Mistä hopeisia tiukuja

• Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
tai kartioita?

Tämän tapaisia. Tarkoitus siis on, että ne helähtelevät toisiinsa osuessaan. Ei jaksaisi viitsiä ulkomailta tilailla...

Tietääkö joku, mistä löytyisi? Kaipaan myös hopeista kelloa, kulkusta vai mitä lienee, sellaista hieman pisaramaista helistintä, ehkä n. 5 cm pitkää, jonka voisi ripustaa samaan nyöriin tiukujen kanssa.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Eikös noita vois tehdä itse? varmaan tuikkujen niistä metallikuorista sais kivoja.
Voisi, luulen. Mutta pitäisi olla kovempaa ainetta, että helisevät kauniisti, eivätkä vain rapise.

Minulla ei (vielä) ole omaa pajaa, jossa väkertää metallin, kiven ja puun kimpussa. Mutta toivottavasti sellaisen vielä saan. Siihen saakka joutuu toisten palveluihin turvautumaan.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minun luottofloristi juuri tilitti, kun noita ei saa kuin ulkomailta, ja alkaa olla varastot tyhjinä. Ei taida auttaa, eikä parempaa tietoa ole, mutta näin Espoossa.
Kun hän saa niitä hankittua lisää, voisinko saada ostaa muutaman näytekappaleen? Ei viitsisi sikaa säkissä hankkia.

Eikä joku hyvä pronssilevykin voisi olla hyvän äänen antava materiaali. Tiuku on vain taiteltava / "taottava" muotoonsa niin, etteivät "helmat" eikä sivut ota toisiinsa millään lailla kiinni (kuten havainnekuvan käärityssä versiossa, vaan että metalli pääsee värähtelemään (=soimaan) kunnolla.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:
Eikä joku hyvä pronssilevykin voisi olla hyvän äänen antava materiaali. Tiuku on vain taiteltava / "taottava" muotoonsa niin, etteivät "helmat" eikä sivut ota toisiinsa millään lailla kiinni (kuten havainnekuvan käärityssä versiossa, vaan että metalli pääsee värähtelemään (=soimaan) kunnolla.
Totta. Äänensä puolesta pronssikin kävisi, mutta visiossani on hopeisia. :) Seuraavissa projekteissa menisi pronssi.

Tietäisitkö, mistä voisi löytyä? Tai mistä löytyisi sellainen hopeaseppä tmv, joka ei ihan koko omaisuuttani vaatisi palkaksi muutamasta kauniista (!) kartiosta?

Yhteistyössä