Mistä tietää että täitartunta on ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetttelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmetttelijä

Vieras
Meidän 4v lapsi on kotihoidossa ja saimmepa sitten täitartunnan tuttaviltamme.

Lapsen päästä löytyi 1 elävä täi ja monta kymmentä saivaretta. Pesin lapsen ja oman tukan Paranixilla. Nyt uusin käsittelyn ja sen jälkeen olen edelleen kaivanut varmaan 20 saivaretta ja yhden "täitoukan" siis semmoisen vaalean harmaan kaverin, jolla 6 jalkaa, oli ehkä 1-2mm pitkä, ei liikkunut, oli lienee kapseloitunut?

Tänään olen kaivanut lapsen päästä yhä saivareita ja huomasin omassanikin yhden (vähän vaikea itse niitä löytää).

Soitin terveysneuvontaan itku kurkussa, en jaksa enää pyörittää pyykkiä yhtään koneellista ja meillä on pakastin täynnä hattuja yms. Sieltä vaan luettiin netistä, että ei ne pesuaineet auta täihin kun ne voi kehittää vastustutskyvyn, epäili että olen vaan pessyt huolimattomasti ja ehdotti että minun ja tyttäreni tukka leikattaisiin 0,5cm mittaiseksi!!!!!!!!! Siinä vaiheessa meinasi tulla itku. Loppuun se matami vielä totesi, että hänellä kun ei ole näistä kokemusta....jep. Tosi ammattitaitoista jos ei ole omaa kokemusta ja ei voi kun lukea netistä. Täit on vissiin sitten aika harvinaisia ja kas kun ei ehdotellut että meidän elämäntyyli on vaan niin saastainen...

Eli kysynpä teiltä, missä vaiheessa täitartunta on ohi? Siinä vaiheessa kun tukasta ei löydy enää yhtään saivaretta? Entäpä kun minulla ei ole ketään aikuista joka kävisi tukkani läpi? Tsekkaako ne terveyskeskuksessa esim. sairaanhoitajan vastaanotolla jos pyydän pääsyä sinne? Osa saivareista oli vaaleanharmaita, osa tummia.

Oletko pesun jälkeen kammannut kaikki täit ja saivareet pois hiuksista? Ja ihan selvennykseksi saivareet ovat täin munia, valkoia hieman hilseen näköisiä palluroita. Täit ovat niitä liikkuvia.

Oletko ap tehnyt hoidon oikein? Täishampoohoito epäonnistuu usein, koska shampoo laitetaan liian märkään tukkaan. Suosittelen kokeilemaan Linicin- nimistä tuotetta, sille eivät täit voi olla vastustuskykyisiä, koska se on ns. öljymäistä ja tukahduttaa täit. Paketin mukana tulee tosi hyvä metallinen kampa ja hoito- ohjeet.

Ensinnäkin, niitä kuolleita täitä ja munia voi löytyä päästä pitkäänkin, ei ne munat kammalla niin vaan irtoa. Toisekseen, jos jotain elävää vielä päästä löytyy, vaihda täisampoota. Meillä täit lähti Nix-shampoolla. Ne munat taas on niin tiukasti liimaantunut hiuksiin, että eivät ole kaikki irronneet vieläkään, mutta yhtään elävää täitä ei ole löytynyt, käsittelystä on nyt noin 2kk.

Hellitä vähän, täit ei kuitenkaan ketään tapa, ei tuon takia kannata itseään kuluttaa loppuun. Jatka täikamman käyttöä, ainakin kerran viikossa käy sillä hiukset läpi, ihan siltäkin varalta jos saatte uuden tartunnan.

Ensinnäkin, niitä kuolleita täitä ja munia voi löytyä päästä pitkäänkin, ei ne munat kammalla niin vaan irtoa. Toisekseen, jos jotain elävää vielä päästä löytyy, vaihda täisampoota. Meillä täit lähti Nix-shampoolla. Ne munat taas on niin tiukasti liimaantunut hiuksiin, että eivät ole kaikki irronneet vieläkään, mutta yhtään elävää täitä ei ole löytynyt, käsittelystä on nyt noin 2kk.

Hellitä vähän, täit ei kuitenkaan ketään tapa, ei tuon takia kannata itseään kuluttaa loppuun. Jatka täikamman käyttöä, ainakin kerran viikossa käy sillä hiukset läpi, ihan siltäkin varalta jos saatte uuden tartunnan.

Kyllä ne saivareet lähtee esim. liuttumalla hiuksia sormien välissä. Saivareet täytyy poistaa, muuten niistä täistä ei pääse eroon.

Yhteistyössä