Mistä voi johtua, ettei hampaita särje, vaikka suu täynnä pahoja reikiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
hyvä jos kerran viikkoon pesee hampaansa, löytyy myös hampaita joissa suunnilleen pelkät juuret tallessa.

Koskaan ei kuitenkaan särkyä ole, jos olisi niin saisi toisen menemään hammaslääkäriin.

Mistä voi johtua moinen? Kerran oli poski turvoksissa, mutta meni buranalla ohi eikä silloinkaan ollut kipua

Aina ei vaan särje jostain syystä. Mä menin kerran hammaslääkäriin kun hampaasta lohkesi palanen, huomasivat siinä samalla että hampaassa oli niin iso reikä että ei enää edes paikkaaminen auttanut vaan piti tehdä juurihoito. Mutta yhtään ei ollut särkenyt.

Yksi tuttu sai pahaksi päässeestä hampaasta niin pahan tulehduksen että oli vähällä päästä hengestään, kerro se ko. henkilölle niin jos motivoisi käymään tarkastuksessa.

Tuo bakteerikannan kasvatus onkin ainut keino näille laiskimuksille jotka eivät harjaan koske.
Bakteerit elää symbioosissa juurien kanssa joten särkyjä ei juuri pääse syntymään,mutta heti kun asiaan tulee muuttuja niin särky yllättää juurikin turvotuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29269674:
Yksi syy tietysti voi olla, että hampaat on jo ajat sitten juurihoidettu, silloinhan ei enää kipua tunne, vaikka paikan viereen tulisikin reikä.

Olipas hauska viesti,mee mualle MIELIPITEISI KANSSA !

toisilla sitä vain ei ole. itsellä ei ole hampaissa sellaista tunnetta juuri ollut. hyvä siinä soittaa aikaa, sanoa ettei särje, valehtelen aina että jomottaa kovasti. aina ollut korjaamis tarvetta. ja huomasin ettei yksityisessä ole muuta eroa kuin isompi lasku, luotan tuttuihin hammaslääkäreihin kunnalla, sukua jopa ovat :D

[QUOTE="just";29269783]siis täh? :D[/QUOTE]
Mitä täh ?
ei juurihoito autuaaksi tee,vai luuletko että kun saat juurihoidon teetettyä sen jälkeen ei ole huolenhäivää ? No way !
olen niin monta juurihoidettua hammasta poistanut että tiedän mistä puhun.

Mitä täh ?
ei juurihoito autuaaksi tee,vai luuletko että kun saat juurihoidon teetettyä sen jälkeen ei ole huolenhäivää ? No way !

Jaa säryn takiako sinä niitä juurihoidettuja hampaitasi olet poistattanut???? Vaikka ei sillä, voihan juurihoitokin epäonnistua, hampaassa voi olla jopa ylimääräinen juuri, jota ei edes näe rtg-kuvasta ja siinä sitten ihmetellään kun kipu ei lopu. Tässä ap:n tapauksessa ei vaan ollut kyse siitä. Juurihoidon tavoite ei ole se, että hammasta alkaisi särkeä enemmän. Tyypillisempää on, että juurihoidettu hammas lohkeaa jossain vaiheessa niin pahasti, ettei siitä enää saa rakennettua kelvollista purukalua ja sen takia joudutaan poistamaan. Onnistuneen juurihoidon jälkeen hammas on kuollut, eikä se tunne enää mitään.

Se minulle jäi kyllä epäselväksi, että miksi esiinnyt hammaslääkärinä, kun et selvästikään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29270011:
Jaa säryn takiako sinä niitä juurihoidettuja hampaitasi olet poistattanut???? Vaikka ei sillä, voihan juurihoitokin epäonnistua, hampaassa voi olla jopa ylimääräinen juuri, jota ei edes näe rtg-kuvasta ja siinä sitten ihmetellään kun kipu ei lopu. Tässä ap:n tapauksessa ei vaan ollut kyse siitä. Juurihoidon tavoite ei ole se, että hammasta alkaisi särkeä enemmän. Tyypillisempää on, että juurihoidettu hammas lohkeaa jossain vaiheessa niin pahasti, ettei siitä enää saa rakennettua kelvollista purukalua ja sen takia joudutaan poistamaan. Onnistuneen juurihoidon jälkeen hammas on kuollut, eikä se tunne enää mitään.

Se minulle jäi kyllä epäselväksi, että miksi esiinnyt hammaslääkärinä, kun et selvästikään ole.

Lopeta nyt tuo lapsellinen käytös,kukaan ei usko sun ihme google lääkäri juttujasi,sori vaan.
Mä en jaksa näin naurattavasta aiheesta vääntää.

Sulla on hermot hyvässä piilossa tai kuolleet juuret.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29270047:
Oho, valelääkäriltä loppui argumentit. Mene pois ja anna aikuisten keskustella rauhassa. Voit käyttää loppuvuorokauden hampaiden pesuun. Älä unohda hammasvälejä.

Tämä usein unohtuu. Langoittelu kerran päivässä ehkäisee tosi tehokkaasti muun muassa hammaskiveä!

Ahdasväliset! Käyttää hammaslankaa:attn:

Mitä täh ?

Jos juurihoito on sulla epäonnistunut niin ei se sitä tarkoita, että juurihoidettua hammasta pitää särkeä :D Onnistunut juurihoito aiheuttaa sen, että hammas on kuollut. Se ei tunne kipua.

Yhteistyössä