Mistä te ostatte vapuksi niitä kelluvia rusinoita?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
syop
Oikeasti rusinat ovat valossa kuivatettuja viinirypäleitä. Auringon valo haihduttaa rypäleistä niiden sisältämän nesteen, mikä synnyttää rypäleen sisälle alipaineen ja rypäleestä tulee rusina. Rusinat saat kellumaan, kun lisäät vain simaan tarpeeksi sokeria, sekä muita ainesosia, jotka tekevät simasta tiheämpää ja näin yhä tiheämmät aineet nousevat pintaan. : ) (Kertaakaan en ole simaa itse valmistanut, mutta kemian tunneilla olen ollut tarkkana.)
Joo voisitko lopettaa noiden väärien neuvojen antamisen, kelaapa nyt jos jollakulla menee vappu pilalle sun väärien neuvojes takia!!!
 
"Mä vaan"
Oikeasti rusinat ovat valossa kuivatettuja viinirypäleitä. Auringon valo haihduttaa rypäleistä niiden sisältämän nesteen, mikä synnyttää rypäleen sisälle alipaineen ja rypäleestä tulee rusina. Rusinat saat kellumaan, kun lisäät vain simaan tarpeeksi sokeria, sekä muita ainesosia, jotka tekevät simasta tiheämpää ja näin yhä tiheämmät aineet nousevat pintaan. : ) (Kertaakaan en ole simaa itse valmistanut, mutta kemian tunneilla olen ollut tarkkana.)
Just, tää on niin sitä kun toiset uskoo silmää räpäyttämättä "virallisen totuuden" ihan niin kuin Pohjois-Koreassa. Joka suvussa on on oma salainen reseptinsä/keinonsa valmistaa kelluvia rusinoita, joillekin ne kerrotaan ja paljastetaan ja toisille - niin toiset joutuu uskomaan tohon viralliseen totuuteen. Tietty tämä että kauppaketjut tarjoavat valmiiksi kelluvia rusinoita paketeissa on hieman himmentänyt vanhojen reseptien hohtoa mutta ainakin minä odotan innolla kun saan kertoa omille lapsilleni suvun oman reseptin!

Olen muuten saanut nuo "virallista totuutta" tarjoavat ihmiset hiljaiseksi kysymällä että jos ne kerran on muka ihan tavallisia rusionoita niin miksi ne ei kellu glögissä, häh? Vastausta ei koskaan tule. MOT.
 
"erkki"
Auttakaas nyt kun, ostin noita rusinoita ja vein ne tiimariin heliumilla täytettäviksi. Nyt kun olen laittanut ne tuonne siman joukkoon niin se pullo lähtee vaa lentää eikä sitä saa pidettyä aloillaa vaikka roikun koko painollani sen päällä! Miten saan sen laskeutuun :/
 
"vieras"
Hain kaupasta niitä Blow Job-rusinoita ja laitoin koko paketin pullolliseen simaa. Mies joi koko pullon ja söi rusinat samalla, roikkuu nyt katon rajassa hurmostilassa... Tarvii varmaan laittaa hihna nilkkaan huomisen ulkoilureissun ajaksi ettei katoa taivaan tuuliin. Voihan hertsyykkeli... :/
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi1981
Huojentunut
Meil meinas mennä vappu piloille, kun ei lähikaupasta löytyny niitä kellurusinoita. D: Mut sit kekkasin, ja jaan nyt tän vinkin teillekin, koska oon niin iloinen: Löysin karkkiosastolta suklaarusinoita, joiden selosteessa luki et on käytetty sitä kelluvaa lajiketta! Ostin niitä ja ne oikeesti kelluu tuolla pullossa!! Et jos myyjä koettaa myydä eioota, ni muistakaa tarkistaa karkkiosasto kanssa!
 
Selailin tässä nettiä ja löysin tieni aivan hurmaavalle sivustolle, jossa esitellään ihania minikokoisia esineitä esim, nukkekoteihin. Sivustoa en tähän linkitä, jotta ei syytettäisi mainonnasta. Omani se ei kyllä tosin ole, vaan jonkun tosi taiturin tekeleitä.

Valmistaisikohan joku rusinoille kelluntaliivejä.. olisi sellaista koko perheen mukavaa puuhaa rusinoille sellaiset pukea..
 
Huojentunut
Edelliseen unohin lisätä et jos ei haluu suklaanmakusta simaa, ni ne voi huljutella vedessä tai miksei vaikka imeskellä ne suklaat siitä päältä pois ni ei mee hukkaan. :)
 
vinkki
[QUOTE="vieras";28409520]Hain kaupasta niitä Blow Job-rusinoita ja laitoin koko paketin pullolliseen simaa. Mies joi koko pullon ja söi rusinat samalla, roikkuu nyt katon rajassa hurmostilassa... Tarvii varmaan laittaa hihna nilkkaan huomisen ulkoilureissun ajaksi ettei katoa taivaan tuuliin. Voihan hertsyykkeli... :/[/QUOTE]

Jos teillä on naapurustossa jossain kohti betoniporsaita, niin miehen voi varmaan laittaa hihnasta kiinni sellaseen. Ei tarvitse vetää ja nykiä koko ulkoilureissua ja mies saa kuitenkin raitista ilmaa. :D
 
Emämoka
Mokasin tänä vappuna oikein kunnolla. Join siman kelluvine rusinoineen ja arvatkaapa minkälaiset vaivat on nyt päällä. En tiennyt että olivat noita Raise uppeja. Mitä teen? Vai olenko vain allerginen. Onko muilla samoja kokemuksia? Jos olisin tiennyt että ne voi käyttää uudelleen, olisin jättänyt syömättä. Voikohan niistä aiheutuneen kaasun ottaa talteen ja käyttää sen sitten ensi vappuna kelluvien rusinoiden tekoon. Mikähän keino olis paras?
 
Asiantuntija
Alkuperäinen kirjoittaja Emämoka;28409608:
Mokasin tänä vappuna oikein kunnolla. Join siman kelluvine rusinoineen ja arvatkaapa minkälaiset vaivat on nyt päällä. En tiennyt että olivat noita Raise uppeja. Mitä teen? Vai olenko vain allerginen. Onko muilla samoja kokemuksia? Jos olisin tiennyt että ne voi käyttää uudelleen, olisin jättänyt syömättä. Voikohan niistä aiheutuneen kaasun ottaa talteen ja käyttää sen sitten ensi vappuna kelluvien rusinoiden tekoon. Mikähän keino olis paras?
Pussia vaan peräaukon suulle kun alkaa tuntua että ovat tuloillaan. Joskus rusinat halkeavat matkalla ja tulee pelkkää kaasua, mutta usein ne selviävät matkasta ihan kunnollisina. Monet täällä ovatkin jo kertoneet, että käyttävät rusinansa kissan peräsuolen kautta kuten kalliin kahvin kahvipavut. Parantaa vain aromia. Ota siis ihmeessä kokonaiset talteen ja käytä ne ensi vuonna uudestaan!

(Myös kaasun voi säästää, mutta se on hieman vaikeampaa. Suosittelen että täytät sillä vaikka pari vappupalloa rusinoiden sijaan.)
 
Määäää
Mä en ainakaan aio antaa lapsilleni mitään kaupasta ostetuilla rusinoilla koristeltuna simaa. Mun veljenvaimo on mä& munrusina kotimyyjä ja sen kotikutsuilta mä tilaan aina ihanat retrorusinat maksalaatikkoon, naposteluun ja simaan. Nyt tuli just ihkuja välikausirusinoita. Mä tykkään vaan mä&munrusinat rusinoista ja olen perustanut feisbuukkiin rusinapeput ryhmän. Ihanaa!
 
Vieralija
[QUOTE="Rva";28408809]Mitä mä teen väärin? Käskin ihan selvällä suomen kielellä sitä simaa: "Mene nyt tuonne pulloon käymään." Mutta ei mennyt. Siinä pysyi sangossa. Miten ihmeessä te saatte sen siman käymään? Eihän ne rusinat voi nousta pintaan, kun se sima ei suostu käymään siellä pullossa? :([/QUOTE]

Pitänee yrittää sitruunoiden äidinkielellä, jos se sima ei osaa suomea? Tai kokeile englantia, jos se osaisi sitä.
 

Yhteistyössä