mistä voi johtua sikiön hidas sydämensyke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Eilen th kuunteli varmaan 15 min sikiön sydänääni, yritti herätellä pientä että saatais liikettä. Lopulta sai sykkeen 120-125:een
käski kuulostella liikkeitä aamulla/päivällä/illalla

Silloin kun mä sain esikoiseni sen sydänäänet oli alle 100, koska lapsivettä ei ollut paljoakaan. Sydänäänet on normaalit jos ne on vähintään 120, mut kannattaa kyllä seurata tilannetta. Ootko millä raskausviikolla?

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Silloin kun mä sain esikoiseni sen sydänäänet oli alle 100, koska lapsivettä ei ollut paljoakaan. Sydänäänet on normaalit jos ne on vähintään 120, mut kannattaa kyllä seurata tilannetta. Ootko millä raskausviikolla?

siis sydänäänet oli alkuun alle 100
vko 34

Minulla oli tyttöä odottaessa parikin kertaa hitaat sykkeet ja ihan polille jouduin ultraan + piuhoihin. Asennon vaihto saattaa auttaa, jos napanuora on huonosti,, tytöllä oli oikea solmu(aika löysä ) napanuorassa, joten saattoivat johtua siitä.

Mulla kun todettiin hepatoosi kaks viikkoa sitten niin pitivät tunnin verran mua käyrillä kun vauva oli niin 'uninen', liikkeitä vähän ja sykkeet 110-130.

Tämä johtui kuitenkin siitä etten ollut syönyt kunnolla sillä kun hoitaja toi mulle leivän ja pari mehulasia ja odoteltiin hetki niin vauva virkosi :)

toivottavasti sullakin kyseessä joku tällainen juttu mutta vaatisin kyllä lisätutkimuksia ihan varmuuden vuoksi!

Meillä syke RV20 on vain 70!!! Nyt tutkitaan kovasti mistä johtuu. Muutaman päivän päästä saan tiedon onko minulla Sjögrenin syndrooma joka saattaa aiheuttaa sikiölle eteis-kammiokatkoksen. Tänään ultrattiin reilut 2 tuntia, sydänlääkäri pois sulki kuitenkin tuon eteis-kammiokatkoksen sillä syke kävi kerran 135 paikkeilla ja kammiot reagoivat tietyllä tavalla joka ei sovi tuohon eteis-kammio katkokseen... Huh huh, saa nähdä miten tässä käy.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä