Mistä ostat d-vitamiinit?

"Annika"
Prismasta rainbow d-vitamiinia syö lapset ja aikuiset. Purutabletteja siis. N 1,5 vuotiana on siirrytty tuohon, aluksi annettu puolikkaina, hyvin ovat oppineet pureskelemaan sen. Vahvuus on 10

"jokuvaan"
Mä tilaan iherb.comista natural factor nimistä d-vitamiiniä. Yhdessä tipassa on 25 mikrogrammaa. Tosi edullista ja riittoisaa. Lapsi saa yhden tipan päivässä, itse otan n. 100 mikrogrammaa.

"Vitsku"
Minä olen tilaillut mm. D-vitamiinit jo vuosia iHerbistä. Esim. 360 kpl 125 mikron vahvuisia maksaa noin 11 eur. Noita myydään eri vahvuisina. Aikuisen tulee syödä vähintään 1 mikrogramma/painokilo, jotta saavuttaa edes jotakin terveysvaikutteita. FAP199 koodilla saa ensimmäisestä tilauksesta 5 dollaria alennusta. Postarit ovat muutaman euron ja paketti tulee kotiovelle 1-2 viikossa. Öljypohjainen d-vitamiini imeytyy täysin eri tavalla elimistöön verrattuna tablettiin. Www.iherb.com

"vieras"
Apteekista. Vauva saa relaa jossa d mukana. ja 3v syö multitabs miniä jonka lisäksi annan talviaikaan 10-20ug pureskeltavaa d-vitamiinia. Saa siis päivässä 20-30. 10 on mun mielestä ehdottoman vähän.

just såå
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27344337:
Kun nuo apteekin on tosi "laimeita" ja niitä saa syödä monta/päivä (meillä käytössä devisol). Syökö teillä aikuiset ja lapset samaa d-vitamiinia?

ja hintakin olis kiva tietää :)
Eiköhän sieltä apteekistakin saa monen vahvuisia :(

Apteekista
Apteekista ostan. Siellä laaja valikoima. Vaihtelee mitä syödään. Nyt menee minisun tabletteja kaikille lapsille 10mikrogrammaa päivässä. Lapset iältään 7kk-5v

"vieras"
Mietin just samaa, että mistä sais netistä tilattua :) Lapset syövät nyt 25 mikrogrammaa, itse 50-100 päivässä, vahvuus on siis toi 25 ja oisko ollu että 300kpl purkki maksoi 28e. Halvempia haussa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27344449:
ei ketään oo tilannu iHerbistä? Vai oliko ton niminen?
En oo tilannut, mut ajattelin siirtyä iHerbin asiakkaaksi kun sieltä saisi vitamiinien lisäksi muutakin mitä tarvitsen, ja oon lukenut siitä pelkästään hyviä kokemuksia :)

minä,
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27344337:
Kun nuo apteekin on tosi "laimeita" ja niitä saa syödä monta/päivä (meillä käytössä devisol). Syökö teillä aikuiset ja lapset samaa d-vitamiinia?

ja hintakin olis kiva tietää :)
Tärkeimmät ravinnosta saatavan D-vitamiinin lähteet ovat kala, kuten lohi, kuha, silakka ja siika, sekä D-vitamiinilla täydennetyt maitovalmisteet, margariinit ja kevytlevitteet. Luomutuotteita lukuun ottamatta kaikki maidot ja piimät sekä useat jogurtit sisältävät D-vitamiinitäydennyksen. Myös osaan soija- ja viljapohjaisia juomia ja jogurtteja on lisätty D-vitamiinia.

Maitovalmisteiden rasvapitoisuus ei vaikuta D-vitamiinin hyväksikäytettävyyteen, sillä D-vitamiinin on osoitettu imeytyvän yhtä tehokkaasti sekä rasvattomasta että täysmaidosta. Metsäsienistä erityisesti kantarelleissa ja suppilovahveroissa on paljon D2-vitamiinia. Lihatuotteista broileri sisältää eniten D-vitamiinia, jota on myös kananmunankeltuaisessa.

"Kippo"
Iherbin asiakkaaksi olen siirtynyt minäkin, ostan sieltä vitamiinien lisäksi mm. shampoot ja hoitoaineet, kasvo- ja vartalovoiteet, mausteita, nuudeleita...

Koodilla MUB869 saa 5$ tai 10$ alennusta (tilauksen arvosta riippuen) ensimmäisestä tilauksesta ja yli 40$ arvoiseen tilaukseen ilmaisen postituksen :)

"äityli"
Alkuperäinen kirjoittaja just såå;27344530:
Eiköhän sieltä apteekistakin saa monen vahvuisia :(
Hämmästyin totisesti kun Kuusankosken apteekissa oli 100µg Tolosen kapseleita ja vieläpä lähes samaan hintaan joita LT kaupasta meille ostan!

Yhteistyössä