Mistä tietää?

  • Viestiketjun aloittaja Pelle Pelokas
  • Ensimmäinen viesti
Pelle Pelokas
Mistä tiedän milloin synnytys alkaa? Siis jos alkaa supistuksilla, tuleeko ne yhtäkkiä kuin kirkkaalta taivaalta, vai voiko ne jotenkin ennakoida? :ashamed:

Sen minäkin tajuan että jos vesi menee, silloin on lähdettavä, meiltä kun on matkaakin noin 60 kilsaa sairaalaan.

Jos teillä on illalla tai yöllä alkanut synnytys, onko se edellinen päivä ollut jotenkin erilainen? Eli oletko aavistanut että kohta mennään :/

Minulla on makuulle mennessä sellainen tunne, että kohta tulee jotain housuun ja kovalla paineella :ashamed: ja samalla tuntuu jossain emättimen seutuvilla tosi kova paine ja jotain liikettä? :eek:
Vaikea selittää...

Raskausviikkoja on 37+6 tällä hetkellä...
 
hannele
se varmaan se vauva painaa luita, siitä voi johtua se että tuntuu omituista liikettä..mulla alko synnytys supituksilla, mulla ei aikasemmin ollut mitään tietoa minkälaisia ne supistukset on mutta yöllä heräsin ku poltteli ikävästi alaselkää ja ne tuli semmosina aaltomaisina..ja niitä tuli aika tiheeseen. sitten ei menny kauaa kun limatulppa irtosi. sit mä vaan totesi ukolle että nyt tuntuu siltä että käydään tarkistuttamassa tilanne..
 
Soiku
Sepä onkin vaikeaa sanoa.. Mulle synnärin kätilö sanoi sinne soittaessani, että sitten kun ensimmäisen kerran vakavasti ajattelet, että nyt on lähdettävä sairaalaan, niin silloin kannattaa lähteä.

Mulla oli selkä kipeä koko edellisen yön ja aamukuudelta alkoivat supistelut. Mä mietin koko päivän ihan samaa, mistä tietää, milloin pitää lähteä. Kaikki ohjeethan sanovat, että sitten kun supistukset tulevat tasaisesti ja tietyn minuutin välein tai ovat sen ja sen pituisia. Mun supparit eivät ilmeisesti tienneet, että niiden olisi pitänyt jossain vaiheessa säännöllistyä. Ne olivat koko päivän jatkuvasti erilaisia. Välillä tosi kipeitä, välillä vain kipakoita. Välillä ne tulivat vartin välein, välillä ihan viiden minuutin välein. Välilä saattoi olla puolen tunnin tauko. Välillä suppari helpotti parissakymmenessä sekunnissa, välillä kestivät monta minuuttia. Lähdettiin yöllä sairaalaan sitten hakemaan kipulääkettä, kun olin jo edellisenkin yön valvonut. Vaan sinne reissulle jäin:) Ensimmäisen kerran supistukset tulivat säännöllisesti sitten, kun ilmeisesti lapsivedet menivät synnärillä. (En itse hoksannut koko tapahtumaa, kun olin suihkussa). Sitten se olikin jo taukoamatonta jytinää..

Tuohon paineeseen en osaa sanoa oikein mitään. Mutta jos asia mietityttää, niin kannattaa soittaa synnärille. Sieltä saa asiantuntevaa apua ihan puhelimitsekin.
 
Tää ei nyt auta sua varmaan yhtään,mut kuitenkin. Mä ite pohdin samaa tuossa 8 kk sitten. Kaikki sanoi että kyllä sä sen sit tiiät. No niin tiesinhän mä sit sen. Niin lapsi vedet meni ja sairaalaan siitä sitten piti lähteä. viikkoja tuolloin oli 35 +2 kasassa. Matkaa sairaalaan 50 km. Hyvin ehdittiin sairaalaan vaikka pitikin eka pakata kassi, tankata auto matkalla ja niin piti vessaasnkin matkalla päästä. Sairaalassa oltiin tuntia ennen kuin kaveri synty. Mulle tuli illalla saunan jälkeen semmoinen selkäkipu, mitä venyttelemällä yritin aprantaa. No jossain vaiheessa tujusin, että kipu aaltoilee, mutta en todellkaan tajunnut niitä synnytys suppareiksi, ku viikkoja oli niin vähän ja toiseks ei ne sattunu kuitenkaan niin paljoon. Mulla kyllä suolen tyhjennyt alkoi paria päivää aikaisemmin. Jälkeenpäin vasta sen tajusin olevan synnysoire.

Hyvin se sujuu, usko pois! Voithan sä lähteä sinne sairaalaan näytille vaikka vähä ajoissakin. Yleensä niillä on siellä tialt johon voi jäädä seurattavaksi varsinkin pitkän matkalaiset.
 

Yhteistyössä