mistä johtuu paha haju nenässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Poskiontelotulehdus

mut eikö siihe yleesä liity särkyä poskissa tai otsan seudulla? sellasta mulla ei oo.

Sellaista paineen tunnetta yleensä kun pistää pään alaspäin.

juu ei ole ollenkaan mitään semmosta.ikinä ei ole ollut poskiontelon tulehdusta.
ja siis tää haju tulee välillä iha suuhun :(

Poskiontelotulehdus

mut eikö siihe yleesä liity särkyä poskissa tai otsan seudulla? sellasta mulla ei oo.

Olen sairastanut elämäni aikana useamman poskiontelotulehduksen. Nykyään tunnistan sen siitä, että hyppiessäni takahampaissa vähän sattuu.

Mulla ei ole koskaan ollut särkyä poskissa ei otsassa, eipä sen puoleen myöskään paineen tunnetta pistäessäni pään alaspäin.

Onko sulla ollut flunssa viimeisen kuukauden aikana?

Alkuperäinen kirjoittaja påpå:
Poskiontelotulehdus

Olen sairastanut elämäni aikana useamman poskiontelotulehduksen. Nykyään tunnistan sen siitä, että hyppiessäni takahampaissa vähän sattuu.

Mulla ei ole koskaan ollut särkyä poskissa ei otsassa, eipä sen puoleen myöskään paineen tunnetta pistäessäni pään alaspäin.

Onko sulla ollut flunssa viimeisen kuukauden aikana?

no ei tästä kyllä kauhean kauan ole ku oli flunssa.
ja tää haju ei siis koko ajan ole nenässä vaan se välillä häipyy :/
joka päivä se kuitenkin haisee.

Poskiontelotulehdus

Voin kertoa yhden esimerkin "oireettomasta" poskiontelontulehuksesta. Olin rv 17+ ja verenpaineet huiteli pilvissä, päätä särki ja proteiinia oli virtsassa. No kävin sit magneettikuvissa et onko jotain kavainta tai vastaavaa koska raskausmyrytys se ei ollu ja kappas, löytyi poskiontelontulehdus. Eli ei mitään oireita, jos ei lievää pään jomotusta huomioida.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Poskiontelotulehdus

Voin kertoa yhden esimerkin "oireettomasta" poskiontelontulehuksesta. Olin rv 17+ ja verenpaineet huiteli pilvissä, päätä särki ja proteiinia oli virtsassa. No kävin sit magneettikuvissa et onko jotain kavainta tai vastaavaa koska raskausmyrytys se ei ollu ja kappas, löytyi poskiontelontulehdus. Eli ei mitään oireita, jos ei lievää pään jomotusta huomioida.

mutta täähän ei vissii välttis kuitenkaa vaadi lääkärissä käyntiä ellei oireet oo tosi pahat,vai? tai siis voi parantua itekseenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Poskiontelotulehdus

mutta täähän ei vissii välttis kuitenkaa vaadi lääkärissä käyntiä ellei oireet oo tosi pahat,vai? tai siis voi parantua itekseenkin..

ei tarvii, voi hyvinkin parantua itsestään.

Minulla nenässä jännää tuoksua joka ei ole jokapäiväistä, tulee silloin tällöin ja menee pois..Nielussa Valkoisia peitteitä ja pari ihonväristä rakkulaa,muita oireita ei ole.. olisiko syytä mennä lääkäriin?

En tiedä, mutta jos menet niin korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri on oikea paikka.

Oikeastaan tuossa on varmaan kyse ihan vaan limakalvojen kuivuudesta ja risaisista nielurisoista. Eivät liity toisiinsa.

[QUOTE="vieras";25442986]En tiedä, mutta jos menet niin korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri on oikea paikka.

Oikeastaan tuossa on varmaan kyse ihan vaan limakalvojen kuivuudesta ja risaisista nielurisoista. Eivät liity toisiinsa.[/QUOTE]
Jos haju ei ole "ihmismäinen", vaan jotakin muuta, niin sitten äkkiä neurologille. Voi olla aivokasvaimen oire.

[QUOTE="Kifa";25443049]Myös nenässä voi olla tulehdus, sitä kutsutaankin hajunenäksi.[/QUOTE]
Kaikki tuledukset nenässä eivät kuitenkaan ole hajunenää, vaikka hajua aiheuttaisivatkin. Hajunenä on hyvin harvinainen.

[QUOTE="vieras";25442996]Jos haju ei ole "ihmismäinen", vaan jotakin muuta, niin sitten äkkiä neurologille. Voi olla aivokasvaimen oire.[/QUOTE]
Haju on pientä eikä hirveän kummallinen.. se ei ole niin epämielyttävää tai ulospäin haisevaa

Jos haju ei ole "ihmismäinen", vaan jotakin muuta, niin sitten äkkiä neurologille. Voi olla aivokasvaimen oire.

Mitä tarkoitat "ihmismäinen" ?
Tarkoitan sellaista eritemäistä tuoksua (esim. haavan hajua, lievää mädän hajua) eli ei esim. metallin tai savun hajua tms. muuta. Itsellä on tehty nenäleikkaus ja siinä on jäänyt sellaiset taskut sierainten sisälle ja ne haiskahtavat välillä juuri sellaiselta eritemäiseltä.

Yhteistyössä