Mistä juontaa juurensa väite/uskomus, että ruotsalaiset ois homoja?

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Sotaa vältelleet ruotsalaiset onkin helppo leimata "hinteiksi" saksasta tulevalla sanalla.

Millä sanalla?

Der poikenhind.

Poiken? Ei taida olla saksalainen sana?

Ei olekaan. Se poiken = pojken on siitynyt Ruotsista Saksaan. Hind on saksaksi taka joten takapoju on Sonnyhind ja käytössä on myös poikenhind, jolla viitataan ruotsalaisten homouteen.

Uskoisin että väite on aikoinaan lähtenyt ruotsalaisten liberaalimmasta politiikasta homoseksuaaleja kohtaan ns. edelläkävijä. Esim Suomessa homous oli mielisairaus vielä 80 luvulla(vai 70 en ny muista vuosilukuja). Ruotsissa se poistettiin mielisairauksien "listalta" kauan ennen Suomea. Ruotsissa tehtiin tämä ja muiteakin muutoksia ensimmäisenä jotka sitten uutisoitiin Suomessa ja siitä sai härmäläiset ajatuksen että nehän on varmaan kaikki sitten homoja.

Mun brittiläinen ystävä (homo), sanoi olleensa Silja Linella töissä, että Ruotsi on ensimmäinen maa missä hän ei erota homoja heteroista. Suurin osa miehistä on niin "nättejä" siellä.

Olen aina ajatellut, ettei tähän liity mitään sen syvällisempää kun se, että ruotsalaiset miehet näyttävät paremmalta, puhuvat ja pussaavat. Kyllähän Suomessa helposti leimataan homoksi suomalainenkin mies, joka esim. värjää hiuksiaan ja pukeutuu hyvin. Vielä jos mies on kiinnostunut vaikkapa sisustuksesta ja viineistä, niin samantien "tuomitaan" homoksi. Nyt tietysti itse yleistän, mutta ainakin maalaiset ja iäkkäämmät ihmiset tuntuvat tekevän näin.

Yhteistyössä