Mistä kuukaudesta kela alkaa maksaa elatusmaksua jos miehen 0 tulot ja sosku pihtaa papereita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee

Vieras
Eli tilanne se että sain esikoisen kesäkuussa,isyyden tunnustus on tehty ja vahvistettu maistraatissa 4.7.2012 ja elatustukea varten on paperit toimitettu soskuun sille joka niitä tekee.vieläkään ei mitään ja tänään soitin että missä vaiheessa on,sanoi ettei ole ehtinyt edes perehtymään niihin vielä.....
mun ex on joutunut työttömäksi oppisopimuskoulutuksesta kun se loppui eikä töitä ole sen jälkeen tullut.on täyttänyt ensimäisen kelan hakemuksen työttömyyspäivärahaan mitä odottelee eli sen tuloraja tulee olemaan sen 0 aikaslailla siihen että joudun kelasta hakemaan tuen..haetaanko tukea isyydenvahvistamis kuukaudesta seuraavasta vaiko siitä koska se nainen on tehtyt elatuspaperit valmiiksi eli varmaan vasta enskuussa jos silloinkaan!!
olen itse puoliopiskelija joten rahat ovat tiukilla =(

Olisit saanut Kelalta tukea siitä asti kun vauva syntyi.

Kuinka?kelasta sanoivat että tarvii noita soskun päätöksiä ja soskusta sanoo ettei ehtinyt
ole yli kk aikana perehtymään ja kun perehtyy niin se varmaan menee ensikuulle
jolloin paperit tulee enskuun päivämäärälle niin saanko vasta silloin siitä hakea =(
olen ihan pihalla kaikkien näiden paperien kanssa =(

meillä kela maksoi mieheni ex lle elatustuet kun oli työtön sitten kun pääs työhön niin rupesi maksamaan vasta sitten kun oli asia käsitelty. miehen piti toimittaa kaikenlaisia selvityksiä, miehen ex sanoi että hän ei jaksa tätä rumbaa näiden tuloselvitysten kanssa ja sanoi että maksa se minimi. se sovittiin. kuitenkin joku ukko virastosta vielä soitteli että kyllä tää pitää tarkistaa kuinka paljon pitää maksaa. kumma jos osapuolille kävi että minimi käy niin silti joku virkailija väittää vielä vastaan.
no mies on minimipalkalla joten tuskimpa sitä edes isompaa elatustukea ois tullukkaan ja on meillä yhteisiäkin lapsia

Yhteistyössä