Mistä te ostatte vapuksi niitä kelluvia rusinoita?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Arja"
Kannattaa olla varovainen, kun laittaa heliumia niihin simarusinoihin. Mulla on monta kertaa käynyt niin, etteivät rusinat edes enää kellu, vaan nousevat leijailemaan siman yläpuolelle siihen korkin kohdalle. Ja sitten kun pullon avaa, niin ne karkaavat kattoon. Ja kannattaa laskea, montako rusinaa on simoihin laitettu, niin tietää, että kaikki on saatu kiinni. Niinkin on käynyt, että niitä katon rajaan karkailevia rusinoita saa pyydystella vielä juhannuksenakin.
 
"vieras"
Kun joku sanoo että "vie rusinat pullasta", niin tarkoitetaanko silloin että pullataikinaan on leivontavaiheessa laitettu kelluvia rusinoita. Siten paistovaiheessa ne nousevat kellumaan pullan pinnalle, josta ne joku ahne simaansa nappaa. Eli vie rusinat pullasta.
 
Täti2013
[QUOTE="anonyym";28407447]Tosiaan.. korjatkaa jos oon väärässä, mutta meillä ainakin simassa ihan tavallisia rusinoita, jotka ensin painuvat pohjaan ja kun sima on valmista rusinat killuvat pinnalla. (hyvä mittari siis sille milloin sima valmista.) Tosin jos tässä nyt puhutaan valmis simasta niin tää ei taida siihen liittyä millään. Meillä kun ei mitään osteta valmiina vaan kaikki kausijutut tehdään itse alusta asti; laatikot jouluna, simat vappuna jne..[/QUOTE]

Miksi ihmeessä te teette laatikot itse? Me haemme kaupasta, aina ku tarvis. On monenkokoisia, kannellisia ja kannettomia, ruskeita ja valkosia, isoja ja pieniä. Sinne vain siististi tavarat ojennukseen. Huom. Kylkeen kannattaa kirjoittaa, mitä laatikko sisältää.
 
"Vierailija"
Meillä on ostettu jo vuosia Venäjältä Red Dragon russinsseja. Samalla kun käy tankilla ni voi hakee kaupasta rusinat. On muuten halpaa. Noi on sellasta erikoislaatua, aika tulisia. Ja enempi punaisia kuin keltaisia. Keltaiset on pahoja. Nää kelluu ihan taatusti. Mutta en kyllä mee takuuseen mitä lisäaineita niissä on käytetty. Kuulin että jostain Petroskoin suunnalta tulevat.
 
Spagetinkasvattaja
Alkuperäinen kirjoittaja helmentekijä;28407675:
Hei! Tää menee nyt vähän OT, mutkun tuossa joku oli maininnut makarooninreiänporaajat, niin ei täällä sattuis ole ketään joka tietää asiasta enempi. Myydäänköhän niitä poria jossain yksityisillekin? Tai saako niitä lainattua jostain? Mä oon tekemässä puuhelmiä, mutta kun kaikissa myynnissä olevissa helmissä on vaan suora reikä keskellä (eihän ne valmiit helmet asetu sit ollenkaan kaarevasti). Olisin kovin kiitollinen, jos joku osais neuvoa!
Voi tätä tietämättömyyttä! Pensaissahan ne kasvaa, ei muuta ku tilaamaan taimia: BBC ON THIS DAY | 1 | 1957: BBC fools the nation
 
vappu pilalla
Kävin läheisessä supermarketissa kysymässä kelluvia rusinoita ja myyjä antoi paketin. Kotona huomasin että ne oli TAVALLISIA rusinoita. Mihin teen valituksen? Haluan rahani takaisin!!!
 
"1sukki"
En jaksa lukea lävitse, joko tämä vinkki on täällä jaettu, joten pahoittelen jos tulee toiseen kertaan. Jos tänään(vappu) huomaa että on unohtanut kelluvat rusinat kauppaan ja niitähän ei enää mistään saa. Hätä ei ole tämän näköinen. Entisenä Pandan -tehtaan työntekijänä voin kertoa ilouutisen että suklaarusinoissa on kelluvia rusinoita. Nyt vaan kioskilta tai muualta äkkiä suklaarusinoita ostamaan ja imeskelemään. Kun suklaan imee pois niin voi suoraan sylkeä niitä pulloon ja plop ne eivät uppoa vaan jäävät pinnalle ja näin sima on valmista.
 
vappu pilalla
[QUOTE="Vieras";28410792]Jotenkin se aina vaan pysäyttää ja tekee surulliseksi tämmöinen yleissivistyksen puute. Peruskoulussako vikaa?[/QUOTE]

Sama täällä :( Yläasteella oli kotitaloudessa kokonainen tunti simantekemisestä ja ainakin meille opetettiin miten tärkeää on käyttää kelluvia rusinoita eikä tavallisia. Jotkut varmaan nukkuneet tunnilla! Ihmiset vielä vappuna juo alkoholia ja väärin tehtyä simaa. Ei ihme että on krapula seuraavana päivänä!
 
"Martta"
[QUOTE="Arja";28410103]Kannattaa olla varovainen, kun laittaa heliumia niihin simarusinoihin. Mulla on monta kertaa käynyt niin, etteivät rusinat edes enää kellu, vaan nousevat leijailemaan siman yläpuolelle siihen korkin kohdalle. Ja sitten kun pullon avaa, niin ne karkaavat kattoon. Ja kannattaa laskea, montako rusinaa on simoihin laitettu, niin tietää, että kaikki on saatu kiinni. Niinkin on käynyt, että niitä katon rajaan karkailevia rusinoita saa pyydystella vielä juhannuksenakin.[/QUOTE]

Siksi kannattaa käyttää pullon korkkina ilma palloa. Rusinat pääsevät nousemaan ilmapalloon, ja ovat siellä tallessa kun pullo avataan. Täytyy muistaa pitää kunnolla kiinni ilmapallosta, ettei se lähde karkuun.

Jos ilmapalloja ei ole, kondomi ajaa saman asian. Sukkahousuja ei tässä voi käyttää, elleivät ne ole lateksia.
 
Geenitutkija
Rusinat ovat yksilöllisiä, kuten muutkin nisäkkäät. Nyt Vapun jälkeen kannattaa poimia muutamia kellumistaitoisia yksilöitä talteen ja laittaa ne vuodeksi tavallisten Rainbow rusinoiden kanssa samaan pakettiin. Vuoden aikana tämä ns. Floating -ominaisuus siirtyy muihinkin rusinoihin. Unohtakaa styroksit ja heliumit. Tämä menetelmä on todistettu monessakin Ameriikkalaisessa tiedejulkaisussa.
 
ihmettelen vaan
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28403211:
Häh? Eikö ne olekaan ihan vain viinirypäleitä?! :O Joo, olen vähän tomppeli, en ole koskaan simaa tehnyt itse..
Rypäleitä? Siis tarkoitatko nyt näitä Suomen armeijan rypälepommeja, joita ostettiin maamiinojen tilalle? En usko että armeija myy niitä sinulle. Varmaan kersantit ja muut upseerit käyttää niitä omaan simaansa. Jotenkin olen helpottunut ettei Suomella ole ydinaseita. Saattaisi joku vielä sellaisella simaansa terästää.
 
hahahaaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja Määäää;28409847:
Mä en ainakaan aio antaa lapsilleni mitään kaupasta ostetuilla rusinoilla koristeltuna simaa. Mun veljenvaimo on mä& munrusina kotimyyjä ja sen kotikutsuilta mä tilaan aina ihanat retrorusinat maksalaatikkoon, naposteluun ja simaan. Nyt tuli just ihkuja välikausirusinoita. Mä tykkään vaan mä&munrusinat rusinoista ja olen perustanut feisbuukkiin rusinapeput ryhmän. Ihanaa!
Mä&munrusina :D:D:D:D
 
juupelis79
Ollu koko päivän semmonen känkkis koko perheellä että oksat pois..sitte löysin tän ketjun ja ollaan hohotettu koko porukalla ihan vatsat kippurassa täällä :D isännältä lensi kahvit näppiksille kun alko löytyy noita raise uppeja ja blow jobbeja :D Kiitos!!!! ja ihanaa vappua kaikille, rusinoilla tai ilman!
 
Arkkienkeli
[QUOTE="Leena";28411067]Kun sima on valmista rusinat nousevat kellumaan pinnalla.[/QUOTE]

Ei todellakaan.

Täytyy ihmetellä ihan bulkkirahvaan tietämättömyyttä ihan perusasioissa.

Rusina on mittakaavapainossaan kellumaton ja vain kelluvilla rusinoilla saa simasta elinkelpoista. Kelluvia rusinoita myydään hyvin varustelluissa lähikaupoissa ja Helsingissä erikoisliikkeistä saa mm. sitruunalla ja Habanero-chilillä maustettuja esitäytettyjä kelluvia rusinoita.

Itse täytän rusinat metaanikaasulla jota kerään painetiivistettyyn säiliöön noin vuoden.

Tarkkaa puuhaa täyttäminen on, mutta palkitsee hienostuneella aromilla vapun juhlajuomassa.
 
"Suvi"
[QUOTE="Choko";28409062]Tiedättekö rusinasuklaan? Siihen, jos on käytetty blow job rusinoita, niin on niin kevyttä tavaraa, että käy mihin vain diettiin.
Ei tarvii kaloreista välittää![/QUOTE]

Blow Job rusinoita..
 

Yhteistyössä