Mistä työharjoittelupaikka 1. vuoden sosionomiopiskelijalle? (Espoo, Vantaa, Helsinki)

  • Viestiketjun aloittaja aikaisin mato pelastuu
  • Ensimmäinen viesti
aikaisin mato pelastuu
Vaikeutetaan vaatimuksia vielä sillä, että harjoittelupaikan pitäisi mielellään olla päivätyötä ja jos suinkin mahdollista niin jostain muualta kuin päiväkodista. :D


Olen soitellut joihinkin vanhusten päiväkeskuksiin, mutta niissä on lähinnä lähihoitajia töissä. Sosionomeja ei ollenkaan. Eli tuollaiset paikat eivät siis käy kun työpaikkaohjaajana pitäisi olla sosionomi.
 
"Vieras"
Muistan että yks opiskelukaveri oli Kampin päivätoiminta keskuksessa, joka tosin siirtyi Kinaporiin jossain vaiheessa. Kyllä siellä on muitakin kun lähihoitajia, siis muualla kuin palvelutaloissa tai ryhmäkodeissa.
Lasten iltapäiväkerhot, Kontulassa ainakin lasun asiakkaille lähinnä tarkoitettu yksi.
Kuntouttava työtoiminta?

En osaa enää yhtää muistaa mihin tuossa vaiheessa on valmiudet mutta jos sulla on aiempaa kokemusta alalta niin toki vaihtoehdot kasvaa. Antaako koulu mitään vaatimuksia ?
 
aikaisin mato pelastuu
Koulun vaatimukset on lähinnä ne, että ensimmäisen harjottelupaikan pitää olla asiakaspalveluun liittyvä "peruspaikka", eli esim. päiväkodit ja vanhusten palvelukeskukset ymv. Kampin palvelukeskukseen on mun opiskeluryhmästä kauhea tunku. Totta kai yritän sinne itsekin mutta kaikki halukkaat emme sinne luonnollisestikaan pääse.

Noi mun "vaatimukset" eivät ole ehdottomia, kuten joku sisälukutaitoinen tietääkin. Lähinnä toiveita, että oma arki lapsiperheessä sujuisi mahdollisimman hyvin lasten hyvinvointia ja etuja ajatellen. Tottakai otan vastaan myös vuorotyöpaikan, jos ei muuta ole tarjolla mutta ensisijaisesti haluaisin harjoittelupaikan, jossa olisi mahdollisuus tehdä päivätyötä tai pääasiassa päivävuoroa.
 
"Vieras"
Ok. Kannattaa muistaa että monissa paikoissa otetaan myös sun toiveet huomioon. Multa kysytyttiin kolmessa vuorotyöharkkapaikassa että millaiset vuorot sopii ja jos olisi ollut lapsia tai esim
Iltapainoitteista keikkatyötä, olisin voinut tehdä pääasiassa aamuja:)

Mieti tota kuntouttavaa työtoimintaa (esim pajat) tai mites sitten mamut ? Suomenkielenkurssit, kotouttavat koulutukset?
 
"hemuli"
no lastensuojeluyksikköjä varmaan löytyy helsingistä aika paljon,sellaseen vaan.paitsi sit jos säkin meinaat vollottaa jos joku teini vittuilee sulle,niin sitte kannattaa jättää väliin
 
aikaisin mato pelastuu
[QUOTE="Vieras";27939424]Ok. Kannattaa muistaa että monissa paikoissa otetaan myös sun toiveet huomioon. Multa kysytyttiin kolmessa vuorotyöharkkapaikassa että millaiset vuorot sopii ja jos olisi ollut lapsia tai esim
Iltapainoitteista keikkatyötä, olisin voinut tehdä pääasiassa aamuja:)

Mieti tota kuntouttavaa työtoimintaa (esim pajat) tai mites sitten mamut ? Suomenkielenkurssit, kotouttavat koulutukset?[/QUOTE]

Mä kanssa toivon, että saisin jossain määrin vaikuttaa työvuoroihin. Mun miehellä on paljon työmatkoja ja työmatkojen aikaan olisi kiva jos olisi aamuvuoroja/päivätyötä. Ei tarvitsisi palkata Mll:n tmv. lastenhoitajaa, eikä siihen olisi kauheasti varaakaan.

Kiitos noista vinkeistä. =) Kaikki ovat varteenotettavia ja edelleenkin saa toki vinkkejä laitella. Mun pitää nyt lähteä tosin koululle, mutta palailen tähän ketjuun myöhemmin.
 
aikaisin mato pelastuu
[QUOTE="hemuli";27939480]no lastensuojeluyksikköjä varmaan löytyy helsingistä aika paljon,sellaseen vaan.paitsi sit jos säkin meinaat vollottaa jos joku teini vittuilee sulle,niin sitte kannattaa jättää väliin[/QUOTE]

Tuo on pitkälti iltatyöpainotteista, koska kouluikäiset ovat koulussa päivisin. Mun tuutori ei tätä ainakaan mulle suositellut aikatauluongelmieni takia ollenkaan. Muuten kyllä olisi tosi mielenkiintoinen paikka ja olisi kiva päästä jossain opintojen vaiheessa edes vaikka jollekin opintokäynnille tuollaiseen paikkaan. Mutta nyt pitää tosiaan jo mennä. :)
 
"vieras"
Ainakin Porissa Invalidiliiton asumispalveluyksikössä työskentelee myös sosionomi. Hänen asiakkaitaan siis fyysisesti vammaiset ihmiset. Itse olen ollut kys. paikassa hoitotyön harjoittelussa.
 

Yhteistyössä