mistä tiesitte

Pyrystiina
Tossa alhaalla otsakkeen alla "kun lähtö koitti" on aika paljon kysymyksiisi vastauksia. Mulla alkoi supistuksilla, jotka tulivat heti säännöllisesti 5 min välein. Siitä reilu 8h niin nyytti oli vatsan päällä.

Mirpeli
Ekalla oli aika käynistykseen. Muut synnytykset lähtivät supistuksilla käyntiin. Niin kauan olin kotona kuin suinkin pystyin (lyhyt matka sairaalaan). Tai itseasiassa olin niin kauan kotona kuin äitini pystyi minua katselemaan, ja alkoi jo kiivaasti hoputtamaan sairaalaan päin. Kahden nuorimmaisen kohdalla olinkin jo 8cm auki kun saavuimme sairaalaan. =)

tiuku123
eka kerralla lapsivesi valui. toka kerta supisteli säännöllisesti ja kipeästi. kolmas kerta mies vaati soittamaan ambulanssin. itse en olisi vielä tajunnut lähteä. supistukset oli kivuliaat mutta harvat ja epäsäännölliset.ja kestäneet vasta reilun tunnin.

Ensimmäisellä kerralla supistuksista :eek: Toisella kertaa oli aika yliaikasuuden vuoks äitiyspolille, mutta tietämättäni olikin supistellut koko aamun..ihmettelin vaan kun selkä oli pikkusen jäykkä :whistle:
Mutta supistuksista molemmat.. =)

Vastauksia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2005 klo 18:50 Äiskäpäiskä kirjoitti:
supistuksia tuli säännöllisesti ja ne oli niin kipeitä että ei pystyny tekemään mitään muuta ku valittamaan kipua.
Sama täällä, supistukset tulivat 3 minsan välein ja haukoin henkeäni...

Supistukset on ihan eri laatua. Olenkin sanonut, että jos harjotussupparit on kuin sormella tökkis mahaan, on oikeat supistukset kuin nyrkillä löis ilmat pihalle. Ei voi erehtyä. Tosin itse jäin kotiin odottamaan niitä kuuluisia kipuja, ja jos en olisi soittanut äidilleni, tyttö olisi syntynyt meidän suihkuun...Vedet meni vasta paljon myöhemmin, vähän ennen syntymää.

K-M
Mulla meni lapsivedet klo 19 aikaan, kerralla farkut nilkkoihin asti märät. Supparit alko vasta noin 2 tunnin kuluttua tästä, jolloin oltiin sairaalassa samaan aikaan. Seuraavana aamuna supparit loppu melkein kokonaan ja sit pantiin oksitosiini(olikohan näin)tippa, ja iltapäivällä kiskottiin imukupilla ilman supistuksia....

Viimeksi supisteli yli vuorokauden siihen malliin, ettei saanut nukutuksi. Joten sairaalaan lähdin siinä vaiheessa kun olin valvonut jo melkein kaksi vuorokautta, supistukset eivät vieläkään olleet niin kovia, ettenkö olisi kotona voinut olla, mutta ei vaan jaksanut enää...

Yhteistyössä