Mistähän johtuu joka aamuinen päänsärky?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Name-No
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Name-No

Aktiivinen jäsen
16.02.2009
1 589
2
36
Nyt on muutamana aamuna alkanut päänsärky melkein heti heräämisen jälkeen; tuolla takaraivolla sellasta migreenityyppistä kipua. Onkohan niskat jumissa vai mikä? Tympeä kun vaikuttaa yleiseenkin fiilikseen kun aamusta jo nuppia jomottaa.... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Miehelläni se johtui tukkoisista poskionteloista, kuorsasi yms niin kovin, että ei saanut tarpeeksi happea yöllä. Joka aamu oli pää kipeä ja kamalan väsynyt, kunnes pääsi sellaiseen leikkaukseen.

Onko sulla nuhaa, tai muuten nenä tukossa?

Mulla oli vasta tässä poskiontelontulehdus johon söin antibioottikuurin. En tiedä sitten, onko kunnolla parantunut.... nuhaa ei kyllä mitenkään huomattavan paljon ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Name-No:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Purentaperäistä? Hyvinkin todennäköinen syy.

Siis että purisin jotenkin unissani hampaitani vai miten? :ashamed:

Jos olet menossa lähiaikoina hammaslääkäriin niin kysypä näkyykö merkkejä kirskuttelusta. Se kuluttaa pintoja.

Just noin. Mulla oli samaa ongelmaa, paitsi että mun päänsärky ilmeni iltapäivisin/iltaisin sellaisina "sähköshokkeina". Loppui, kun opettelin rentouttamaan leukaperäni nukkumaan mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jänis:
Ei ole siis särkenyt vielä herätessä? Jos särkisi jo herätessä niin epäilisin joko purentaa tai tyynyä.

Ei ole ihan heti herätessä kipeä vaan hetken aikaa kun on ylhäällä niin alkaa särkemään. Ja mulla on migreeniä joskus ollut niin samantyyppistä säteilyä ja jomotusta mutta tuolla takaraivolla (ei siis toispuoleista). Enemmänkin on aamulla, päivän aikana hieman hellittää kun ottaa särkylääkettä.

Jos olet stressaantunut niin purenta voisi hyvinkin olla syy.

Voisit kokeilla myös tyynyn vaihtoa ja niska-hartiajumppaa. Itselläni on päänsärky jos en nuku omalla tempur-tyynylläni. Yliliikkuva niska tarvitsee kunnon tuen ja tyyny kulkee reissussakin nykyään mukana.

Nimenomaan, unissaan voi aiheuttaa niin valtavan purentavoiman hampaille että ne saattaa jopa saada hengiltä ja seuraa juurihoito. Niin kovaa ei valveilla voi edes purra. Tavallisimpia oireita on aamuinen päänsärky.

Ainoita kotikonsteja on tutkia suusta (jos on) amalgaamipaikkoja, jos ne kiiltelevät niin todennäköisesti hiot niitä öisin. Ja tunnustella puremalihaksi posken sisäpuiolelta, napakat ja kipeät lihakset viittavaat myös purentaan..
Puolisoltakin voi kysyä kuuleeko narskutusta mutta useasti liike ei ole narskuttelua vaan äänetöntä hankausta ja kiristelyä.

Hammaslääkäri voi määrätä relaxantteja tai tehdä öiksi purentakiskon. Myös kuuriluontoinen buranan käyttö saattaa helpottaa.

Toivottavasti apu löytyy, oli syy mikä tahansa :flower:

Raskaana en ole joten siittä ei voi johtua.... :D Stressiäkin on ollut jonkun verran, ihan tiedostettua sellaista, muttei nyt ihan lähiaikoina. Tuliskohan jälkijunassa tuo pääkipu? :xmas:
Tuo hampaiden purenta saattaisi kyllä olla yksi vaihtoehto.... mutta kun ei aiemmin ole ollut vaan ihan nyt muutamana aamuna. Hmh. :snotty: Voiskohan olla ettei poskiontelot ole kunnolla parantuneet.... mutta en kai minä voi lääkäriinkään soittaa että saiskos aikaa kun aamulla jomottaa päätä mutta muita oireita ei ole. :whistle:

Yhteistyössä