Mistäs on persut tänään pahoittaneet mielensä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yrityksiin liittyen otin kantaa jo ketjuun "pitääkö patsaat kaataa" tms. Mutta sinun ei tarvitse etsiä kyseistä ketjua, minä kerron sinulle sen ihan tässä: yritys ITSE nimeää tuotteensa. Tässä tilanteessa jonkun Eskimo-puikon nimen vaihtaminen on markkinointitemppu. Onko se hyvä vai huono, sen näyttäkööt aika. Yhdelle kumarrat, toiselle pyllistät. Mutta kyse ei ole aidosti mistään tasa-arvotyöstä. Sillä sitä myydään. Se on se pointti, mitä ne markkinoijat haluavat. Kyse on aivan ja 100% kyse yrityksen strategiasta, jossa nyt kyseessä on markkinointi. Yritykset myy sinulle vaikka "tupajumipaskaa" nuuskana, jos se vain myy. Mitään tasa-arvoa tässä ei edistetä, ei edes fiksujen ihmisten silmiin näennäisesti. Pitää olla tosi "lusikalla annettu", että kuvittelee tässä olevan kyseessä jotan yritysten eettistä työtä.
Kysyikö joku mistä juuri sinä puhuit eilen?
 
vierailija
Li Andersson ei anna käskyjä, kuten ei Halla-ahokaan. Silläpä juuri tuon esimerkin otin. Taisi tulla ohiheitto.

Meillä mun vaimo tyhjentää tiskikoneen 3/4 kerroista. Vaimoni kanssa meillä ei ole ongelmaa kotitöiden jakamisesta. Mekoista totean yleensä, että ne ovat kauniita. Jos tässä on sinulle ongelma, niin erittelethän, että mikä minun ja vaimoni parisuhteessa sinua ärsyttää?
Mutta voit puhua googlettamisesta metaforana silloin, kun ei ole kyse googlettamisesta. Sulla tuli huti 2x.

Juuu... kotitalousjutut sun perheessä olikin se juttu, mikä tos oli pointtina.

Niin mitä sä olit täällä tekemässä, debatoimassa? Onko tämä nyt aiheen aloitus, että pitäsi alkaa debatoimaan sun vaimon tiskikoneen tyhjennyksestä.
 
vierailija
Kysyikö joku mistä juuri sinä puhuit eilen?
Musta tuntuu, että sillä on jäänyt joku eilinen keskustelu vaivaamaan, sillähän se tämän koko jutun aloitti. Mitäs se siinä sanoi, et pitäis voittaa toinen kerta (se sama keskustelija). Musta tuntuu, et sillä on häviämiskierre menossa. ...jos se on puhunut aiheesta..
 
  • Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi
Mutta voit puhua googlettamisesta metaforana silloin, kun ei ole kyse googlettamisesta. Sulla tuli huti 2x.

Juuu... kotitalousjutut sun perheessä olikin se juttu, mikä tos oli pointtina.

Niin mitä sä olit täällä tekemässä, debatoimassa? Onko tämä nyt aiheen aloitus, että pitäsi alkaa debatoimaan sun vaimon tiskikoneen tyhjennyksestä.
Muistaakseni se en ollut minä, joka halusi puhua minun parisuhteessani tiskikoneen tyhjennyksestä.... voit varmaan tarkistaa asian. Käsittääkseni se en ollut minä, mutta voin toki olla väärässä. Myös muut ketjua lukevat voinevat katsoa asian.
 
vierailija
Muistaakseni se en ollut minä, joka halusi puhua minun parisuhteessani tiskikoneen tyhjennyksestä.... voit varmaan tarkistaa asian. Käsittääkseni se en ollut minä, mutta voin toki olla väärässä. Myös muut ketjua lukevat voinevat katsoa asian.
Jos tulkitsit esimerkin niin, että kuvittelet jonkun tahtovan puhua vaimosi tiskikoneen tyhjennyksestä, niin mitäpä siihen sitten mitään lisäämään.
 
Jos tulkitsit esimerkin niin, että kuvittelet jonkun tahtovan puhua vaimosi tiskikoneen tyhjennyksestä, niin mitäpä siihen sitten mitään lisäämään.
Mitä tällä noin esimerkinomaisesti halusit kertoa? Heitto oli nimittäin täysin ohi aiheen ja mitenkään siihen liittymätön. Kerro taas ihan vapaasti ja omin sanoin.
 
Sanoit, että keskustelu on aina debatointia. Esimerkki oli siitä, miten keskustelu, eli debatointi voi alkaa.
Se on sitä kun olemme asioista eri mieltä. Voidaan me jutella tässä niistä uusista perunoista, että miten ihania ovat juhannuksena. Mutta kun me olemme eri mieltä ja keskustelemme, se on debatti. Sellaista käymme parasta aikaakin. Paras argumentointi voittakoot, ei sitä vasemmiston paljon puhumaa "öyhötystä". Mä en trollaile mitään yksittäisi kommentteja, vaan haluan käydä kanssasi keskustelun rakentavassa hengessä. Ja olenko logiikassani ja faktoissa ylivertainen? No en varmaan ylivertainen, mutta aika kova pala sulle, jos meinaat retoriikan keinoin voittaa sanomisillasi.
 
vierailija
Yle lähettää sellaisia kisoja/ pelejä joihin heillä on luvat maksukanavat taas näyttää rahaliigojen pelejä.

Hyvähän se on et maksukanavilla sivuun jäävät lajit/sarjat saa näkyvyyttä.

Ap vois ottaa selvää kuin paljon jonkun Liverpoolin pelin oikeudet maksaa.
 
vierailija
Se on sitä kun olemme asioista eri mieltä. Voidaan me jutella tässä niistä uusista perunoista, että miten ihania ovat juhannuksena. Mutta kun me olemme eri mieltä ja keskustelemme, se on debatti. Sellaista käymme parasta aikaakin. Paras argumentointi voittakoot, ei sitä vasemmiston paljon puhumaa "öyhötystä". Mä en trollaile mitään yksittäisi kommentteja, vaan haluan käydä kanssasi keskustelun rakentavassa hengessä. Ja olenko logiikassani ja faktoissa ylivertainen? No en varmaan ylivertainen, mutta aika kova pala sulle, jos meinaat retoriikan keinoin voittaa sanomisillasi.
Olemmeko me eri mieltä? Kerros vielä, että mitä mieltä minä olen, niin voin seurata tätä "minun" ja sinun välistä debatointia vähän paremmin.

Katsotaan, oletko kova pala, jos joskus pääset aiheeseen asti.
 
vierailija
Yle lähettää sellaisia kisoja/ pelejä joihin heillä on luvat maksukanavat taas näyttää rahaliigojen pelejä.

Hyvähän se on et maksukanavilla sivuun jäävät lajit/sarjat saa näkyvyyttä.

Ap vois ottaa selvää kuin paljon jonkun Liverpoolin pelin oikeudet maksaa.
Hupsista väärä ketju.
Ei enää voi viesteistä veikata mistä puhutaan kun tuo yksi jankkaa asian vierestä kaikkialla
 
Olemmeko me eri mieltä? Kerros vielä, että mitä mieltä minä olen, niin voin seurata tätä "minun" ja sinun välistä debatointia vähän paremmin.

Katsotaan, oletko kova pala, jos joskus pääset aiheeseen asti.
Ja anna kun arvaan: mun pitää etsitä sitä "oikeaa aihetta" jostain aikaisemmista viesteistä, viestiketjuista tai vaihtoehtoisesti googlesta. Sitä olematonta "sinun keskusteluaihetta" ei ole edes olemassakaan, koska jo esim. aloituksen väitteisiin vastasin. Mutta sillä koitat saada pikkunäppärästi keskustelun sivuraiteelle, että tässä "etsimme keskustelun aihetta", kun pitäisi keskustella jostain ihan asiasta.

Ja retoriikasta vielä, niin mä olen hyyyvin ärsyttävä tyyppi. Jos siinä voittamisesta mua kohtaan puhutaan, niin "moni on koittanut, kukaan ei ole vielä voittanut". Että pistä vaan tiukkaa argumenttia. Katsotaan :)
 
vierailija
Ja anna kun arvaan: mun pitää etsitä sitä "oikeaa aihetta" jostain aikaisemmista viesteistä, viestiketjuista tai vaihtoehtoisesti googlesta. Sitä olematonta "sinun keskusteluaihetta" ei ole edes olemassakaan, koska jo esim. aloituksen väitteisiin vastasin. Mutta sillä koitat saada pikkunäppärästi keskustelun sivuraiteelle, että tässä "etsimme keskustelun aihetta", kun pitäisi keskustella jostain ihan asiasta.

Ja retoriikasta vielä, niin mä olen hyyyvin ärsyttävä tyyppi. Jos siinä voittamisesta mua kohtaan puhutaan, niin "moni on koittanut, kukaan ei ole vielä voittanut". Että pistä vaan tiukkaa argumenttia. Katsotaan
Älä arvaa, pieleen meni. Kysyin, että mitä mieltä minä olen, kun sinä kerran tiedät. Ei sinun siis sitä mistään tarvitse etsiä.
Joo, eikö ollut taitava tapa saada keskustelu sivuraiteille. Harmi, ettei kukaan ole huomannut sinun yrityksiäsi tehdä samaa.

Olen tainnut aiemmin sanoa, että jos olemme väittelemässä jostain, niin saat minun puolestani voittaa..
Mutta totuus taitaa olla, että et pysty voittamaan minua, vaikka annan sinulle siihen täydet luvat ja jopa annan sinun kirjoittaa minun mielipiteeni. Mut hei, tsemppiä, harjoittelu tekee mestarin!
 
Älä arvaa, pieleen meni. Kysyin, että mitä mieltä minä olen, kun sinä kerran tiedät. Ei sinun siis sitä mistään tarvitse etsiä.
Joo, eikö ollut taitava tapa saada keskustelu sivuraiteille. Harmi, ettei kukaan ole huomannut sinun yrityksiäsi tehdä samaa.

Olen tainnut aiemmin sanoa, että jos olemme väittelemässä jostain, niin saat minun puolestani voittaa..
Mutta totuus taitaa olla, että et pysty voittamaan minua, vaikka annan sinulle siihen täydet luvat ja jopa annan sinun kirjoittaa minun mielipiteeni. Mut hei, tsemppiä, harjoittelu tekee mestarin!
Jos olen sanonut sinun olevan jotain mieltä, niin siinä samassa yhteydessä olen kertonut jo mitä mieltä. Tätä siis lienee edes turha kysyä uudestaan. Vastaus on siinä samassa viestissä, jossa olen sanonut sinun olevan jotain mieltä. Tätä jälleen kerran kutsutaan logiikaksi. En ole missään viestissä sanonut sinun olevan yleisesti vain "jotain mieltä" ja sitten sinun pitää täällä huudella, että mitä mieltä tarkoitit minun olevan.

Äläkä nyt loukkaannu ja luovuta. En minä halua sinun mieltäsi pahoittaa. Väittelemässä täällä vain ollaan. Ei kannata vetää herneitä nenään ja sanoa "sinä voitit".
 
Jatkan vielä hetken loogisuudesta, tai tätä kutsutaan deduktiiviseksi päättelyksi:

Jos kerrot, että hauki on kala, niin minä voin seuraavassa viestissä sanoa, että sinun mielestäsi hauki on kala. En siis esitä mitään uutta väitettä, koska itse olet kertonut hauen olevan kala ja olevasi sitä mieltä. Jos deduktiivisen päättelyn premissit ovat tosia, niin lopputulos on oikea. Väännän sinulle vielä rautalangasta, jotta varmasti ymmärtäisit:

Premissi 1: hauki on kala.
Premissi 2: kaikki kalat elävät vedessä

Johtopäätös: hauki elää vedessä

Päätelmä on oikea, mikäli premissit pitävät paikkansa. Jos siis itse sanot jotain ja siitä tehdään looginen johtopäätös, niin johtopäätös on oikea, jos sanomisesi pitävät paikkansa.
 
vierailija
kesäkuu 28, 202015:09
#TUUMAUSTUNTI
Paljonko suomalaiset ovat halukkaita maksamaan hallituksen ideologisista hankkeista? Tavio ja Grönroos esittelevät tutkimustulokset maanantain Tuumaustunnilla


TUUMAUSTUNTI | Ovatko suomalaiset hyväksymässä Marinin/Vanhasen hallituksen suunnitelmat koronakriisin varjolla? Perussuomalaiset pyysi Kantar TNS –gallupia tekemään tutkimuksen kansalaisten näkemyksistä. Tutkimustulos on hallituspuolueille karua luettavaa.
 

Yhteistyössä