Mistä voi johtua? (liittyy menkkakipuihin)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siitä on nyt 8 vuotta, kun mun kuukautiset alkoivat eikä mulla ollut ikinä mitään kuukautiskipuja...aina kuukautisten alkamispäivänä maha hiukan sekaisin ja sellaista epämiellyttävää oloa, mutta ei koskaan kipuja. Nyt sitten viime torstai-yöllä mulle tuli kovia mahakipuja, sellaista kouraisevaa kipua, joka yltyi jos olin tietynlaisissa asennoissa/liikuin tietyllä tavalla. Tätä mahakipua kesti lähes 4 vuorokautta. :eek: Perjantai-yöllä nousi myös kuume. No maanantaina sit alkoi kuukautiset ja mahakivut lievenivät joka päivä. Mut mistä voi johtua, että yhtäkkiä on näin kovat kuukautiskivut, vaikka ennen ei ole ollut vastaavaa? Onkohan se nyt joka kuukausi tällaista :/ Olen joskus kuullut, että yleensä vain suuret muutokset hormonitoiminnassa aiheuttaisivat tällaista. Kokemuksia?

Jotain kystajuttua mäkin ajattelin. Itselläni on endometrioosi, joten kaikenlaiset vaivat ovat siinäkin mahdollisia. Tuosta kuumeesta tuli mieleen, että saattanut vaikka puhjeta kysta. Nää nyt on vaan tämmösiä arvauksia. Käy gynellä kysymässä, varsinkin jos oireet jatkuvat.

Yhteistyössä