. Eli noistahan se 1300e tuleekin täyteen :) Täytyy vaan tosiaan laittaa ne rahat aina syrjään, ettei tule käytettyä johonkin muuhun.

Viime vuonna meillä ei ollut autolainaa, joten saimme säästöön aina 150e/kk joten pystyimme tänä kesänä matkustamaan. Sitä edellisenä vuotena taas sain äitiyspäivärahaa joka oli yli 2 kertaa sen verran mitä nyt saan kotihoidontuella. Eli nyt on tulot pienemmät kuin aikoihin. Mutta

no mites olis vaikka mainospostinjako? Siitä saa kanssa jonkin verran kuukaudessa. Tuo homma on meidän perheessä perhe työ ja siitä tuleva raha laitetaan aina säästöön. Käytetään aina silloin, kun lähedemme reissuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mites olis vaikka mainospostinjako? Siitä saa kanssa jonkin verran kuukaudessa. Tuo homma on meidän perheessä perhe työ ja siitä tuleva raha laitetaan aina säästöön. Käytetään aina silloin, kun lähedemme reissuun.

Siinä on vaan sellanen juttu että jos teen jotain työtä, pientäkin, niin se on aina pois hoitolisästä ja asumistuesta. Lisäksi mies tulee töistä vasta klo 18 aikaan joten en tiedä voiko mainostenjakoa edes tehdä niin myöhään? Ja en tiedä jääkö siitä yhtään sitten voitolle kun kuitenkin kelan tuet heti pienenevät jos jotain tienaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siinä on vaan sellanen juttu että jos teen jotain työtä, pientäkin, niin se on aina pois hoitolisästä ja asumistuesta. Lisäksi mies tulee töistä vasta klo 18 aikaan joten en tiedä voiko mainostenjakoa edes tehdä niin myöhään? Ja en tiedä jääkö siitä yhtään sitten voitolle kun kuitenkin kelan tuet heti pienenevät jos jotain tienaan.

Kuinka paljon tuosta mainostenjakotyöstä saa rahaa/kk, suunnilleen? Ja voiko se jakopaikka olla vaikka toisella puolella kaupunkia? (koska silloin tulisi kustannuksia jo matkoistakin)

Mitäs jos menisit töihin ja elättäisit ihan itse itsesi? Perinteinen ongelmaratkaisu tilanteeseenne on lisätä tuloja ja/tai vähentää menoja. Ja tehdä työtä elääkseen ja matkustaakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mitäs jos menisit töihin ja elättäisit ihan itse itsesi? Perinteinen ongelmaratkaisu tilanteeseenne on lisätä tuloja ja/tai vähentää menoja. Ja tehdä työtä elääkseen ja matkustaakseen.

No, kun en halua laittaa kuopusta kokopäivähoitoon ennen kuin hän on 3v. Että siksi. Ei tämä mitään kivaa ole olla näin pienillä (kelan)tuloilla mutta tämä kuopukseni ei todellakaan ole valmis vielä kokopäiväiseen hoitoon. Ni.

niin silloin, kun itse olin hoitolisällä, niin työ oli miehen nimissä. Itse kyllä sitä suurimmaksi osaksi hoidin, kun kotona olin. Mies aina silloin tällöin auttoi. Nyt, kun itse olen jo omassa töissä, niin työ siirrettiin minun nimiin, mutta kaikki silti sitä tekee. Tai jos sinulla on vanhempia lapsia kenmen nimiin saat homman laitettua. Mutat onhan noita muitakin juttua tienata hiukan rahaa tai sitten laitat kirpparille tavarat kiertoo, hoidat kaverin lapsia ym....

Ainakin näitä kannattaisi kokeilla:
- tipaton tammikuu (tai joku muu kuu)
- muuten alkot Lidlistä tai tarjouksesta
- jos pystytte, niin tupakka pois tai vähemmälle
- jos on lehtitilauksia, niin lopeta
- huuto.nettiin kaikki turha tavara, maksut erilliselle tilille
- Lidl muutenkin
- hernekeittoa kerran viikossa

hmm, olisi kyllä mahdollista silloin tällöin ottaa yksi lapsi hoitoon, siis ihan satunnaista lastenhoitotyötä. Omat lapset nyt 2v ja kohta 4v, joten enempää kuin 1 lapsi siinä ohessa ei oikein onnistu. Mutta mistähän löytäisi sellaisia jotak satunnaista hoitoapua tarvitsevat, ja paljonko silloin voisi pyytää per tunti, jos hodan omassa kodissani?

Alkuperäinen kirjoittaja :

No, kun en halua laittaa kuopusta kokopäivähoitoon ennen kuin hän on 3v. Että siksi. Ei tämä mitään kivaa ole olla näin pienillä (kelan)tuloilla mutta tämä kuopukseni ei todellakaan ole valmis vielä kokopäiväiseen hoitoon. Ni.

No sitten ollaan kotona, jos ei ole oikeasti varaa matkustaa, eikä halua tehdä asian eteen muuta konkreettista kuin itkeä jollain foorumilla naurettavan pikkusumman säästöohjeita. Ni.

Yhteistyössä