Mistä vetoa, että nämä vanhemmat, jotka kovasti hehkuttavat kuinka heidän lapsensa eivät saa krääsää jouluna vaan vain m

  • Viestiketjun aloittaja näi
  • Ensimmäinen viesti
näi
Ja totuus on, että lapsensa saavat ihan hulluna lahjoja isovanhemmilta, kummeilta yms. Pääsevät vanhemmat näin helpolla ja sitten voivat esittää ekologisia ja valveutuneita kansalaisia.
 
"vieras"
No ei meidän itse tarvitse sitä lahjavuorta kasvattaa, koska lapset todellakin saavat yhteensä monen monta pakettia kummeilta ja isovanhemmilta, jopa minun vanha kummitätini muistaa meidän lapsia :) haittaako se jotain, että en itse osta lahjoja omille lapsilleni, vaan kummilapsilleni ja sisarusteni ja serkkujeni lapsille?
 
"Anne"
Meillä taitaa tulla lapselle varmaan se yks paketti per mummo, täti, jne. Isän puolelta tulevat jää isälle. Itse ostan kolme lahjaa. En edes keksisi enempää koska en halua ostaa vaatteita tms joita ostan muutenkin.
 
isovanhemmatkin
kummeja ei ole, kun ei kuuluta kirkkoon. Enpä ole asiaa sen kummemmin hehkutellut, mielestäni ei vaan ole meidän tilanteessa järkevää haalia roinaa, mieluummin muutama tarpeellinen ja hyvä lahja.
 
Me ostetaan pari-kolme pakettia/naama lapsille itse, jotain hyödyllistä (vaatteita tms) ja jotain kivaa (lelu, peli tms). :)
Lisäks tulee sitten isovanhemmilta ja kummeilta, tädeiltä sediltä ja enoilta ym. paketteja lisäks.

Meidän ei välttämättä tarviis ostaa mitään lapsille, eivätkä silti jäisi ilman lahjoja.
 
mitäsitten
No varmasti saavatkin ja juuri siksi en uskalla ostaa kuin kolme lahjaa ja nekin kehittäviä lelhja jotka olisin muutenkin kannattanut ostaa, säästin ne jouluksi.
 
"vieras"
Meillä ei saa. Ja ostaisin kyllä ite sen lahjavuoren jos olis rahaa. Mutta tilanne se et molemmista mummoloista tulee vajaa 100 e lahjarahaa kuudelle lapselle yhteensä, ei ikinä mitään lahjaa. Kummeilta hyvällä tuurilla jokainen saa yhden 10-20 e paketin. Osa ei saa sitäkään.

Tällä hetkellä budjetti on n 50-70 e per lapsi. Joten sillä ei juuri mitään vielä osta. Jos edes sen tärkeimmän toiveen vois ostaa, mutta todennäköisesti lapset joutuu tyytymään vähempään. Reilulla satasella jo sais jo paljon paremmin.
 
täh
[QUOTE="vieras";27642523]Meillä ei saa. Ja ostaisin kyllä ite sen lahjavuoren jos olis rahaa. Mutta tilanne se et molemmista mummoloista tulee vajaa 100 e lahjarahaa kuudelle lapselle yhteensä, ei ikinä mitään lahjaa. Kummeilta hyvällä tuurilla jokainen saa yhden 10-20 e paketin. Osa ei saa sitäkään.

Tällä hetkellä budjetti on n 50-70 e per lapsi. Joten sillä ei juuri mitään vielä osta. Jos edes sen tärkeimmän toiveen vois ostaa, mutta todennäköisesti lapset joutuu tyytymään vähempään. Reilulla satasella jo sais jo paljon paremmin.[/QUOTE]

Ihmeasenne. teet 6 kakaraa ja valitat kun suvulla ei ole varaa ostella heille kalliita leluja. olisin kiitollinen siitä että muistavat.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja täh;27643809:
Ihmeasenne. teet 6 kakaraa ja valitat kun suvulla ei ole varaa ostella heille kalliita leluja. olisin kiitollinen siitä että muistavat.
Siis? En todellakaan ole sukulaisilta mitään vailla. Vaan kommentoin aloittajalle että meillä ei lapset saa sukulaisilta lahjoja kuten ap väitti. Eli meillä todellakin saavat sen alle 5 pakettia jokainen. Eikä ole käynyt mielessäkään et sukulaisten pitäis niitä ostaa.
Oma rahatilanne kyllä tympii mutta täytyy toivoa että joskus ois asiat paremmin.
 
Meillä ei saa. Kummit kysyy mitä tarvii ja ostavat fiksuja lahjoja. Ja mummikin on vihdoin oppinut, että jos ei osta laatua, ni on parempi olla ostamatta mitään. Aikanaan poika silloin 5 vee sai jonkun joululahja-poliisiauton (KRÄÄSÄÄ) rikki alle 10 minuutissa niin että se piti heittää roskiin. Yksi kummitäti kyseli pojan jalan kokoa ja sanoi neulovansa sukkia, toinen kyseli eilen vaatekokoa kun oli löytänyt Angry Birds-pyjaman... Mummilta on tulossa Onepiecet molemmille. Kai se jotku lelutkin ostaa mutta ei tosiaan karmeeta krääsää. Mä olen itse ostanut noille uudet puhelimet ja Angry Birds-pussilakanasetit ja pojalle lisäksi kirjan ja tytölle ostan vielä jonkun, varmaan vauvanukelle vaatetta tms.
 
"vieras"
juuri siksi me ei itse sitä lahjavuorta ostetakaan. Ostetaan lapselle 2 lahjaa, loput tulee sediltä, täeiltä, enoilta, mummoilta, mummeilta, isomummoilta,isomummeilta, kummeilta, ystäviltä ja ties keneltä. Ei me haluta sukulaisia kieltää muistamasta lastamme, mutta koska niitä sukulaisia on paljon, niin ei osteta sitten itse mitään älytöntä määrää vaan muutama kalliimpi, toivottu ja kestävä lahja.
 

Yhteistyössä