Mistä ostat lapsiesi vaatteet ja minkähintaisia ne on ?

  • Viestiketjun aloittaja Sonja
  • Ensimmäinen viesti
Sonja
Itse puen neljä lastani tavallisiin lindexin, H&M ym. vaatteisiin.
Eilen törmäsin yksillä lasten synttäreillä kahteen äitiin, joista toinen sanoi pukevansa lapsensa vaan meandiin, pitää kutsuja ym. Toinen sanoi pukevansa ne vain merkkivaatteisiin? ja nauroi tuolle meandi- äidille.
Mitä ovat nämä lasten merkkivaatteet? Minun silmääni hänen lapsensa oli puettu ihan samoin kuin muidenkin.
Lisäksi meandin vaatteet hurjan kalliita, enkä ainakaan neljää pystyisi niillä vaatettamaan ja tuosta toisesta äidistä ne oli market-kamaa, kuten hän asian ilmaisi.
 
Henkkamaukka, seppälä ja kirpparit..jonkin verran myös erikoisliikkeistä, missä goth/rock/punk-vaatetusta, kun alkaa vanhemmille muksuille jo omaakin tyyliä kehittymään.

Mulle on ihan yksi lysti, mitä siinä merkkilapussa lukee. Pääasia että vaate näyttää hyvältä, maksaa sopivasti ja on oikean kokoinen. Sama pätee omiinkin vaatteisiin.
 
Ihan seppälä/H&M/Lindex/kappahl linjoilla mennään.
Ja ihan sopivan hintasia.
Lapset on siististi puettuja.

Jokainen pukekoon miten haluaa. Jos saa sisältöä "merkkivaatteista", niin hyvä =) Jos taas jostain tietystä ketjusta, niin hyväsekin. Mä en ole ikinä lähtenyt tuolle linjalle, mua ei edes kiinnosta muiden lasten vaatteiden merkit. Lähinnä kyttään, että on sopivat ja puhtaat kuteet.. :whistle:
 
Kopkop
Ensinnäkin, meandi ei ole mitään hienoa merkkiä tai laadukasta. :)

Minä puen oman lapseni kaikkeen kirppiksen ja merkkiliikkeiden välillä. Voin maksaa enemmän jostain ihanuudesta, jos sellaista ei halpismerkeillä ole tarjolla. Kalleus ei kuitenkaan ole itsetarkoitus. Kirppikseltä tekee monesti tosi hyviä ja persoonnallisia löytöjä. :)
 
No meiltä pojilta löytyy vaatetta aika laidasta laitaan. Mutta ei merkkivaatteita. (mitä ne sitten onkaan)
H&M, Lindex, me&i, Prisma ym. ym. Ostan sellaista, mikä on mun mielestä kivan näköistä. En välitä niinkään ostopaikasta vaan ulkonäöstä. ;)

Mutta kukin tyylillään. Ja jos rahaa oisi enemmän, niin varmaan käyttäisin enemmän ompelijaa. Nytkin teen osan vaatteista itse ja osan ompelutan ompelijalla, mutta aika vähän kuitenkin.
:)
 
vieras
Ostan pääosin Lindexistä, Hennesiltä ja KappAhlista. Myös marketista ja Halpa-Hallista silloin tällöin. Kirppiksillä kierrän myös ja huutonetistä on tullut meidän lapsille vaatetta.
Hintahaitari joku 1-20e. Tietenkin ulkovaatteet maksaa enemmän. Ja kengät. Alennustangoista ostelen enimmäkseen myös nuo LIndexin ja Kappiksen vaatteet.
Paidasta maksan mieluiten joku 5-7e, mutta joskus harvoin yli kympinkin. Housut on kalliimpia. Tosin collegehousuista en halua maksaa kymppiä enempää.

Hyvä maku ei ole rahasta kiinni!
Jos on silmää, voi ihan varmasti vaatettaa lapsensa tosi sievästi vaikka marketkamalla!
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Sonja:
Itse puen neljä lastani tavallisiin lindexin, H&M ym. vaatteisiin.
Eilen törmäsin yksillä lasten synttäreillä kahteen äitiin, joista toinen sanoi pukevansa lapsensa vaan meandiin, pitää kutsuja ym. Toinen sanoi pukevansa ne vain merkkivaatteisiin? ja nauroi tuolle meandi- äidille.
Mitä ovat nämä lasten merkkivaatteet? Minun silmääni hänen lapsensa oli puettu ihan samoin kuin muidenkin.
Lisäksi meandin vaatteet hurjan kalliita, enkä ainakaan neljää pystyisi niillä vaatettamaan ja tuosta toisesta äidistä ne oli market-kamaa, kuten hän asian ilmaisi.
Herranjestas minkälaisten ihmisten kanssa joudut olemaan tekemisissä. Jos toinen äiti sanoo toiselle että pitää hänen lapsensa vaatteita markettikamana.

Omalla lapsella on vaatteita laidasta laitaan, henkkamaukkaa ja kalliimpaa. Usein olen ostanut ne kalliimmat ulkomailta käytettyinä, mitään satasen puseroita en osta. Ainoat kriteerit meillä on ulkonäkö ja laatu, merkki on täysin merkityksetön asia.
 
Sonja
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Ihan seppälä/H&M/Lindex/kappahl linjoilla mennään.
Ja ihan sopivan hintasia.
Lapset on siististi puettuja.

Jokainen pukekoon miten haluaa. Jos saa sisältöä "merkkivaatteista", niin hyvä =) Jos taas jostain tietystä ketjusta, niin hyväsekin. Mä en ole ikinä lähtenyt tuolle linjalle, mua ei edes kiinnosta muiden lasten vaatteiden merkit. Lähinnä kyttään, että on sopivat ja puhtaat kuteet.. :whistle:
Mitä ne "merkkivaatteet" on. Minä en edes tiedä sitä? ja juu,en koskaan ole kytännyt kenenkään lasten vaatteita. heräsi vaan ihmettely noiden kahden äidin nahistelusta asiasta.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Sonja:
Itse puen neljä lastani tavallisiin lindexin, H&M ym. vaatteisiin.
Eilen törmäsin yksillä lasten synttäreillä kahteen äitiin, joista toinen sanoi pukevansa lapsensa vaan meandiin, pitää kutsuja ym. Toinen sanoi pukevansa ne vain merkkivaatteisiin? ja nauroi tuolle meandi- äidille.
Mitä ovat nämä lasten merkkivaatteet? Minun silmääni hänen lapsensa oli puettu ihan samoin kuin muidenkin.
Lisäksi meandin vaatteet hurjan kalliita, enkä ainakaan neljää pystyisi niillä vaatettamaan ja tuosta toisesta äidistä ne oli market-kamaa, kuten hän asian ilmaisi.
Milloin mistäkin, yleensä alesta :). Laatukamppeita ovat kuitenkin.
 
daniel
Itse suosin ns. merkkivaatteita, koska meillä monta lasta, ja vaatteet ovat laadukkaita ja periytyvät sitten nuoremmille, ja suosin vielä unisex-vaatteita, niin menee kummalle vain. Ostan joskus kyllä jotain T-paitoja yms. marketistakin, mutta H&M:ssä en ole käynyt ainakaan kahteen vuoteen..
Suosimiani merkkejä ovat esim. Moonkids, Sanetta, Lipfish, Reima, Metsola....
 
vieras
Milloin mistäkin ja maksan mitä maksaa, tarjouksia koitan kuitenkin hyödyntää. Vähän kirpaisi viime talvena, kun keskimmäiselle oli pakko ostaa uudet talvikengät, hintaa melkein 100? ja mitään alennusta ei siinä vaiheessa saanut. Kalliimmat merkkivaatteet ovat yleensä olleet myös kestäviä ja ovat väliin kiertäneet jopa meidän kaikilla kolmella lapsella

Merkkivaatteiksi miellä Mayoralin, Timberlaken, Legon, Paul Frankin jne
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Sonja:
Näköjään täälläkään ei kukaan osaa sanoa, mitä lasten merkkivaatteet on?
Ai sitäkö kysyitkin?
Se vaihtelee. Periaatteessa vaate kuin vaate on merkkivaate, jos lapussa lukee joku merkki.
Mutta itse miellän että esimerkiksi Gant, Hilfiger, Burberry, Kenzo jne olisivat merkkivaatteita. Samat merkit siis kuin aikusillakin.
 
-
Versacea, Guessia, Armania, Dieseliä yms. Ostan lapsille vaatteet samasta paikasta kuin itsekin. En jaksa turhaan mennä H&M:lle tai Lindexiin kun en itsekään osta sieltä mitään.
 
Hopping
Mä olen kaikkiruokainen. Tytöllä on ehkä eniten vaatteita KappAhlista, mutta myös NameIt, Exit, Benetton, Esprit, H&M ja Lindex saa meidän rahoja useammin kuin tarve olisi. ;)
 
näin
kirppis. kirppis kirppis... sit saadan paljon lahjaksi jouluna vaatetta ja synttäreillä. joskus jos terjous ostan h&m. litdex, prisma. 0-10e noin. jos ei talvivaatteita lasketa. joskus ihan kun lapsi oli vauva ostin huutiksesta, muutaman vaatepaketin. mutta nyt on niin kalliita postikuluineen että en ole viitsinyt ostaa.
 
Kopkop
Alkuperäinen kirjoittaja Sonja:
Näköjään täälläkään ei kukaan osaa sanoa, mitä lasten merkkivaatteet on?
Lasten merkkivaatteet on ihan saman merkkisiä kuin aikuistenkin: Gant, Burberry, Timberland, Kenzo jne.

Jonkun mielestä Polarn O. Pyret ja Benetton voi jo olla merkkivaatteita, toiselle ne ovat niitä perus arkikamppeita.
 
Kristiina
Alkuperäinen kirjoittaja daniel:
Itse suosin ns. merkkivaatteita, koska meillä monta lasta, ja vaatteet ovat laadukkaita ja periytyvät sitten nuoremmille, ja suosin vielä unisex-vaatteita, niin menee kummalle vain. Ostan joskus kyllä jotain T-paitoja yms. marketistakin, mutta H&M:ssä en ole käynyt ainakaan kahteen vuoteen..
Suosimiani merkkejä ovat esim. Moonkids, Sanetta, Lipfish, Reima, Metsola....
Jos puhutaan MERKKIvaatteista nuo sinun merkkisi eivät ole oikeita merkkkivaatteita tai tietysti, onhan H&M merkki myös.
Minä puen lapseni Burberryyn,Ganttiin, Timberlandiin, Dioriin,Monnalisaan,Kenzoon ym. Ne on merkkivaatteita ap!
 
sini
luin just jostain lehdestä jutun missä kolme äitiä kertoivat lastensa vaatettamisesta. Yksi äiti teki itse paljon ja ostin kirppikseltä, toinen osti ihan tavallisista marketeista, hm:ltä ja lindexiltä kivan näköisiä vauvan vaatteita, mutta kolmas äiti suostui pukemaan vauvansa pelkästään burberryn, chanelin tai escadan vaatteisiin.. Katsoin kuvia ja vertailin hintoja, niin huomasin että TODELLA kalliit merkkivaatteet näyttivät sellaisilta jotka vauvan päällä eivät tunnu lähellekkään yhtä mukavilta, miellyttäviltä tai käytännöllisiltä kuin ne halvemmat.
Tässäkin oli kyse pitkälti varmaan äidin mielihalusta...
 
Pojalla on vaatetta Hennesiltä, Lindexiltä, NameItiltä ja Espritiltä eniten. Sitten on kirpparilta löydettyjä mitä lie -merkkisiä, ja muutamia netistä ostettuja: Nanoou, Ej sike lej, Molo ym.

Muoks. Unohdin Benettonin ihan kokonaan, sitä on meillä paljon.
 

Yhteistyössä