Mistä tiiän onko mun kyynärpää murtunut? Ei aiempaa kokemusta murtumista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kengät lähtee nyt roskiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kengät lähtee nyt roskiin

Vieras
Jo toinen pahempi liukastuminen noilla kamalilla tasapohjasilla feikki uggeilla. Ekassa ranne ja kyynärpää tärähti ja käsi oli muutaman päivän pois pelistä.. Nyt sit otti sama kyynärpää kunnolla kipeetä. Mitkä on varmoja murtuman merkkejä? Menisin lääkäriin kysymään jos olis omalla paikkakunnalla vkloppu päivystys..

mutta luultavasti vasta maanantaina vakkari lääkärit katsoo kuvat..ainakin mulle kävi niin,että sunnuntaina lekuri katsoi ja sanoi,että ei mitään erikoista näkyis..laitettiin lasta käteen..Maanantaina tuli puhelu,että ranteessa pahat murtumat..ja kipsiin meni.

Mustelmakin on merkki murtumasta. Kyynärpään murtuma ei välttämättä näy kuin kuvissa, miehellä murtui kyynärluun niveleen saakka eikä ollut ulkoisia merkkejä siis.

Mulla kun murtui kyynärpää niin ei meinannu käsi mennä millään suoraksi ja taivuttelu tietysti sattui tosi kovasti. Kipu tuli kaatumisesta vasta n. 20 min päästä, sama hmma oli olkapään kanssa muutamaa vuotta myöhemmin. Eipä sitä kai varmasti voi tietää jos ei kuvata. Toi voimattomuus on yksi murtuman merkki kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
puristaa pystyn mut liikuttaa en. 30asteen kulma on ainoastaan hyvä ja kivuton

Siinä tapauksessa mun rötgen katseella sanoisin, että on se murtunut :laugh: Koita pitää sitä sellasessa asennossa missä se tuntuu hyvälle, äläkä kamalasti liikuttele. Kylmällä voi laskea turvotusta jos sellasta ilmenee. Huomenna lekuriin sitten. Yöllä saattaapi särkeä, ota valmiiksi buranaa tms. sängyn viereen.

No mulla murtui kyynärpää aikoinaan ja en pahemmin pystynyt kättä taivuttamaan/liikuttamaan, tosi kova kipu ja tosi kova turvotus. Mutta se oli suht koht pahasti murtunut. Koulusta ei päästetty kotiin kun vahtimestarin mukaan oli ihan ok... Mutta jos nyt epäilet murtumaa niin kannattais mennä mahdollisimman äkkiä lääkäriin, kun jos on murtunut niiin pitäis saada äkkiä käsi oikeaan asentoon.

Itellä oli kyynärpää murtunu silleen että se koko nuppi siinä kyynärpäässä oli haljennut kahtia mutta jokin luun päällä oleva kalvo piti sitä palaa paikallaan. Käsi oli paketissa kaks kuukautta ja piti ottaa röntgenet vielä puolen vuoden jälkeenkin. Vielä sitä pitää vielä kuulema varoa :) ai saatava että se sattu..

Mulla murtui olecranon 7/2010, tai paremminkin sanottuna halkesi kahtia. Kipu oli väilttömästi sietämätöntä ja kyynärpää turposi kaksinkertaiseksi. Ei tarvinnut alkaa miettimään että onkohan se murtunut, sen kyllä todellakin huomasi heti ja vielä pitkän aikaa. Pienikin liike sai aikaan sietämättömän kipuvihlaisun. Kyllä jos se on pahasti murtunut niin sen kyllä varmasti huomaa, ei tarvitse alkaa vaivaamaan päätään sillä asialla että onkohan se murtunut vaiko ei.

Ittelläni eilen jäällä kolahti kyynärpää kun kaaduin harkoissa siis taitoluistelussa ja sattuu ihan sairaasti kun lasken käden maahan suoristan tai koukistan yms

Yhteistyössä