Mistähän saisi työnhakuapua toivottomalle tapaukselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tää on tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tää on tätä

Vieras
Työhistoriani on loistava. Joka vuosi tekemässä eri määräaikaisuutta. Eri paikoissa ja eri aloilta, eikä mitään selitystä sille, että miksi minua ei palkattu vakituiseksi. Ai niin, ja sitten vielä yhdessä vaiheessa miltei parin vuoden työttömyyskausi, jolle ei ole mitään selityksiä, että mitä tein tuona aikana.

Minulla ei ole urasuunnitelmaa, ei saavutuksia työelämässä, eikä myöskään mitään erityisiä hyviä puolia, mitä voisi mainita. Kaikki sanovat, ettei yleisluonteisia vastauksia hyvistä ryhmätyötaidoista, sosiaalisuudesta ja ahkeruudesta saisi sanoa, mutta kun en minä ole mikään spesiaali-ihminen, jolla on jotain erityistaitoja.

Ja nyt sitten olen pienipalkkaisessa osa-aikatyössä ilman toivoakaan siitä, että pääsisin koskaan parempaan työpaikkaan.

No jos vaikka opiskelisit johonkin ammattiin, esim kouluavustajaksi tai lähihoitajaksi tai vaikka opettajaksi niin varmaan olisi hyvät mahikset päästä just sen alan töihin jos olet ollut monennäköisissä hommissa ja pitkään työelämässä...

[QUOTE="Sasa";28518543]No jos vaikka opiskelisit johonkin ammattiin, esim kouluavustajaksi tai lähihoitajaksi tai vaikka opettajaksi niin varmaan olisi hyvät mahikset päästä just sen alan töihin jos olet ollut monennäköisissä hommissa ja pitkään työelämässä...[/QUOTE]

Olen kyllä opiskellut, paperit on kahdellekin eri alalle, joten sekin puoli on kyllä hoidettuna. Kovasti piti olla molempien työllistäviä aloja, mutta totuus sitten osoittautui joksikin ihan muuksi

mua kyllä jotenkin tökkii nimittää kouluavustajaa ammatiksi, kun näkee miten vähän niille maksetaan. eihän orja ole ammatti.

mutta mitäs jos soittaisit johonkin niistä vanhoista työpaikoistasi, ja kysyisit vaikka suoraan mikä sinussa oli huonoa, koska haluaisit kehittää itseäsi etkä nyt tiedä miten. jos et ihan tuon takia vain kehtaa soittaa, niin voithan tarjota itseäsi töihin, ja sitten kun sanotaan eioota, niin on hyvä tilanne kysyä tätä asiaa.

mutta onko aloittaja muka oikeassa - tarvitaanko niin saumatonta työhistoriaa ja mitä vielä kaikkea, että voi saada töitä? kun kaverini taas valittaa, että hänen työnantajatuttunsa repivät tukkaansa, kun töihin on tarjolla vain sellaisia, jotka eivät siellä pärjää.

Yhteistyössä