mistä voi johtua kun menkat myöhässä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
raskaana en ole, testi tai kaksikin testia nega. menkat myöhässä 4 päivää, aina ovat säännölliset.
mistä muusta syystä ne voi jäädä? ei stressiä... öö mitäs muita syitä? puuhdistuskuuri juomaa join 4 päivää. inkivääri kapseleitä olen syönyt pari viikkoa. mitään muuta 'uutta' ei ole elimistössäni tapahtunut :D
 
Lumi-Marja harmaana
Nuokin mainitsemasi asiat voi vaikuttaa menkkoihin. Muistan, kun kerran kokeilin nutrilettiä, niin vippas viikolla menkat myöhäiseksi, enkä ollut raskaana. Kyllä ne sieltä tulee, odota vaan :)
 
Tavallisin syy on raskaus. Raskaustestissäkin on vääriä negatiivisia, varsinkin kun noin vähän aikaa kuukautiset myöhässä. Muita on tunne-elämän erilaiset häiriöt, järkytykset. Nopea painonpudotus tai pitkä sairaus, kuten krooninen infektio. Harvinaisin on munasarjojen kystat.

Kannattaa tehdä raskaustesti vielä parin päivän päästä, ellei menkkoja sitä ennen kuulu.
 
mulla on menkat yli kuukauden myöhässä, ei ikin oo ollut epäsäännölliset, ei siis koskaan....
ei ikin oo vaikuttanut et onko ehkäsyy vai ei, ja jos joskus on joutunut jättään rinkulan väliin rahanpuutteen vuoksi, ni silloinkin on aina tullut ajallaan...
nyt kaks viikkoo ollut alavatsas sellaisia kipuja et menkat alkais, mut mitään ei tapahdu... negatiivinen raskaustesti tehty, ja tänään on aika lekurille selvittään et mistä moinen johtuu...

ja nyt on vieläpä paha olokin, oksettaa...
 
tuutikki
Jostain syystä olet ovuloinut hiukan tavallista myöhemmin ja menkat siis alkaakin tavallista myöhemmin tai sitten olet raskaana. uusi testi vielä myöhemmin, jos ei menkkoja kuulu edelleenkään.
 
ja mainittakoon vielä, et ei oo ollut stressiä, en oo laihduttanut, ei oo mitään sellaista tautia joka vois vaikuttaa... kaiken siis pitäis olla ihan normisti, ja ne menkat ei vaan tuu...
tuntemuksia on kyllä, mut ei menkkoja
(ja kaks lasta on, et luulisin et tunnistaisin jos oisin raskaana.... B) )
HUOM! luulisin........
 
vieras
niin ja kun mulla on muka raskausoireita -- vai kuvittelenko vain. Rinnat vähän kipeinä välil, ja mahaa vähän vihloo sillon tällön. ja mässyy haluttas vetää koko ajan :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
ja mainittakoon vielä, et ei oo ollut stressiä, en oo laihduttanut, ei oo mitään sellaista tautia joka vois vaikuttaa... kaiken siis pitäis olla ihan normisti, ja ne menkat ei vaan tuu...
tuntemuksia on kyllä, mut ei menkkoja
(ja kaks lasta on, et luulisin et tunnistaisin jos oisin raskaana.... B) )
HUOM! luulisin........
ilmoitteletko sit vaik tähän ketjuun mitä lekuris sanottiin :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
ja mainittakoon vielä, et ei oo ollut stressiä, en oo laihduttanut, ei oo mitään sellaista tautia joka vois vaikuttaa... kaiken siis pitäis olla ihan normisti, ja ne menkat ei vaan tuu...
tuntemuksia on kyllä, mut ei menkkoja
(ja kaks lasta on, et luulisin et tunnistaisin jos oisin raskaana.... B) )
HUOM! luulisin........
ilmoitteletko sit vaik tähän ketjuun mitä lekuris sanottiin :)
joops, ilmotellaan....

hiukka huolestuttaa, vaikka vauvakuume onkin, niin on vasta niin tuore suhde, muutto 4 viikon päästä toiselle paikkakunnalle, ja ihan uus duuni, joka on tällä hetkellä määräaikainen, mut jatkuu ens vuonna vakkarina, ni en haluis nyt tällä hetkellä vauvaa kun on niin paljon kaikkea...

toki halua perheen uuden miehen kanssa, mut ei nyt, ei näin nopeasti...
sit jos en oo raskaana, ni mistä ihmeestä tää sit johtuu....

 
vieras
todella outoa kyllä tuo. saa nähdä sit miten mulla itsellä käy.. alkaako ne vai mitä. enne kyll ä raskaustestit näyttäneet heti pos. kun menkat päivänkään myöhässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
todella outoa kyllä tuo. saa nähdä sit miten mulla itsellä käy.. alkaako ne vai mitä. enne kyll ä raskaustestit näyttäneet heti pos. kun menkat päivänkään myöhässä.
mä oon tehnyt testit (siis nää jotka näytti positiivista) ni sillon ku on ollut menkat viikon myöhässä, ja heti ain selvä positiivinen...

nyt sit hiukka jänskää....

 
13v menkat myöhässä
moi oon 13v tyttö mun menkat on viikon myöhässä tarkoittaakose että olen raskaana? mutta mitsäs jos en ole ollut mihen kanssa yhdynnässä niin miks kun menkat ei tuu jo oon
 
sama onelma
Alkuperäinen kirjoittaja 13v menkat myöhässä;19287904:
moi oon 13v tyttö mun menkat on viikon myöhässä tarkoittaakose että olen raskaana? mutta mitsäs jos en ole ollut mihen kanssa yhdynnässä niin miks kun menkat ei tuu jo oon
En ole ollut koskaan miehen kanssa, mut menkat on jo 5 päivää myöhässä, mistä vois johtua?
 
kuinkas sitten kävikään....
Mullakin tässä pienehkö ongelma... Menkat oli viimeksi elokuunlopulla. Kuukautiset ovat olleet aina epäsäännölliset, mutta eivät koskaan myöhässä näin paljoa... Kaksi eri raskaustestiä olen tehny ja molemmat negatiivisia (toisen tein pari päivää sitten ja toisen noin 2vk sitten) ... Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole vain kun tuossa viikko sitten alavatsaa.. (kohdunseutua) kouristeli. Ehkäisynä olen käyttänyt kondomia ja sukupuoliyhteydessä olen ainoastaan ollut poikaystäväni kanssa, jolla ei sukupuolitauteja... Mistäköhän menkkojen poisjäänti voisi johtua?
Viime menkkojen jälkeen olen muuttanut elämäntapaani siten, että urheilen nyt päivittäin.. joskus 2 kertaa päivässä ja lähinnä treenaan vatsalihaksia, kun vielä heinäkuun puolella urheilin vain muutaman kerran viikossa.. Voisiko tämä vaikuttaa menkkojen poisjääntiin? Ehkä myöskin pienoista stressiä on koulun suhteen, mutta voiko se vaikuttaa näin paljoa? :S
 
"hömelö"
Samaa tarinaa täälläkin Menkat nyt myöhässä viikon, viimeks ollu kierron kanssa ongelmia joskus teininä sen jälkeen aina säännölliset käytin ehkäisyä tai ei. Mutta nyt sitten ei vaan kuulu.. 2 testiä oon tehny, negaa näyttävät. Alavatsassa tuntemuksia, maha ihan turvoksissa, rintoja aristaa, naama kukkii ja olo on ku hyeenalla. Osaisko joku vinkata viittaako oireet johonki hormonitoiminnan häiriöön/stressiin vai sitten raskauteen. Raskaaks tulemista vähän emmin kodallani, oon aikoinani sairastanu pitkän oireettoman klamydian.
 
"Kipa"
Joopa, mulla oli edelliset huhtikuussa, piti alkaa 21 päivä, mut alko 25 päivä... seuraavat ois pitäny alkaa tos 23.5, mut ei oo näkyny... olin tos sellasen öbaut 4 viikkoo töissä, joista yhen viikon oli saikulla niskojen takia... voiski poisjäänti johtuu siitä, et mul palo melkee joka päivä hermot töissä ja olin muutenki töitten jälkee väsyny ja äkänen. Alotin sen työn 3.5 ja lopetin 27.5, johtaja anto loparit. En kyllä oo viime menkkojen jälkee ollu mielestäni yhdynnässä ilman kumia... mut jostain kumman syystä testi näytti mun tulkinnan mukaa positiivista... testin nimi oli Clearblue. Pystyviiva oli tummenpi ku vaakaviiva...

Mulla on aina ollu epäsäännölliset, kivut ihan "mukavat", viimeks ei kyl mun muistaakseni ollu vuoto saman suurusta kuten normaalisti...
 
"Kipa"
[QUOTE="hömelö";23684891]Samaa tarinaa täälläkin Menkat nyt myöhässä viikon, viimeks ollu kierron kanssa ongelmia joskus teininä sen jälkeen aina säännölliset käytin ehkäisyä tai ei. Mutta nyt sitten ei vaan kuulu.. 2 testiä oon tehny, negaa näyttävät. Alavatsassa tuntemuksia, maha ihan turvoksissa, rintoja aristaa, naama kukkii ja olo on ku hyeenalla. Osaisko joku vinkata viittaako oireet johonki hormonitoiminnan häiriöön/stressiin vai sitten raskauteen. Raskaaks tulemista vähän emmin kodallani, oon aikoinani sairastanu pitkän oireettoman klamydian.[/QUOTE]

Itellääki ollu tuntemuksia alavatsassa, ja rintoja aristaa, mut ei mitää... kait se on lekurii mentävä, jos ei ala kuulumaa... ilmavaivojaki on normaalia enemmän ja päätä on jomottanu välil...
 
koppi
Kuinkas sitten imetyksen lopettamisen jälkeen kierrot, onko kokemuksia epäsäännöllisyydestä? Mulla menkat myöhässä viikon, yhdet kuukautiset tuli normikierron mukaan, mutta nyt sitten odotellaan. Menkkamaisia tuntemuksia taitaa olla jo kohta kolmatta viikkoa.Pari päivää sitten testattu nega (kylläkin päiväpissistä...) .
 

Yhteistyössä