Mistä voi johtua lapsen joka talvinen yö-yskä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
sama homma siis joka talvi.. paljon ei päivällä yski mutta yöllä saa kamalia yskäkohtauksia,hyvä ettei oksenna. hunaja sekä yskänlääke käytössä,ei suurempaa apua. Ja tosiaan,kesäisin ei tätä vaivaa ole..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Käyppä ostamassa suolakivilamppu - kokemuksesta tiedän 3 perhettä jossa se on toiminut

mistät tälläisiä saa?
Olen välillä pistänyt pyykit kuivamaan hänen huoneeseensa kun juuri tuota kuivaa ilmaa miettinyt,mutta en ole huomannut senkään vaikuttavan. Tekeekö kuiva ilma yskää vaan öisin? Ja siis tuollaisia kamalia kohtauksia?
Lääkäristä kun viime talvena kysyin kun monta viikkoa jatkunut jo niin kuulemma "normaalia normaalia" vaan.. :/ vaikka ei tuo minusta ole..

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
yöyskän yksi suurimmista syistä on astma. ilmenee myös muilla flunssankaltaisilla oireilla, mutta yöyskä on yksi vahvimmista.

tätä olen kanssa epäillyt. Viime talvena muistan jo tietoa etsineeni astmasta.. mutta sitten kesällä ei yskinyt niin unohdin koko asian kunnes taas alkoi tänä talvena sama homma kuin aina ennenkin

lapsella on myös atooppinen iho ja heinäallergioita,käsittääkseni nuokin astmaan liittyviä? ja silti ei lääkärissä oteta tosissaan,kaikki on vaan aina normaalia :/

Kuvittelis vain että jos on astmaa, se yskä ei loppuis kesällä. Että silti kuivaa huoneilmaa veikkailen. Pienennä huoneen lämmitystä ja jatka edelleen pyykkien kuskausta huoneeseen :) , jos huomaat että pientäkin apua tulee niin osta ilmankostutin. Mutta siis toki puhu asiasta lääkärille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapsella on myös atooppinen iho ja heinäallergioita,käsittääkseni nuokin astmaan liittyviä? ja silti ei lääkärissä oteta tosissaan,kaikki on vaan aina normaalia :/

No joo, mun tytölläni on myös ollut atooppinen iho pienestä pitäen ja 4v todettiin astma. Että en väitä enää, voi toki olla myös oire astmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mimaka:
Kuvittelis vain että jos on astmaa, se yskä ei loppuis kesällä. Että silti kuivaa huoneilmaa veikkailen. Pienennä huoneen lämmitystä ja jatka edelleen pyykkien kuskausta huoneeseen :) , jos huomaat että pientäkin apua tulee niin osta ilmankostutin. Mutta siis toki puhu asiasta lääkärille :hug:

en tiedä mut mulla on astma ja vaivaa juuri talvella ja yöllä monesti ahdistaa..

karsi huoneesta kaikki ylimääräinen.. esim matot... siivoa usein ja esim illalla pidä ikkunaa auki ennen nukkumaan menoa..

Alkuperäinen kirjoittaja mimaka:

No joo, mun tytölläni on myös ollut atooppinen iho pienestä pitäen ja 4v todettiin astma. Että en väitä enää, voi toki olla myös oire astmasta.

eli ens viikolla otan tk:hon yhteyttä ja vaadin jotain tutkimuksia. Kamala katsoa kun toinen yskii niin että tuntuu ettei henkeä saa kunnolla ja melkeen oksentaa. ja tietysti itse herää ja alkaa itkeä kun tälläinen kohtaus tulee,eli huonontaa varmasti unenlaatuakin. Ja tosiaan tunninkin voi nuo kohtaukset kestää kerrallaan.

Uusimmat

Yhteistyössä