Mistä voi johtua kauhee väsymys makean syönnin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syötkö harvakseltaan? Ilman diabetestäkin sokerit pistävät nukuttamaan niin maan perkeleesti, kun syö tyylillä harvoin mutta runsaahkosti kerrallaan. Itsellä auttaa kun jakaa sen päivän ravinnon pienemmiksi määriksi pitkin päivää.

En oo mitannu sokereita, ei oo mittaria. Mutta olin just hiljan sokerirasituksessa.

Sen sokerirasituslitkun jälkeen ei muuten tota väsyä tullut. Joten häh?

Ihan pienestä määrästä makeaa ei väsyä tuu.
Ja syön toki epäsäännöllisesti mutta yleensä kuitenkin aika pieniä kertamääriä, siis ruokaa yms.

Mitään piristysvaihetta ei makeasta tuu, vaan heti aivan julmettu väsy. Ei pysty itteään pitämään hereillä vaikka kuinka yrittäis.

Tää "vaiva" on ollu jo vuosia. Eihän siitä haittaa oo ku ei syö makeaa mutta tulipa täs pyhinä syötyä ja aloin taas hämmästelemään tota.

Mulla käy ihan samalla tavalla, karkki ei ole ehkä se pahin vaan joku pulla tai munkki, jossa on valkoista vehnää ja sokeria, sellaisen jos erehtyy syömään esim. iltapäivällä, niin sen jälkeen sohva kutsuu ja koko ilta menee ihan tokkurassa, se on ihan karmaiseva se väsymys, siitä ei vaan toivu... mulla ei oo ikinä sokereissa ollut mitään häikkää, esim. kolme kertaa tehty sokerirasitus raskauden aikana, ja arvot loistavat, muutenkin joskus mitattu sokereita. Nykyään kyllä välttelen noita pullia yms., karkkia syön, mutta yritän syödä ruuan jälkeen heti, ei väsytä niin pahasti..

Yhteistyössä