"hih"
Haussa on vanhahtavan näköinen(kuitenkin uusi ) allaskaappi vessaan,olisiko kellään tietoa mistä voisi kysellä/katsella?
Kyllähän siellä melko tavallinenkin menestyy oikein hyvin. Ilmeisesti ajattelit altaan suoraan tason päälle. Tason kosteuden kestävyyttä kyllä kannatta parantaa lakkaamalla esim. polyuretaanilakalla (venelakka) ja samalla kyllä kaapin ja laatikoston ovetkin voi suojata melkein samalla vaivalla. Kohteesta riippue lisälakausta kannattaa tehdä sen mukaan miten arvioi mahdollisen vesirasituksen kohdistuvan. Pöytätason sen lisäksi itse ehkä suojaisin vielä vaikka mittojen mukaan leikatulla ja särmistään hiotulla lasilevyllä.Ajattelin seuraavaksi etsiä tietoa, miten siis kosteussuojata tavallinen laatikosto/lipasto niin, että se kestää wc:n kosteudet. Siis kun ei tule ihan märkään tilaan kuitenkaan vaan pelkkään vessaan.
Juu tason päälle, ja itse mietin kanssa tuota lasia, jos sen saisi vielä valkoisena maidon värisenä niin se sopisi jo valittuihin laattoihin. Kovin korkeahan lipasto ei sitten voi olla, mutta käykö melkein mistä tahansa tehty lipasto? No mitään lastulevyä en tahdo mutta noin muuten?Kyllähän siellä melko tavallinenkin menestyy oikein hyvin. Ilmeisesti ajattelit altaan suoraan tason päälle. Tason kosteuden kestävyyttä kyllä kannatta parantaa lakkaamalla esim. polyuretaanilakalla (venelakka) ja samalla kyllä kaapin ja laatikoston ovetkin voi suojata melkein samalla vaivalla. Kohteesta riippue lisälakausta kannattaa tehdä sen mukaan miten arivoi mahdollisen vesirasituksen kohdistuvan. Pöytätason sen lisäksi itse ehkä suojaisin vielä vaikka mittojen mukaan leikatulla ja särmistään hiotulla lasilevyllä.
Ja voittehan hankkia jonkun ns. puuvalmiin (siis pintakäsittelemättömän) ja tehdä sille (sävyttävä) öljykäsittely ja lopuksi päälle öljyvaha (esim. Osmo TopOil High Solid). Ylläpitohuoltona aina tarvittaessa (varioituneilta kohdilta kevyt pyyhintä - hionta tarvittaessa) TopOil uusintakäsittely.Mikään kiiltävä moderni allaskaappihirvitys ei kelpaa, joten....
Kyllähän siinä ymmärtääkseni menestyy melkein mikä tahansa (riittävän laadukas) puu. MDF-levykin ainakin aikansa hyvin suojamaalattuna/lakattuna (ovet, laatikoston etulevyt).Juu tason päälle, ja itse mietin kanssa tuota lasia, jos sen saisi vielä valkoisena maidon värisenä niin se sopisi jo valittuihin laattoihin. Kovin korkeahan lipasto ei sitten voi olla, mutta käykö melkein mistä tahansa tehty lipasto? No mitään lastulevyä en tahdo mutta noin muuten?
Who are you?Ja voittehan hankkia jonkun ns. puuvalmiin (siis pintakäsittelemättömän) ja tehdä sille (sävyttävä) öljykäsittely ja lopuksi päälle öljyvaha (esim. Osmo TopOil High Solid). Ylläpitohuoltona aina tarvittaessa (varioituneilta kohdilta kevyt pyyhintä - hionta tarvittaessa) TopOil uusintakäsittely.
Aito opaalilasi on huomattavasti tavallista kirkasta kallimpaa. Ainahan voit myös maalata tavallisen lasin taustapuolelta (tässä alapuolelta) haluttuun sävyyn. Pintana (julkisivuna) on silti sileä, kestävä ja helposti puhtaana pidettävä lasipinta. (vrt. peilin "hopeamaali").Juu tason päälle, ja itse mietin kanssa tuota lasia, jos sen saisi vielä valkoisena maidon värisenä
Hierot puupuhtaaksi ja sen jälkeen voit maalata minkä väriseksi itse haluat.Kuka tämä Randomy Buddy on? et sattuis olee enemmänkin näiden asioiden kanssa tekemisissä.. entisöintiin liittyy?? Mulla on pari kaappia jotka kaipaa uutta käsittelyä. Malli kiva, mutta väri kamala...
Mikäs tässä on ollessa. ihan itteni vaan. Tuossa jo saitkin perusohjeita. Vanha pintakäsittely tulee aina tarvittavin osin poistaa. Työn määrää riippuu kohteesta (mikä pinta / hankalia muotoja, yksityiskohtia...) ja siitä onko tarkoitus ihan puulle asti, vai pohjustaa vain seuraavaa maalusta. Ihan itsekin tekemällä voit urakasta selvitä, jos vain kärsivällisyyttä ja huolellisuutta (ja aikaa) riittää.Kuka tämä Randomy Buddy on? et sattuis olee enemmänkin näiden asioiden kanssa tekemisissä.. entisöintiin liittyy?? Mulla on pari kaappia jotka kaipaa uutta käsittelyä. Malli kiva, mutta väri kamala...
No, itse olen aloittanut jo vuonna 2005. edelleen vanha maali osittain pinnassa eikä työn jatkajaa näy... on vähän kiireitä, eikä tiedä koska kerkee jatkaaMikäs tässä on ollessa. ihan itteni vaan. Tuossa jo saitkin perusohjeita. Vanha pintakäsittely tulee aina tarvittavin osin poistaa. Työn määrää riippuu kohteesta (mikä pinta / hankalia muotoja, yksityiskohtia...) ja siitä onko tarkoitus ihan puulle asti, vai pohjustaa vain seuraavaa maalusta. Ihan itsekin tekemällä voit urakasta selvitä, jos vain kärsivällisyyttä ja huolellisuutta (ja aikaa) riittää.