Mistä mä tiedän olenko masentunut?

• Viestiketjun aloittaja olenko?
  • Ensimmäinen viesti
olenko?
Mitkä on ne merkit?
Olen kuullut että masentunut ihminen ei tee mitään, mä teen kotitöitä ja muutakin ylimääristä.
Masentunut ihminen ei naura, mä nauran toisinaan.

masennus
kyllä voit olla masentunut vaikka teet kotitöitä ja naurat.

näin oli myös minulla. en itsekään tajunnut olevani masentunut kunnes TTH:ssa tein testin ja siellä todettiin keskivaikea masennus. oli aika sokeeraava juttu itsellekin. toki olin voinut huonosti jo piiiitkään.. mutta että ihan masennus... lopulta tajusin myöhemmin (monta kk myöhemmin), miten pohjilla olin henkisesti ja fyysisesti.

kotityöt ja nauru ei sitä katsoneet....

jos epäilet masennusta, käy työterveyshuollossa tai tk:ssa tms. puhumassa. jokinhan sinua vaivaa kun mietityttää...

ps. enää en sano pienestä asiasta, että nyt masentaa. todellinen masennus on vakava juttu. mistä voi kuitenkin toipua!

masennus
kyllä voit olla masentunut vaikka teet kotitöitä ja naurat.

näin oli myös minulla. en itsekään tajunnut olevani masentunut kunnes TTH:ssa tein testin ja siellä todettiin keskivaikea masennus. oli aika sokeeraava juttu itsellekin. toki olin voinut huonosti jo piiiitkään.. mutta että ihan masennus... lopulta tajusin myöhemmin (monta kk myöhemmin), miten pohjilla olin henkisesti ja fyysisesti.

kotityöt ja nauru ei sitä katsoneet....

jos epäilet masennusta, käy työterveyshuollossa tai tk:ssa tms. puhumassa. jokinhan sinua vaivaa kun mietityttää...

ps. enää en sano pienestä asiasta, että nyt masentaa. todellinen masennus on vakava juttu. mistä voi kuitenkin toipua!
sellainen vielä, että minä en ottanut masennuslääkettä vaan käyn säännöllisesti juttelemassa ammattiauttajan kanssa. masennukseen johtaneet asiat vaativat pitkällistä terapiaa.

voimia sinulle.

"alkup"
Sait 11 masentuneisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 0 ahdistuneisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että et pode ahdistuneisuutta.

Sait 0 aktiivisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Tollanen tuli vastaukseksi.

Yhteistyössä