mistä rahaa ???

Eli minun loppuu työsopimus tämän kuun viiminen päivä ja äitiyslomani alkaa vasta joulukuun alkupuolella. Niin onko jollain tietoa mistä voin saada marraskuusta rahaa? Voinko esim. hakea sairaslomaa ja sitten korvauksia kelalta? En voi enää mennä töihin..
 
"nana"
työkkäriin joo. mullakin oli samanlainen tilanne, välissä joku kolme viikkoa. Virkailijakin naureskeli mahan suuruutta ja totesi, ettei sua kukaan huoli, vie vaan lappu kelaan.
 
"vieras"
Jos saat sairauslomaa, niin Kela alkaa maksaa päivärahaa noin 10 päivän omavastuuajan jälkeen. Jos jäät jo nyt sairauslomalle, niin omavastuuaika alkaa kulua jo työssäollessa, jolloin korvauksettomia päivä tulee vähemmän. Tarkka omavastuuaika selviää Kelan sivuilta. En ole varma, mikä se on nykyisin. Itselläni on ollut tilanne, että minulla oli määräaikainen työsuhde toukokuun loppuun, äitiysloma alkoi vasta heinäkuussa. Sairauslomalla jäi huhti-toukokuun vaihteessa. Kertynyttä kesälomaakaan en voinut pitää työsuhteen aikana, koska olin sairaana. Se maksettiin minulle rahana.
 
sosiaalityöntekijä
Sinuna ilmoittautuisin vain työttömäksi.
Aivan. Mikäli olet liiton jäsen, saat ansiosidonnaista päivärahaa, joka on noin 60% palkastasi. Jos et ole liiton jäsen, niin saat peruspäivärahaa noin 500e/kk. Mikäli haet sairaspäivärahaa, niin sen taso on viime vuoden verotuksen mukaan tai viimeisen 6kk palkan mukaan myös noin 60%palkasta. Eli mikäli olet liiton jäsen, niin ihan sama kumpaa haet, mutta jos olet peruspäivärahaan vain oikeutettu, niin sitten haet sairauspäivärahaa.
 
administrative assistant
Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. In any case I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!
 

Yhteistyössä