Mistä löydän pulskalle pojalle farkut? Joko tuumakokona sais?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu"

Vieras
Poika on 10vuotias. On nyt puolen vuoden aikana kasvanu niin pituuttaku leveyttäkin ihan urakalla. Kahdet talvikengätkin on pitäny jo ostaa ku edelliset jäi pieneksi :/ En tahdo pysyä tän kasvun perässä.
No nyt on kaikki farkutki pienet. Eivät mene kiinni asti yhdetkään.
Pituutta pojalla on n. 150centtiä. Joko tuon kokoiselle alkaa löytyä tuumakoolla farkkuja ku ei tahdo lasten puolelta löytyä enää. Tai mä en edes tiedä mistä katselen.
Lähimpään kauppakeskukseen tässä loppuviikosta olen lähdössä ostoksille.

Paljonko sinun "pulska" poikasi painaa? Monesti pitkät lapset leimataan myös "lihaviksi". Oma 9-v poikani on just 150cm pitkä ja painaa 32kg, on mielestäni sopusuhtainen

[QUOTE="vepa";29286787]Ostapa sille pulskalle pojalle kunnon verkkarit, jos vaikka innostuisi liikkumaan enemmän...[/QUOTE]

??? Paljonko hänen pitää vielä liikkua? Pelaa parina päivänä viikossa sählyä ja kulkee koulumatkat kävellen. Illat värkkää kavereiden kans pihalla. Talvella hiihtää vielä isänsän kans ja kesällä pyöräilee jatkuvasti.
Toinen ääripää on hänen veljensä jolle en löydä housuja jotka pysyis ilman vyötä jalassa. Samalla safkalla molemmat elää.
Oikeestaan minun ei kannattais edes näihin vastata ku kysymys oli,että mistä löydän farkut hänelle.

[QUOTE="vepa";29286787]Ostapa sille pulskalle pojalle kunnon verkkarit, jos vaikka innostuisi liikkumaan enemmän...[/QUOTE]

Kävikö mielessä että kaikki lapsetkaan ei pysty hirveästi liikkumaan?

Meillä pojalla paino noussut viimeisen puolen vuoden aikana kun on liikuntakiellossa polvien takia! Kova pala jääkiekkoa harrastavalle (4 harkat viikossa + omatoiminen liikunta) kun polvet menee ja laitetaan liikuntakielto!

Oma poikani hyvin pitkä ja hoikka ja esim. seppälän ja lindexin lasten farkut aivan liian isoja. tai yleensä kaikki farkut ja colleget. Jos jollain vinkata hyvä college malli hoikalle pojalle niin otan mielelläni vastaan!

[QUOTE="äitee";29286825]Oma poikani hyvin pitkä ja hoikka ja esim. seppälän ja lindexin lasten farkut aivan liian isoja. tai yleensä kaikki farkut ja colleget. Jos jollain vinkata hyvä college malli hoikalle pojalle niin otan mielelläni vastaan![/QUOTE]

Meiandin housut on kapeita joita käytän tyttärelläni ja toisella hoikalla pojalla,mutta jossain vaiheessa ne ei enää kelpaa. Ja olisinko HM.lltä ostanu kans kapeita collareita ja halpahallista. Yleensä nuo merkki housut Pumat ja Adidakset on aika leveitä ja ne just sopii hyvin tälle meidän 10vuotiaalle.

Muistan ton kun oli vaikee löytää pojalle vaatteita, kun lastenosaston vaatteet on ihan vääränlaisia. Ei istu, näyttää lapsellisilta. Suunnilleen oli sen 150 pitkä kun ollaan käyty ekan kerran kattelemaan Jack&Jonesista ja myyjä löysikin sieltä yhdet pikkuiset housut. Meillä on poika ollut tosi hoikka aina, mutta silti lastenosastolla ei oikein ollut sopivia eikä ne kelvannut sille. Tossa koossa on hankalaa se, kun on vaikeaa löytää niin pieniä aikuisten housuja tai niin isoja lasten.

[QUOTE="Minttu";29286833]Meiandin housut on kapeita joita käytän tyttärelläni ja toisella hoikalla pojalla,mutta jossain vaiheessa ne ei enää kelpaa. Ja olisinko HM.lltä ostanu kans kapeita collareita ja halpahallista. Yleensä nuo merkki housut Pumat ja Adidakset on aika leveitä ja ne just sopii hyvin tälle meidän 10vuotiaalle.[/QUOTE]

ok, kiitos. Täytyypä kattoa me and i... tykkään, että niissä on kuminauhaakin vyötärössä, H&M.ssa yleensä vaan se nauha.

Muistan ton kun oli vaikee löytää pojalle vaatteita, kun lastenosaston vaatteet on ihan vääränlaisia. Ei istu, näyttää lapsellisilta. Suunnilleen oli sen 150 pitkä kun ollaan käyty ekan kerran kattelemaan Jack&Jonesista ja myyjä löysikin sieltä yhdet pikkuiset housut. Meillä on poika ollut tosi hoikka aina, mutta silti lastenosastolla ei oikein ollut sopivia eikä ne kelvannut sille. Tossa koossa on hankalaa se, kun on vaikeaa löytää niin pieniä aikuisten housuja tai niin isoja lasten.

Ihana kun joku joka ymmärtää eikä aina syyllistä.
Kiitos.

[QUOTE="äitee";29286844]ok, kiitos. Täytyypä kattoa me and i... tykkään, että niissä on kuminauhaakin vyötärössä, H&M.ssa yleensä vaan se nauha.[/QUOTE]

Mä kans tykkään että olis kuminauha. Etsin tyttärelle tosi pitkään kunnon housuja ku siirty 128koosta 134 ja siinä vaiheessa muuttuu nuorisomuotiin. ja ku tuolla ei ole takapuolta lainkaan ja on todella rimpulasäärinen. Onneksi nyt on muotia legginsit ja kapeet farkut mut kyllä mä monesta kaupasta myyjän kans etsin sellaisija housuja joissa olis kuminauhakiristys myös,ettei aina tarvi vyötä. HenkkaMaukka pelasti :) Sieltä löyty.
Aika monessa myyjät nosti kädet pystyyn että ei ole tuossa koossa enää sellaisija housuja. Harmi. Popilla tais olla kans mutta niistä täytyy sitten olla valmis maksaan taas enempi.

[QUOTE="Minttu";29286860]Mä kans tykkään että olis kuminauha. Etsin tyttärelle tosi pitkään kunnon housuja ku siirty 128koosta 134 ja siinä vaiheessa muuttuu nuorisomuotiin. ja ku tuolla ei ole takapuolta lainkaan ja on todella rimpulasäärinen. Onneksi nyt on muotia legginsit ja kapeet farkut mut kyllä mä monesta kaupasta myyjän kans etsin sellaisija housuja joissa olis kuminauhakiristys myös,ettei aina tarvi vyötä. HenkkaMaukka pelasti :) Sieltä löyty.
Aika monessa myyjät nosti kädet pystyyn että ei ole tuossa koossa enää sellaisija housuja. Harmi. Popilla tais olla kans mutta niistä täytyy sitten olla valmis maksaan taas enempi.[/QUOTE]

Joo mulla poika n. 140cm ja 28kg, ekalla, ettei nyt vielä niin välitä muodista, mutta ei nyt kuitenkaan mitään vauvahousuja enää :) tytöillä nuo leggarit käy hyvin varmasti hoikallekin.

[QUOTE="Minttu";29286741]Poika on 10vuotias. On nyt puolen vuoden aikana kasvanu niin pituuttaku leveyttäkin ihan urakalla. Kahdet talvikengätkin on pitäny jo ostaa ku edelliset jäi pieneksi :/ En tahdo pysyä tän kasvun perässä.
No nyt on kaikki farkutki pienet. Eivät mene kiinni asti yhdetkään.
Pituutta pojalla on n. 150centtiä. Joko tuon kokoiselle alkaa löytyä tuumakoolla farkkuja ku ei tahdo lasten puolelta löytyä enää. Tai mä en edes tiedä mistä katselen.
Lähimpään kauppakeskukseen tässä loppuviikosta olen lähdössä ostoksille.[/QUOTE]

pakolliseksi niille perheille joissa on lihavia lapsia, vanhemmathan vastaa lasten syömisistä ja sen oikean lautasmallin opettamisesta, lasten d-koot sais lopettaa vaatekaupoista prkl!!:mad:

Alkuperäinen kirjoittaja elämäntapa remontti;29286878:
pakolliseksi niille perheille joissa on lihavia lapsia, vanhemmathan vastaa lasten syömisistä ja sen oikean lautasmallin opettamisesta, lasten d-koot sais lopettaa vaatekaupoista prkl!!:mad:

Ennen kommentoimistasi olisit voinut lukea, että ap:n poika on 150cm pitkä ja painaa 35kg. Eli ei tosiaan mikään lihava tai pulska vaan normaalipainoinen.

[QUOTE="Nippa";29286880]http://www.polarnopyret.fi/tuote/housut-122-152/60201710/
kapealle lapselle ostaisin nämä. Ovat aivan ihania :) Ja on kuminauhakin vielä vyötäröllä.[/QUOTE]

kiitos :)

Tuo paino tuskin pitää paikkaansa, jos lapsella on ylimääräistä vatsalla. Jos se on edelliseen "viralliseen" punnitukseen perustuva veikkaus, niin sehän onkin hyvin summittainen arvio.

Itse muistan painaneeni jo tokaluokalla 40 kg. Ekaluokalla olin vielä normaalipainoinen, ehkä 25 kg, selvästi alle 30 kg kumminkin. Pituuksia en muista. Minun syömisiäni ei enää tokaluokalla vanhemmat pystyneet kontrolloimaan, sillä olin iltapäivät koulun jälkeen yksin, siitä tuo muutos. Eikä meillä mitään karkkia tai muita herkkuja ollut kotona, siitäkään ei siis voi vanhempiani syyttää. Olin vain hyvin kekseliäs, leivoin itse, palautin kaapista pullot että sain ostettua herkkuja, tyhjensin säästöpossun jne. Tai söin paremman puutteessa vaikka paketillisen paahtoleipää voin kera "välipalaksi".

Koulussa oli ylimääräisiä punnituksia painon takia ja vanhemmat poisti kaapista leivonta-aineksetkin, mutta eipä noilla muiden sanomisilla ollut vaikutusta ennen kuin itseäni asia kiinnosti. Ja kun vanhemmat ei tosiaan pysty enää kouluikäisen lapsen syömisiä kontrolloimaan kuin osin, heitä on minusta turha lähtökohtaisesti syyllistää.

Yhteistyössä