Ekaa kertaa kuulen tollasen sanan!!??Alkuperäinen kirjoittaja MÄ:Siinäpä se. Vastatkaa viisaammat.
Mä olen ollut kotihoidossa kouluikään asti. B)Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Varmaan siksi että heidät laitettiin niin pieninä päiväkotiin :snotty:
Kuin myös =)Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mä olen ollut kotihoidossa kouluikään asti. B)Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Varmaan siksi että heidät laitettiin niin pieninä päiväkotiin :snotty:
Ei nyt ihan yleistääkään voi . Mun äiti teki puolipäivätyötä tosi pitkään, eikä mennyt edes sinne, ennenkuin nuorinkin oli 3 v. Ei se mikään sen kummempi trendi ollut kuin nytkään. Sitten kun äiti oli puolipäivätöissä, meille tuli lastenhoitaja kotiin... Eli en mä nyt ihan ymmärrä mistä täällä puhutaan...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:60 ja 70 luvuilla syntyneillä oli äidit töissä. Silloin piti mennä töihin kun vauva 3 kk. Silloin oli trendi, että töissä piti käydä, kun haluttiin olla yhtä tasavertaisia ku miehet. Ja tuo halu kostautuu nyt meissä. Meidät on erotettu äideistä aivan liian varhain. Ennen 60 lukua äidit oli kotona. Ja 80 luvulla tuli kunnon äippälomat. Me 60 ja 70 lukulaiset ollaan väliinputoojat.
Varmaan joo. Paitsi mä taisin olla päiväkodissa eskarin ja edeltävän vuoden. Mutta ihan terapian tarpeessa tässä tosin ollaan !Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Varmaan siksi että heidät laitettiin niin pieninä päiväkotiin :snotty:
Mä pistän paremmaksi, mä olen oksentanut kaaressa kaiken äidinmaidon mitä on sisääni saatu. Ja mummi alkoi keittää kauralimaa, että jollain pysyisin hengissä.Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:Äidillä ei maito riittänyt ja korviketta sain siis jo aika varhain, huusin koliikkia 3kk, äiti lähti töihin kun oli 3kk, jouduin perhepäivähoitoon, appelsiinimehuiakin on juotettu 3-kuisena... taidan olla täysin menetetty tapaus... :wave: :xmas:
Samaa mieltä minäkin. Enää masennus/pelot/paniikkihäiriö ei ole leimautumista hulluksi. Nyt on kissa nostettu pöydälle ja asioista uskalletaan puhua ääneen.Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Ei meillä 60-70-luvuilla syntyneillä oo sen enempää ongelmia kuin muillakaan. Me ollaan vaan eka sukupolvi, joka on ihan avoimesti alkanut käydä hoitamassa ongelmiaan terapiassa. Ehkä aiemmin ei edes ollut niin hyviä terapiapalveluja kuin 90-luvulta alkaen?
Niin mä luulen myös, että sodan kokeneilla sekä suurilla ikäluokilla (meidän vanhemmilla) olisi paljon terapoitavaa mutta ne ei vaan sinne osaa mennä. Mielenterveysasiat on heille tabu.Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Ei meillä 60-70-luvuilla syntyneillä oo sen enempää ongelmia kuin muillakaan. Me ollaan vaan eka sukupolvi, joka on ihan avoimesti alkanut käydä hoitamassa ongelmiaan terapiassa. Ehkä aiemmin ei edes ollut niin hyviä terapiapalveluja kuin 90-luvulta alkaen?
Just ku sota pilasi kaiken; sodan käyneet sai hoitamattomat traumansa, siirsivät ne lapsiinsa eli meidän vanhempiin. Meidän vanhemmat siirtäneet ne meille. Eikä se, että yhtäkkiä oli trendi äitien käydä töissä jo kun vauva 3 kk, varmaankaan ole helpottanut meitä.Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:Niin mä luulen myös, että sodan kokeneilla sekä suurilla ikäluokilla (meidän vanhemmilla) olisi paljon terapoitavaa mutta ne ei vaan sinne osaa mennä. Mielenterveysasiat on heille tabu.Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Ei meillä 60-70-luvuilla syntyneillä oo sen enempää ongelmia kuin muillakaan. Me ollaan vaan eka sukupolvi, joka on ihan avoimesti alkanut käydä hoitamassa ongelmiaan terapiassa. Ehkä aiemmin ei edes ollut niin hyviä terapiapalveluja kuin 90-luvulta alkaen?