Moikka
Aivan saman asian kanssa itse olen paininut! Mistään kaupasta ei todellakaan ole löytynyt housuja jotka minulle sopisi, normaali koko minulla on vaihdellut 48-52 välillä housuista riippuen.
Ja kyllä ainakin minulla on vatsa kasvanut niin hurjasti, ettei toivoakaan että saisin normaali housuja jalkaan. Taisi olla tuossa rv 15 kun viimeisen kerran pidin normaali kokoisia housuja ja nekin olivat sellaiset joissa oli joustoa. Farkut yms. venymättömät meni hyllylle kyllä todella aikasin. Näin vaikka raskausaikana ei ole tullut kiloakaan lisää!!! Päin vaistoin, olen vielä miinuksella 4 kiloa lähtöpainosta ja kohta alkaa rv 32.
Itse olen päätynyt siihen, että vien huomenna kasan normi housuja ompelijalle, joka leikkaa housusta vyötärön pois ja laittaa niihin mahan yli vedettävän resorin + ylös kuminauhan ja napin jolla voi vielä lisää säätää kireyttä mahan kasvun mukaan. Näin teki myös ystäväni pari vuotta sitten kun odotti lasta ja vaate koko sama kuin minulla. Kesän olen pärjännyt venyvillä leggareilla joita olen sattunut löytämään koossa 56 ja ne ovat mukavan isot ja vyötärö tullut mukavasti vatsan yli.
Kyllähän netistä löytyy paljonkin jenkki äitysvaatekauppoja jota myy isojakin äippävaatteita. Laita vain googlen hakuun "plus size maternity wear" tai jotain muuta vastaavaa ja kyllä kauppoja löytyy atlantin takaa. Itse en ole saanut tilattua, mutta olen kyllä aikasemmin muita vaatteita tilannut jenkeistä eikä ongelmia ole ollut. Jenkeistä tilatessa täytyy ottaa huomioon tullimaksut. Periaatteessa niitä pitäisi aina mennä, mutta jostain syystä minulle on aina paketit tullut perille kotiin eikä kukaan ole koskaan tullut ehdottelemaan tullimaksuja. Kai se on sattuman kauppaa, en tiedä, viisaammat vastatkoon. Euroopasta voi tilata (EU:n sisällä) tullivapaasti, jos sattuu löytämään sieltä tänne toimittavia nettikauppoja.
Tässä yksi linkki minkä takaa löytyy monta nettikauppaa:
How to find plus-size maternity wear | BabyCenter
Muoks. Tuo linkki ei ollutkaan kovin hyvä kun kävin tutkimassa pikaseen. Kaikki kaupat ei aukea ja kaikki ei toimita ulkomaille. Mut en poista jos sieltä löytyy jotain.
Hyvää raskausaikaa :heart: