Mistä tiedän, onko keskenmeno onnistunut?

Heippa!

Minulle tehtiin lääkinnällinen keskenmeno viikonloppuna tai tein sen itse siis kotona. Olin raskausviikolla 11, kun sikiö todettiin kuolleeksi. Sain jo torstaina esilääkkeen ulrtan jälkeen ja lauantaina otin kotona käynnistävät lääkkeet ja vuoto alkoi. Tuli kodospalasia ja vuotoa runsaasti. Nyt jo vuoto rauhoittunut huomattavasti. Mistä tiedän, että kohtu on tyhjentynyt? Millaisia oireita tulee, jos kohtuun on jäänyt raskauskudosta?

Nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

no jos kohtuun jää jotain niin kun vuoto on loppunut niin se saattaa uusia esim viikko edellisen vuodon loputtua 1-2 päivän vuoto jaksoina tai syöksy vuotoina kuten itellä loppuviimex kävi.... eli verta vuotaasyöksähtämällä ja vessassa istuessa tuntuu kuin hana ois alapäässä auki :ashamed: ...

toivottavasti selvisit yhdellä kerralla

samaan tahtoisin minäkin tietoa...
viikkoja samn verran kun sulla, perjantaina ultra ja esilääkitys
mulla vuoto ja kivut alkoi lauantaina ja ajattelinkin jo että jos esilääkitys saa aikaan semmoista niin mitä sitten varsinainen.
eilen ei kuitenkaan pahempaa kipuilua eikä vuotokaan runsastunut...

loppu ohjeet olivat sairaalasta että jos ei oireita ( kipua, isoa vuotoa, kuumeilua yms) niin 4-6 vk:n päästä raskaustesti, jos se on miinusta kaikki ok jos plussaa niin yhteys sairaalaan...

Vieraana
MInulle sanottiin naistentautien pkl:lla kun kävin toteamassa keskeytyneen keskenmenon ja sain lääkkeellisen tyhjennyksen kotona tehtäväksi, että teen vain 6 viikon kuluttua raskaustestin, ja jos se on positiivinen, niin on todennäköistä että kohtuun on jäänyt vielä jotain (ellei ole jo uudelleen raskaana). Sain jopa testin mukaan sieltä.

Mulle taas annettiin ohjeeksi käydä jälkitarkastuksessa terveyskeskuksessa tai omalla gynellä 4-6 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä.Aion mennä omalle gynelleni,haluan etä kohtu ultrataan sen varmistamiseksi ettei mitään ole jäänyt sinne,limakalvo ok jne.Mulla verinen vuoto kesti n. 6päivää lääkkeellisen jälk.,sitten n.viikko niukkenevaa ruskeaa vuotoaToimenpiteestä aikaa nyt 2viikkoa,ja eilinen ensimmäinen päivä ilman mitään vuotoa.Alkupäivinä tuli myös hyytymiä ja pari kertaa isoja kudospaloja(sikiöpussi ja istukka,luulisin).Uskon siis että kohtu tyhjentynyt ok.

tyytö
Verikoe otettiin ainakin minula viikon jälkeen lääkkeelisen poiston jälkeen ja toisen viikon jälkeen toinen verikoe jolla nähtiin onko verestä häipyneet raskaushormonit

kyynel
:snotty: Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 4.4 viikoilla 11+6. Kehitys lakannut ilmeisesti heti viikolla 9 tehdyn ultran jälkeen. Voi tätä tuskaa!! Sikiö poistui osastolla käynnistetyssä tyhjennyksessä, mutta istukka ilmeisesti ei. Jos ilmenee kovenevaa vuotoa tai infektion oireita, esim kuumetta, heti yhteys sairaalaan. Muutoin jälkitarkastus 5vkon kuluttua lapsettomuuspolilla, jossa enkelivauvamme sai alkunsakin...

Yhteistyössä