Mistä saappaat paksupohkeiselle ja leveäjalkaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manna

Vieras
Olen aina haaveillut saappaista, korkoa saisi olla vähän muttei liikaa. Kaupoissa (prismoissa, vittareissa, kenkäkaupoissa) niitä on tusinakaupalla mutta kaikissa on todella kapeat varret ettei ole toivoakaan että niitä saisi vedettyä jalkaan saati suljettua vetoketjua. Jalkanikin on leveä ja kokoakin löytyy 40-41 tms. Mulla on ylipainoa ja oikeasti todella paksut pohkeet eli ne perussaappaat eivät mulle käy ja jalkakin on ihan oikeasti leveä. Jos jollakin olisi, jotain vinkkiä mistä kaupoista tai nettiliikkeistä löytäisi paksuille kintuille tarkoitettuja nättejä saappaita niin olisi onneni kukkuloilla! Enkä sitten tarkoita kumisaappaita! heh.

Pitkistä varsista en tiedä, mutta nilkkureita löytyy. Just ostin kotimaiset "mummot" ja on ihanaa kun mun räpyläjalka mahtuu ja silti on lämmin!
Eli saattaa olla että tyylikkyydestä joutuu tinkimään. Tai no, tyyli se on mummo-tyylikin...
Ostin pienestä kenkäkaupasta jossa on asiantunteva myyjä.

Duobootsissa on saappaita aina pohkeenympärys 50 cm asti. http://www.duoboots.com/

Jos sieltä tilaat, niin kerro ihmeessä miten meni. Olen kuolaillut noita saappaita kauan, mutta rahatilanne ei tällä hetkellä anna myötä...

juuei, kiitti vinkistä mutta tosiaan olen koko pienen ikinä mielinyt saappaita ja olen päättänyt ,että olen sellaiset ansainnut ja että etsin ne vaikka kivenkolosta tähän mahtavaan räpylääni.

Kiitos hurjasti villasukka, täytyypä tutustua tuohon.

Lisää vaihtoehtoja? Suomalaisiakin kenties?

mä löysin tänään Mekasta IIIHANAT saappat mutta tanan pohkeet oli liian paksut,mulla on semoset jalkapalloilijan pohkeet joten kuntoilou kasvattaa niitä..ei voi mitään :ashamed:

2_dress_silvi_1.jpg
nams :p

No et varmaan niin pitkälle kuin mihin olisin sut suositellu..Sotkamossa nimittäin on AIVAN upea kenkäkauppa Saastamoinen, jos ei sieltä löydy niin ei mistään. Kannattaa käydä jos kuljette sielläpäin..ite käyn aina kun pohjosessa käydään.

Alkuperäinen kirjoittaja irvitiikeri:
No et varmaan niin pitkälle kuin mihin olisin sut suositellu..Sotkamossa nimittäin on AIVAN upea kenkäkauppa Saastamoinen, jos ei sieltä löydy niin ei mistään. Kannattaa käydä jos kuljette sielläpäin..ite käyn aina kun pohjosessa käydään.

Onko siellä oikeasti ihan erikoiskenkiäkin ettei tota peruskamaa mitä kaikki muut kaupat tyrkyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mun eräs ystävä on tuhtipohkeinen ja hän käyttää sellaisia strech-saappaita. Eli varsi joustaa pohkeen mukaan.

Noitakaan ei meinaa aina löytyä ja osa niistäkin on tosi pieniä tai sitten muuten tyyliltään outoja. Otan toki mielelläni vastaan vinkkejä mistä nättejä strech versioitakin olisi saatavissa! :-)

Jos vielä olet saappaita vailla, niin voin kertoa että tilasin tuolta Duobootsista ja hyvin meni. Saappaat ovat aivan ihanat, kun vaan uskaltaisi niitä käyttää... pelkään että pilaan ne, ovat niin pehmeää nahkaa että en ole nähnytkään. Viikossa tuli saappaat Briteistä, kaikki sujui hyvin.

Mulla on ja ovat olleet ihanat! Mulla on ne Vantaat oli sellaiset tavalliset. Ostin suoraan Englannista, postikulut ovat kovat mutta tulivat tosi nopeasti. Ja saa palauttaa jos ei tykkääkään. Mutta ainakin musta ne oli ihkut.

Mitä mallia olit katsonut?

Kun löydät muuten sopivat mut semmoset missä ei pohkeesta mene kiinni niin osta ja vie suutarille, hän luultavimmin noin 10-20 euron hintaan saa loihdittua jalalle lisää tilaa ja saat unelmiesi kengät!

Olin ajatellut niitä Bergeneitä ja nyt just ne olis siellä Ebayssä mutta RUSKEINA:::::::::::::::
mä olisin ottanut tietty mustat. Ja ne Mosellet mitkä on siellä kanssa taitaa olla liian isot vaikka olisivatkin halvat.

Ja noissa Moselleissa on tosi matalat korot. Mä olen niin tynkä, että edes jotain pituutta pitäisi saada.

Mä vaan tartten niiiiiiiiiin paljon lisää tilaa, että ainakin meidän takahikiällä ei sellaista suutaria olekaan joka osaisi tehdä niin paljon lisätilaa. Kiitos kuitenkin vinkistä:)

Yhteistyössä