Mistä kodinkonepaketti keittiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakentaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakentaja

Vieras
Keittiöfirmasta vai kodinkoneliikkeestä?

Meille tulossa uuteen taloomme tietty uusi keittiö kalusteineen ja koneineen. Mutta nyt pähkäillään, että mistä ne koneet kannattaa OIKEASTI ottaa?

Keittiöfirmoilla on välillä etu- ja pakettikampanjoita, mutta ne usein sisältävät vain perusmalleja.
Eli jos haluaa koneet joillakin erityisominaisuuksilla, on maksettava tietty enemmän ja koneet ei ole kampanjakoneita.

Antaako kodinkoneliikkeet tosissaan varteenotettavia tarjouksia ja onko ne kokemuksen omaavilla sopineet hyvin niihin keittiön kalusteisiin vai onko ollut onkkelmia? Meille tulossa aika monta kalusteisiin sijoitettavaa kodinkonetta ja esim. apk olisi integroitu.

Jos tahdot maksaa pyöreesti semmoset 2000e ilmaa niin kävele puustelliin ostamaan kodinkoneet...! Jos tahdot rahoille vastinetta mee giganttiin ja tinkaa

Gigantin hinnoista ainakin lähti ihan kivasti pois kun otti koko paketin vaikka poimittiin valikoimasta juuri halutut koneet eikä mitään valmista peruspakettia.

Jos peruskoneet riittää ei varmaan mistään saa halvemmalla kuin IKEASTA saa whirpooleja.

En jaksais tehdä uutta ketjuu, mut oisko tästä mihinkään? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=53262

Tarttis uus jääkaappi koht puolii asunnos, joku -90 luvun upo made in pori

no mä olen juuri kilpailuttanut kodinkonepaketin jossa oli jääkaappi, hella, tiskikone, mikro, leivänpaahdin, vedenkeitin, kahvinkeitin, liesituuletin, imuri ja sähkövatkain...

ja kyllä mä sain hyviä tarjouksia. Tein ite listan mitä koneita olin ajatellut ja niistä sitten väännettiin ja käännettiin kunnes saatiin koneet/hinta kohdilleen.

mä suosittelen Rovaniemen Tekniset Valokulmaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo uuden keittiön:
Jos tahdot maksaa pyöreesti semmoset 2000e ilmaa niin kävele puustelliin ostamaan kodinkoneet...! Jos tahdot rahoille vastinetta mee giganttiin ja tinkaa

No Puustellissa meni just umpeen kesäkuun kampanja, jossa 4 kodinkonetta (liesi, uuni, mikro ja apk) maksoi pakettina 1500 e. Siis todella halpa ja kyseessä oli merkki Siemens, eli ei paskempi.
Mutta ne oli peruskamaa, joten ovh-hinnoiltaan olivat myös sieltä Siemensin alimmasta päästä.
Siemens muutoin kyllä kiinnostaa, mutta joiltain osin erikoisominaisuuksin (esim. itsepuhdistuva uuni, apk:een kolmas taso aterimille, lapsilukkoja jne.).

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
no mä olen juuri kilpailuttanut kodinkonepaketin jossa oli jääkaappi, hella, tiskikone, mikro, leivänpaahdin, vedenkeitin, kahvinkeitin, liesituuletin, imuri ja sähkövatkain...

ja kyllä mä sain hyviä tarjouksia. Tein ite listan mitä koneita olin ajatellut ja niistä sitten väännettiin ja käännettiin kunnes saatiin koneet/hinta kohdilleen.

Okei :) Vähän on kaukana meikäläisestä, mutta saanko kysyä, että minkä merkkisiä oli ne teidän suurimmat koneet?
Itse olen haaveillut jää-/pakastinkaapiksi kotimaista 120-leveää Festivoa, mutta katsotaan irtoaako sellaisesta hyvä tarjous.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Okei :) Vähän on kaukana meikäläisestä, mutta saanko kysyä, että minkä merkkisiä oli ne teidän suurimmat koneet?
Itse olen haaveillut jää-/pakastinkaapiksi kotimaista 120-leveää Festivoa, mutta katsotaan irtoaako sellaisesta hyvä tarjous.

ööh.. en mä muista :D liesi oli ainakin keraaminen liesi, kiertoilmalla.

Ei ne mitään kalliita ollut, turistimökkiin ostettiin. Mutta noita oli niin paljon että ajattelin kilpailuttaa kuitenkin, säästö se on pienikin säästö.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ööh.. en mä muista :D liesi oli ainakin keraaminen liesi, kiertoilmalla.

Ei ne mitään kalliita ollut, turistimökkiin ostettiin. Mutta noita oli niin paljon että ajattelin kilpailuttaa kuitenkin, säästö se on pienikin säästö.

Ilman muuta! Säästömeiningillä tässä silti pohjimmiltaan ollaankin.

Meillä liesi tulee induktiona ja uunikaan ei tule suoraan sen alle, eli meillä erillisinä.

Ehdottomasti kilpailutat kodinkoneliikkeet. Nyt kun markantalojakaan ei enää ole niin gigantit on varmaan hinta-laatu-suhteessa kilpailukykyisimpiä.
Jos arvostat laatua suosittelen Mieleä. Jos peruskoneet riittää, niin sitten joku muu merkki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehdottomasti kilpailutat kodinkoneliikkeet. Nyt kun markantalojakaan ei enää ole niin gigantit on varmaan hinta-laatu-suhteessa kilpailukykyisimpiä.
Jos arvostat laatua suosittelen Mieleä. Jos peruskoneet riittää, niin sitten joku muu merkki.

mä kilpailutin Gigantin, Tekniset ja Expertin, Gigantista tuli huonoin tarjous...

Kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa kodinkoneliikkeet. Siellä on tällä hetkellä niin kova kilpailu, ettet takuulla maksa senttiäkään ylimääräistä, jos jaksat muutaman tinkikierroksen tehdä. Jos ei ole mitään ihan tarkkoja malleja mitä haluat, niin luettele vaan ominaisuudet ja käske tehdä tarjous niiden liikkeiden valikoimamalleista, niin säästät helposti vielä satoja euroja. Tietysti ammattitaitoinen myyjä varmaan osaisi muutenkin tarjota niitä malleja, mutta monesti näkee sitä, että on käyty ensin hakemassa tarjous liikkeestä A ja pyydetty niillä samoilla malleilla tarjous liikkeestä B ja sitten ihmetelty miten se B:n tarjous voikin olla niin paljon kalliimpi, kun liikkeestä B olisi voinut löytyä vaikka jotain parempia malleja halvemmalla, mutta myyjä ei ole niitä tajunnut tarjota, eikä asiakas tietenkään kysyä... Elämä on joskus hankalaa :)

Kilpailutin useamman kodinkoneliikkeen ja sitten vielä tinkausta päälle. Edullisesti saatiin integroidut kodinkoneet. Meidän tapauksessa Expert oli paras vaihtoehto. Keittiöfirmojen hintojakin hieman selviteltiin, mutta siellä laitteet olivat ihan omissa hintaluokissaan...

Joensuun Veikon kone ehdottomasti paras!

Saatiin Aeg/Electrolux:in rosteriset jääkaappi ("kiertoilmalla"), no frost pakastin, induktiotaso (stop/go toiminto), kalustekiertoilmauuni ja astianpesukone (41 db, yö 39 db) sekä Savon automaattinen liesituuletin aika hyvällä hinnalla.

Gigantista olis ollu electroluxia kaikki muut paitsi keraaminen liesitaso joku nimetön halpis ja hintaa saman verran (eikä todellakaan mitään erikoismalleja tarjonneet)

Yhteistyössä