Mistä tiedän

• Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti
tyhmä
Kyllä nyt paljasta tyhmyyteni, vaikka olen asiasta lukenut kirjoituksia ja kysellyt tuttaviltani, mutta mitään selkeää vastausta en ole saanut.
Olen 53-v. ja kuukautiseni ovat säännölliset vielä.
En ole mitään ihme oireita itsessäni havainnut, että tietäisin, onko minulla vaihdevuodet.
Gynelääkäriltäni pyysin tässä viime keväänä lääkettä, joka lopettaisi kuukautiset, koska minulla kestää ne 4-5 vrk ja ovat tosi runsaat, mutta ei suostunut mitään lääkettä siihen vaivaan antamaan, eikä selittelemään syytä siihen.
Milloin tiedän, että tarvitsen esim. jotain hormonihoitoa tai jotain luontaistuotetta hoidoksi?
Voitte nauraa ihan vapaasti tyhmyydelleni, mutta olisi kiva saada myös jokunen vastaus, että osaisin hoidot aloittaa.

kyllä sen tietää
Kuule olot ovat todella epämielyttävät, kun ne vaihtarit alkaa ja paljon ennen sitä jo. Luultavasti saatat kuulua onnekkaisiin joille ei tule muuta oireita, kun kuukautiset loppuu jossain vaiheessa. Hormoonihoitoa ei tarvitse ellei ole mitään oireitakaan! Hyvää syksyä sinulle!

Toiset huomaa, toiset ei
""Yleisin vaiva"" on, että herää aamuyöllä hikisenä, toisilla vain rintojen väli hikinen.
Minäkin olen ystävättäriltäni kysellyt ja aina sama vastaus:
""Älä murehdi kyllä sen sitten huomaa. Jos et, kuulut niihin onnellisiin joilla ei vaivoja.""
Itse olen 52-vuotias, ei vielä vaivoja.
Hyvää jatkoa....

ma
Et kysy ollenkaan tyhmiä. Jokaisella on omanlaisensa ensioireet, eikä niiden tunnistaminen ole kovin helppoa, eihän niitä vaihtareita ole ennen kokenut :)

Mulla alkoi ihan vaan menkkojen epäsäännöllisellä vuodolla, oli oudon pitkiä vuotojaksoja 8vrk-16vrk.. välillä jäi menkat kokonaan pois (tein raskauskokeita ja ihmettelin), sitten tuli outoja hikipuuskia (sattui vielä hellekesään, meinasin kuolla!).
Ja sitten nämä kaikki yhdessä ja vuotovälit piteni kuukausiin.
Hikikarpalot otsalla läähätin kuukausikaupalla, tuli sydämentykytyksiäkin.

Nyt aikaa on kulunut noin 1,5 vuotta kaiken alkamisesta. Nyt olen ollut jo ilman menkkoja 8 kuukautta. Hikoilukin on vähentynyt ja muutkin oireet.

Olen 48v enkä syö hormonikorvaushoitoja, enkä aiokaan, sen verran helppoa tämä aika kuitenkin on ollut.
Tsemppiä!

Yhteistyössä