Mistä johtuu käsien, sormien ja jalkapohjien armoton kutina, etenkin iltaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p

Vieras
Kutinan paikka voi vaihdella, tällä hetkellä kutisee oikeaa jalkapohjaa, myös vähän vasenta. Mutta toisinaan kutiaa sormet tai kämmenet. Joskus myös reisi tai pohje kutiaa. Ja tämä on siis joka päiväistä tai iltaista.

Kutina on sellasta että siihen ei auta mikään vaikka kuinka raaputtaa.

Raskaana ollessa nämä olisi varmaan hepatoosin oireita, mutta kun minä en ole raskaana...

Mitähän tää mahtais olla? En oikee löytäny googlettamallakaa mitää.

En käytä ehkäisyä.. siis hormonaalista.

Allerginen en ole, tai ei tuu ainakaan mitään ihoreaktiota.. ainoa on vain tuo kutina. Ei tule näppylöitä tms.

Mitäs maksantoimintahäiriöitä on olemassa?

Mulla oli samanlaista ja kesti 2 kk. Otetettiin verikokeita; maksa, haima ja sappi magneettikuvattiin. Mitään ei löytynyt, eivätkä lääkärit keksineet mitään syytä. Itse epäilin viruksen aiheuttamaa hepatiittiä, joka ei näy testeissä tai sitten haiman tai sapen toimintahäiriötä. Se kutina oli usein pelottavan voimakasta ja kädet ja jalat olivat herkkiä lämmölle. Pahiten kutisi kämmenet ja jalkapohjat.

Alkuperäinen kirjoittaja entinen kutiava:
Mulla oli samanlaista ja kesti 2 kk. Otetettiin verikokeita; maksa, haima ja sappi magneettikuvattiin. Mitään ei löytynyt, eivätkä lääkärit keksineet mitään syytä. Itse epäilin viruksen aiheuttamaa hepatiittiä, joka ei näy testeissä tai sitten haiman tai sapen toimintahäiriötä. Se kutina oli usein pelottavan voimakasta ja kädet ja jalat olivat herkkiä lämmölle. Pahiten kutisi kämmenet ja jalkapohjat.

Jjuust. Mulla on b-hepatiitti rokote kesken. Ensi kuussa pitäisi pistää viimeinen piikki. Mutta tätä kutinaa on nyt ollu vasta viikon verran...

Tosi inhottavaa on kyllä tää kutina. Ja syyhyä tämä ei ole, koska siinähän se punkki kaivaa niitä onteloita jotka näkyy ihon läpikin..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jjuust. Mulla on b-hepatiitti rokote kesken. Ensi kuussa pitäisi pistää viimeinen piikki. Mutta tätä kutinaa on nyt ollu vasta viikon verran...

Tosi inhottavaa on kyllä tää kutina. Ja syyhyä tämä ei ole, koska siinähän se punkki kaivaa niitä onteloita jotka näkyy ihon läpikin..?

No en mä ainakaan mitään käytäviä nähnyt kun syyhy oli. Kutitti vaan ihan hemmetisti käsiä ja jalkoja varsinkin iltasin ja ihossa oli pilkkuja.

Itsekin epäilin syyhyä vaikka lääkäri sanoi, ettei sitä ole. Tein hoidotkin, mutta kutinaan se ei auttanut. Voiskohan sulla tuo hepatiittirokote aiheuttaa kutinaa. Sun kantsis puhua siitä hoitajan tai lääkärin kanssa.

Itsekin epäilin syyhyä vaikka lääkäri sanoi, ettei sitä ole. Tein hoidotkin, mutta kutinaan se ei auttanut. Voiskohan sulla tuo hepatiittirokote aiheuttaa kutinaa. Sun kantsis puhua siitä hoitajan tai lääkärin kanssa.

Mutta voisko se tulla nytten vasta? Eka piikki laitettu muistaakseni lokakuussa, toka marraskuussa ja seuraavan piikin aika olis ens kuussa..

Yhteistyössä