Mistä kohtaa se vyötärö nyt oikeasti mitataan???????????? Navan ylä- vai alapuolelta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mittanauha.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mittanauha.

Vieras
Mitataanko vyötärö kapeimmasta kohdasta? Eli kun katsoo peiliin edestäpäin, niin se kapein kohta, joka on noin 5 cm navan yläpuolella? Siitäkö? Sehän on aika ylhäällä.

Vai mitataanko se leveimmästä kohdasta mahaa, eli vähän navan alapuolelta?

Olen nähnyt kahdenlaisia ohjeita. Useimmiten pitäis mitata just siitä plösökohdasta eli navan ALAPUOLELTA.

Kun mulla on vyötärö kapeimmasta kohdasta eli reilusti navan YLÄPUOLELTA 77 cm, mutta oikein plösökohdasta navan ALAPUOLELTA 90 cm. Kumpi on nyt mun "vyötärön" oikea mitta?

Vyötärö ei saisi olla yli 80 cm suositusten mukaan, mutta mistä helkutista se mitataan?????

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Kapein kohta mitataan, alempi on ylälantionmitta ja vielä alempi alalantionmitta.

Onko tosiaan näin????

Alalantiomitta on sitten ihan alhaalta, miltei häpykarvoituksen päältä, eli levein kohta lantiosta. Niinkö se menee?

Kapeimmalta kohdalta mitataan, eli n. 4cm navan yläpuolelta. Tietty navan korkeus voi ihmisillä vaihdella. Ylälantion mitta on n. 9cm navan alla ja alalantion mitta n. 19cm. Alalantion mitta on takapuolen/lantion levein kohta.

T. vaatetusalan artesaani :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Kapein kohta mitataan, alempi on ylälantionmitta ja vielä alempi alalantionmitta.

Onko tosiaan näin????

Alalantiomitta on sitten ihan alhaalta, miltei häpykarvoituksen päältä, eli levein kohta lantiosta. Niinkö se menee?

kyllä

Meillä koulussa oli mitat alalantio=takapuolen keskikohta(kannikan pyörein kohta) Ylälantio=Lonkka luiden päältä ( navan päältä) ja vyötärö= Lonkkaluiden yläpuolelta (eli mihin luu loppu, sen yläpuolelta)

Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Mutta eikös kaikissa laihutus jutuissa ja ohjelmissa neuvota mittaamaan juuri 2senttiä navan yläpuolelta...

Kaikilla se vyötärön kapein kohta ei ole juuri 2cm navan yläpuolella. Vyötärön kapeimmalta kohdalta vaan mitta, ni oikein tulee.

Mutta eikös kaikissa laihutus jutuissa ja ohjelmissa neuvota mittaamaan juuri 2senttiä navan yläpuolelta...

Tärkein tässä neuvossa onkin että YLÄPUOLELTA!

Se 2 cm on NOIN- kohta. 2-4 cm, siltä väliltä jotain. JOS se kapein kohta erottuu niin siitä, ellei erotu, niin tuo mitta on hyvä.
Ennen kylkiluita nyt kuitenkin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Kaikilla se vyötärön kapein kohta ei ole juuri 2cm navan yläpuolella. Vyötärön kapeimmalta kohdalta vaan mitta, ni oikein tulee.

Peesaan Greeataa!

Vyötärö mitataan kapeimmasta kohasta!
Lantio taas leveimmästä!

Tätä asiaa taitaa muuten sekoittaa paljon myös se, että housujen vyötäröt (mikä on eri asia kuin ihmisen itsensä vyötärö) on melko matalalla nykyisellään.
Oikein vanhat farkut kun etsii, niin johan on housujen liirinki korkialla...

Asiaa liipaten- mä tein tässä joku aika sitten vanhojenpäiväpuvun, ja tyttö oli sitä mieltä että hame on liian pitkä :o vaikka mittojen mukaan tehty. Asia selvis, kun huomasin että oli kiskonut sen päälleen samaan kohtaan kun farkkunsa- siis tooodella alas :D
Minä sitä sitten hilasin 10 senttiä ylemmäs ja neuvoin että tuohon kohti, niin pysyy sitten tanssinkin pyörteissä paikoillaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tätä asiaa taitaa muuten sekoittaa paljon myös se, että housujen vyötäröt (mikä on eri asia kuin ihmisen itsensä vyötärö) on melko matalalla nykyisellään.
Oikein vanhat farkut kun etsii, niin johan on housujen liirinki korkialla...

Asiaa liipaten- mä tein tässä joku aika sitten vanhojenpäiväpuvun, ja tyttö oli sitä mieltä että hame on liian pitkä :o vaikka mittojen mukaan tehty. Asia selvis, kun huomasin että oli kiskonut sen päälleen samaan kohtaan kun farkkunsa- siis tooodella alas :D
Minä sitä sitten hilasin 10 senttiä ylemmäs ja neuvoin että tuohon kohti, niin pysyy sitten tanssinkin pyörteissä paikoillaan :whistle:

Mulle on kans käyny vähän samoin kun tein 1700-luvun alun puvun eräisiin kekkereihin....tyttö myös laittoi hameen ja kehikon lantiolle....

Yhteistyössä