Mistä johtuu järkyttävä kipu jalkapohjissa, etenkin keskellä, kun jalassa on esim. hiihtokengät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Leena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Leena"

Vieras
En olekaan pitkään aikaan hiihtänyt ja taas muistin miksi. Ihan järkyttävä kipu tulee tuohon jalkapohjan keskikohtaan, ettei voi muuta kuin riisua kengät jalasta. Sama luistimissa ja joissain ulkoilulenkkareissa. Mistä tuo kauhea kipu johtuu ja mitä sille voi tehdä?

Mulla on sama juttu luistimien kanssa. Se kipu on niin hirvee ja viiltävä, että tuntuu, että oksennus tulee kohta. En oo keksinyt mikä siihen auttais :(

Mulla kanssa samanlaista välillä. Ehkä jalat kengissä silloin ei niin hyvässä asennossa ja siitä johtuu kipu. Ei tue tarpeeksi tai jotain. Ei kai siihen mikään auta, täytyy vain olla pitämästtä sellaisia kenkiä mitkä eivät jalalle sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27985846:

Mä en oo luistellu ala-asteen jälkeen muilla kuin hokkareilla ja silti toi kipu on hirveä. Joku neuvoi joskus laittamaan ne narut kireämmälle, ei auttanut sekään.

Yrittäpä hieroa niitä kipeitä pisteitä illalla vaikka, jos tuntuu kipua niin syynä saattaa olla että kengät painaa hermopisteisiin, joita vyöhyketerapiassa hierotaan. Jos ei kenkä on vääränlainen tai luistimessa pohjallinen on liian ohut.
Ite kärsin samasta kivusta ja joku erikoislääkäri löysi syyn.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27985844:
Se kengän lesti on vääränlainen. Saatat tarvita leveämmän lestin ja sitten joiden kenkien se sisäpohjan muotuilu on vääränlainen sun jaloille. Tukipohjallinenkin voi jo jelpata asiaa, maksaa n. 6 euroa.

Mistä noita tukipohjallisia saa? Kenkäkaupasta? Lesti mulla on kyllä leveämpi, mutta monot ainakin pitäisi olla sopivat. Täytyy hommata tuollaiset pohjalliset, jospa auttais...

Millasia kenkiä te normaalisti pidätte? Kun kuulostaa siltä, että toi kipu tulee aina tasapohjaisissa jalkineissa. Luistimet nyt varsinaisesti ei ole sellaiset, mutta terä on tasassa kuitenkin.

Mulla tulee tota kipua välillä, mutta maltillisena ja hieronta auttaa. Ettei ole liian pienet tai isot luistimet ja monot? Tai jos muuten ei tule harrastettua vastaavanlaista liikuntaa, joutuu sellaiset lihakset töihin, mitkä muuten on jumissa?

[QUOTE="vieras";27986163]Millasia kenkiä te normaalisti pidätte? Kun kuulostaa siltä, että toi kipu tulee aina tasapohjaisissa jalkineissa. Luistimet nyt varsinaisesti ei ole sellaiset, mutta terä on tasassa kuitenkin.

Mulla tulee tota kipua välillä, mutta maltillisena ja hieronta auttaa. Ettei ole liian pienet tai isot luistimet ja monot? Tai jos muuten ei tule harrastettua vastaavanlaista liikuntaa, joutuu sellaiset lihakset töihin, mitkä muuten on jumissa?[/QUOTE]

Minä pidän huopikkaita, tennareita ja matalia kiilakorkoja sekä ballerinoja. Hiihtoa tai luistelua en oikeastaan ole harrastanut tuon kivun takia. Kun ei tosiaan eteenpäin pääse. Lenkillä käyn, mutta kengät pitäisi löytää.

Sama ongelma. Onneks vaan hiihtäessä, lautaillessa ja luistellessa ja näitä en montaa kertaa talvessa tee. Sen olen huomannut, että kipu helpottaa jonkin ajan päästä, kun vaan tiiviisti jatkaa harrastamista. Esim. viikon hiihtoreissulla vikoina päivinä on jo ihan ok. Mulla tosin myös puutuu jalat, kai sekin turruttaa :/

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä