Mistä te ostatte vapuksi niitä kelluvia rusinoita?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
kahvikirahvi
Mulle tuli mieleen se sanonta "tukehtuu pullaansa", ja tajusin että eihän siihen pullaan tukehduta, vaan ne rusinathan pyrkii ylöspäin. Ja sitten kun on keollinen rusinoite noussut kurkkuun niin äkkiäkös siinä tukehtuu. Ihan järkyttävää, en kyl enää ikinä syö rusinallista pullaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
"Vieras"
Mulle tuli mieleen se sanonta "tukehtuu pullaansa", ja tajusin että eihän siihen pullaan tukehduta, vaan ne rusinathan pyrkii ylöspäin. Ja sitten kun on keollinen rusinoite noussut kurkkuun niin äkkiäkös siinä tukehtuu. Ihan järkyttävää, en kyl enää ikinä syö rusinallista pullaa!
Ohoo. Mahtavaa, että kerroit tämän meille. En ikinä kanskaan syö rusinallista pullaa!

Huh!
 
"ookoo"
Mulla meni edellisvappu pilalle kun veljen uusi morsian ei tajunnut mitään kunnollisten rusinoiden päälle. No, se morsian muutenkin arvosteli meidän menyyta. Saatiin siinä sitten iso riita aikaiseksi. En vain ymmärrä, ettei vapun tärkeintä perinnettä kunnioiteta :,(
 
"vieras"
Mulle tuli mieleen se sanonta "tukehtuu pullaansa", ja tajusin että eihän siihen pullaan tukehduta, vaan ne rusinathan pyrkii ylöspäin. Ja sitten kun on keollinen rusinoite noussut kurkkuun niin äkkiäkös siinä tukehtuu. Ihan järkyttävää, en kyl enää ikinä syö rusinallista pullaa!
No höh! Olet siis mennyt leipomaan Raise up rusinoita pullaan. Kardinaalivirhe. Nehän nousee kurkkuun. Ja koko pullataikina nousee liikaa kun niitä käyttää, lisäävät nääs hiivan tehoa. Ja jos tekee maksalaatikkoa niin siihenkin kannattaa laittaa nitä tavallisia rusinoita. Raise up rusinat nostattaa maksalaatikonkin maksakohokkaaksi.
 
"ookoo"
[QUOTE="vieras";28403524]No höh! Olet siis mennyt leipomaan Raise up rusinoita pullaan. Kardinaalivirhe. Nehän nousee kurkkuun. Ja koko pullataikina nousee liikaa kun niitä käyttää, lisäävät nääs hiivan tehoa. Ja jos tekee maksalaatikkoa niin siihenkin kannattaa laittaa nitä tavallisia rusinoita. Raise up rusinat nostattaa maksalaatikonkin maksakohokkaaksi.[/QUOTE]

*näkee sielunsa silmin kuinka maksalaatikko turpoo ja turpoo ja pursuu uunista ulos* Onneksi en oo tuota virhettä tehnyt :eek:
 
kahvikirahvi
[QUOTE="vieras";28403524]No höh! Olet siis mennyt leipomaan Raise up rusinoita pullaan. Kardinaalivirhe. Nehän nousee kurkkuun. Ja koko pullataikina nousee liikaa kun niitä käyttää, lisäävät nääs hiivan tehoa. Ja jos tekee maksalaatikkoa niin siihenkin kannattaa laittaa nitä tavallisia rusinoita. Raise up rusinat nostattaa maksalaatikonkin maksakohokkaaksi.[/QUOTE]

TÄH! :O Mistä muuten erottaa Raise up rusinan tavallisesta? :confused:
 
[QUOTE="vieras";28403573]Ne on pakkautuneet sinne rasian yläreunaan ja jos ei ole varovainen, ne pakettia aukaistessa karkaavat kattoon.[/QUOTE]

Tän voi muuten kaupassa testata sillai et kääntäää paketin, ja sit jos kuuluu rapiseva ääni kun ne pyrkii yläreunaan ni ovat raise up -rusinoita. Kun joskus on puutteelliset pakkausmerkinnät.
 
Apua mä sekoon
Raise up - rusinoita ei saa antaa pienille lapsille. Jos piltti vetää rusinan nenään niin se nousee aivoihin.
Jos vahinko käy ja vahingossa antaa, niin täytynee sitten ottaa piltin nilkoista kiinni ja roikottaa? Meneekö sitten vatsalaukkuun ja ohutsuoleen? Pitäisikö odottaa, että on paksusuolessa? Mut mistä sen tietää missä kohtaa se jo menee? Tuleeko sitten pieruna ulos?

Mä tuun huolesta ihan sekopäiseksi!!!!!!
 
[QUOTE="vieras";28403605]Totta ja monesti ne rasiat ovat myös siellä ylemmän hyllyn pohjassa kiinni, pakkautuneet sinne, jos on oikein hyviä uuden sadon raise up-rusinoita.[/QUOTE]

No niinpä, arvaa vaan naurattiko kun kerran prismassa harjottelija oli laittanu rusinalavan rullakossa päällimmäiseksi! No senhän arvaa et just se lava sattu oleen raise upseja, ja kyllä mua vähän säälittikin se harjoittelija kun se yritti niitä sieltä katosta haalia, ja kaikki sille hihitteli.
 
"ookoo"
Alkuperäinen kirjoittaja Apua mä sekoon;28403615:
Jos vahinko käy ja vahingossa antaa, niin täytynee sitten ottaa piltin nilkoista kiinni ja roikottaa? Meneekö sitten vatsalaukkuun ja ohutsuoleen? Pitäisikö odottaa, että on paksusuolessa? Mut mistä sen tietää missä kohtaa se jo menee? Tuleeko sitten pieruna ulos?

Mä tuun huolesta ihan sekopäiseksi!!!!!!
Mua nyt kanssa huolestuttaa ja sit just kun ei noihin pakkausmerkintöihinkään voi aina luottaa eikä tiedä tarkkaan, mitä rusinoita on. Ei ne kertonut mitään tällaisesta neuvolassa vaikka kaikki mahdolliset ruokarajoitukset ym käytiin läpi. Itse ainakin soitan neuvolaan heti huomenna!!! Toivottavasti on täti paikalla eikä simankeittopuuhissa!!!
 

Yhteistyössä