Mistä te köyhät äidit ostatte lastenvaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja köyhä sossuäiti
  • Ensimmäinen viesti
köyhä sossuäiti
Itse oon nyt ostanut Robin Hoodista ja Jesper Juniorista. Robin Hoodista justiin bodyn 2€, 2 paitaa 3€/kpl ja housut 2€/kpl. Löytyykö jostain halvemmalla? Käytettyjä en halua!
 
"akka"
Kaupasta,ainakin täällä porissa on joka kaupassa alerekit,niitä hyödynnetään.Kirppareilta mm. kuopus sai just kolmet lökäfarkut,kerran pesty ja maksoi 2 euroo per housut.
 
"jenni"
Kenties mä en juuri siksi ole köyhä, että mulle kelpaavat vaatteet kirppikseltä. Just oltiin häissä, joissa mun lasteni juhlavaatetus oli hankitty kirppikseltä yhteensä 12 eurolla. Täysin uudenveroisia vaatteita ja varmaan kerran tai pari käytettyjä, kuten juhlavaatteet tuppaavat olemaan.
 
"vieras"
Jos olet oikeasti köyhä niin luulisi kelpaavan myös kirppisvaatteet, nehän voi pestä. Itse ostan paljon kirppikseltä, uudenveroista ja myös kulahtaneempaa käyttövaatetta pihalle ja raksalle. Marketeissa on monesti hyviä aleja. Tutuilta saan pieneksi jääneitä. HM.
 
"vieras"
En ole köyhä enkä etsi ensisijaisesti halpoja vaatteita, mutta minun kokemukseni mukaan tänä päivänä tulee halvemmaksi ostaa vaatteet tarjoustalosta tai hennesiltä, kuin kirpputoreilta. Ainakin omassa kotikaupungissani kirpputorit ovat hinnoitelleet pöytävuokransa niin korkeiksi, plus ottavat vielä provikkaa myynnistä, joten lastenvaatteiden hinnat ovat melkoisen korkeita. Hennesin bodeista pyydetään 3-5 euroa ja jopa sukista yli euro.
 
täällä
Ostan melkein kaikki lastenvaatteet name itista, lindexistä, kappahlista ja HM:ltä. Alelaareista en yleensä löydä nättejä eli ihan normihintaan. Halpoja paikkoja ja kivoja vaatteita. Sitten kun olen välillä rahoissani niin ostan esim meandia.
 
Huuto.netistä olen ostanut täysin uusiakin vaatteita halvalla esim. farkkushortsit kesäksi 55 snt, oli huomattavasti kalliimpi hinta hintalapussa, joka tuotteessa kiinni. H&M:n alesta saa ostettua vaikka mitä lapselle, samoin kuin yllättäen monista muistakin paikoista. Käytetty ei ole automaattisesti synonyymi huonokuntoiselle, eli niitä kannattaa ostaa jos ei oikeasti rahaa ole. Tosin melko mielenkiintoista, että sossusta rahaa saavalla ei olisi varaa ostaa lapselle vaatteita, yli 400e/lärvi sieltä kuitenkin saa + kelan tuet.
 
"..."
Huuto.netistä olen ostanut täysin uusiakin vaatteita halvalla esim. farkkushortsit kesäksi 55 snt, oli huomattavasti kalliimpi hinta hintalapussa, joka tuotteessa kiinni. H&M:n alesta saa ostettua vaikka mitä lapselle, samoin kuin yllättäen monista muistakin paikoista. Käytetty ei ole automaattisesti synonyymi huonokuntoiselle, eli niitä kannattaa ostaa jos ei oikeasti rahaa ole. Tosin melko mielenkiintoista, että sossusta rahaa saavalla ei olisi varaa ostaa lapselle vaatteita, yli 400e/lärvi sieltä kuitenkin saa + kelan tuet.
ei se iha näin mee..
 
hei=)
KIRPPARILTA! voi että<3 Siellä on ihania. Ja saattaa tehä ihania löytöjä!! :))) 50c-1e bodyt yms.! :) Ostin juuri Tyttärelle Tutan ihanan pingviini kaksiosaisen fleece puvun 50c!!! <3 Paljon kivempi kierrellä kirppareilla ku kaupoissa! :) Enemmän valikoimaa!
 
Tirkkis
H&M, Seppälä, Lindex, Sokos jne. Milloin mistäkin. H&M:lle mulla on koko ajan piikki auki. Ei saada mistään, edes lahjaksi ja kirppis on hiton hankalassa paikkaa että siihen vois turvautua.

Jos soskusta sais 400 e/lärvi+kelarahat, niin tuskin monikaan viittis vaivautua töihin...
 
H&M, Seppälä, Lindex, Sokos jne. Milloin mistäkin. H&M:lle mulla on koko ajan piikki auki. Ei saada mistään, edes lahjaksi ja kirppis on hiton hankalassa paikkaa että siihen vois turvautua.

Jos soskusta sais 400 e/lärvi+kelarahat, niin tuskin monikaan viittis vaivautua töihin...
Mun käsittääkseni asumistuki+ kelan joku tuki tulee aina. Kuten lapsilisä ja elatustuki. Sitten sossun osuus perusturvaan on yli 450e ja lapsenosuus siihen n. 250e. Sitten sossusta saa vuokranosuuden takaisin, vakuutuksen, sähkölaskun, lääkärikulut sun muut ja harkinnanvaraisella tuella myös vaatekuluja.
 
vierailija
Koluan kaikki varaston tyhjennysmyynnit aina. Reimalta saanut ainakin Kankaanpään aikaan super halvalla. Niitä mulla edelleen kaapissa odottaa, että lapset kasvaa. Silloin olin paremmalla rahalla, joten varauduin tulevaan. Just oli myös Luhdan myynnit Nokialla ja sieltäkin sai 15€ talvitakkeja lapsille. Jesper & junior puolihintapäiviltä kannattaa hakea ja mitä näitä nyt on. Jos vaan pystyy säästämään rahaa yhtään, niin sitten satsaa kerralla isompia summia noihin kunnon aleihin.
 
vierailija
Ennen ostin kirpparilta mutta nyt covid-aikana ei tule enää käytyä. Facekirppareilta tulee vielä ostettua. Vakkarit H&M ja Jesper&Junior. Mutta satunnaisesti toki "mistä vaan".
 

Yhteistyössä