Mistä saa e-pillerireseptin tässä tilanteessa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Synnytyksestä jo aikaa, synnytyksen jälkeen käytin cerazetteja, ne lopettanut ja tahtois jatkaa samoilla pilsuilla kuin ennen raskautta. Soitanko reseptiä nyt siis neuvolaan vai ihan normi lääkärinvast.otto?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Tai perheneuvolaan tai ehköisyneuvolaan.
Mä olen aina miettinyt, mitä noi oikein on :D siis sama asia kuin neuvola, sama paikka mutta eri nimitys?
No meidän tk:ssa on ihan erillinen perhesuunnitteluneuvola. Eri ihmiset siellä on kun äitiys-tai lastenneuvolassa.
Ja on se tiloiltaankin vähän erillään.
Siellä mut on aina opastettu hoitamaan ehkäisyasiat.

ap
okei, kiitos vastauksista :) voisin melkein harkita yksityiselle menoa sitten (jos se kerta tk:ssa sitä kautta pitäis hoitaa, hidasta), siinä samalla ottavat varmaan sen papa-kokeenkin, terveyskeskuksessa sitä ei saa otettua samalla kertaa kun otetaan labrassa eikä lääkärin vastaaotolla.

Saraldo
Ainakin Turussa ehkäisyneuvolassa voi käydä alle 25-vuotiaat sekä naiset, joiden synnytyksestä on aikaa maksimissaan kaksi vuotta. Muuten en edes tiedä, mihin täällä ottaisi yhteyttä... Itse olen käynyt yksityisellä gynellä sen jälkeen, kun en ehkäisyneuvolaan ole enää päässyt. Mahtaako täällä edes olla kunnallisella puolella gyneä, vai hoitaako nuo arvauskeskuksen yleislääkärit sen homman? Siinä tapauksessa jatkaisin edelleen yksityisellä käymistä...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ainakin Turussa ehkäisyneuvolassa voi käydä alle 25-vuotiaat sekä naiset, joiden synnytyksestä on aikaa maksimissaan kaksi vuotta. Muuten en edes tiedä, mihin täällä ottaisi yhteyttä... Itse olen käynyt yksityisellä gynellä sen jälkeen, kun en ehkäisyneuvolaan ole enää päässyt. Mahtaako täällä edes olla kunnallisella puolella gyneä, vai hoitaako nuo arvauskeskuksen yleislääkärit sen homman? Siinä tapauksessa jatkaisin edelleen yksityisellä käymistä...
paljonko suurinpiirtein on maksanut sulla yksit.vast.otolla käyminen?

Saraldo
Muistaakseni jotain 65-70?m alta satasen kuitenkin reilusti, jos ei mitään papaa otettu. Papan kanssa en muista, varmaan parisen kymppiä päälle. Nyt tai ensi vuonna voiskin taas ottaa sen papan, kun seuraava joukkotarkastus on vasta kolmen vuoden päästä.

Yhteistyössä