mistä te tiedätte onko teillä normaalit, niukat vai runsaat menkat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plopp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mul on nykyään niukat/normaalit. Aina ei edes siteeseen asti juur mittään tuu. Hyvä niin koska ennen raskautta ne olivat aina olleet tosi runsaat. Emmää ny nii oo pohtinu määritelmiä mut kohallani koen normaaleiksi tai niukoiksi.

En verimäärältä ole nähnyt eroa omissa menkoissa ja keskenmenoissa. Kun otettu Hb just ennen menkkoja ja sit sen jälkeen heti, kun anemiaani tutkittiin niin menkat laskivat hemoglobiinia 10-20 pongolla.

Jos on kuukuppi, niin tietää paljonko vuotaa. Huomaahan sen ilman kuukuppiakin, että onko runsaat menkat ts.saa juosta jatkuvasti vaihtamassa sidettä / tamponia, ja vuoto kestää sellaisena monta päivää. Mulla on normaalit / niukat, kolme-neljä päivää vuotaa ja yks päivä on sellainen,että ei montaa tuntia voi olla vaihtamatta.

ite pärjään ekan ja tokan vuoto päivän normaalilla siteellä. menis varmaan kokonainen päivä että se side ehtis täyttyä kokonaan. loput kaks päivää meneekin jo pikkuhousunsuojalla... onko mulla normaalit vai niukat menkat?

ite pärjään ekan ja tokan vuoto päivän normaalilla siteellä. menis varmaan kokonainen päivä että se side ehtis täyttyä kokonaan. loput kaks päivää meneekin jo pikkuhousunsuojalla... onko mulla normaalit vai niukat menkat?

Niukat on. Mulla ennen raskautta olis riittäny helposti 1 tavallinen side koko kuukautisten ajaksi. Tosin sitä verta tuli aina pyttyyn paljon. Mä tunnen sellasia ihmisiä jotka joutuu käyttämään koko ajan paksua yösidettä ja vaihtamaan tunnin välein. Ompa jopa mun mummolla poistettu aikoinaan kohtu sen takia että oli niin runsaat kuukautiset ja tuli anemia joka kerta

Kuukupilla mitatuna 220ml.Todella runsaat siis. Normaali vuotomäärä menee siinä 50-80ml. Kuppi riitti juuri tunniksi kun vuoto on runsaimmillaan. Hyvin niukaksi sanoisin tuollaista vuotoa jossa pärjää yhdellä siteellä.

no itselläni on niukat kun yksi mini-kokoinen tamponi voisi unohtua koko päiväksi ilman että asiaa huomaisi, ja sen vaihtaminen suositeltujen tuntien välein on aika nihkeää.

Yhteistyössä