Mistä nykyään elarit haetaan tarkoitan nyt muualta kuin isältä..Onko se nykyään kela vai mikä?
ok,pitää soittaa sinne siisAlkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:eikös kuitenkin sosiaalitoimisto jos isä ei maksa?
varmaan jollekki lastenvalvojalle vai mitä ne nyt on,ni ne kyl neuvoo sit mistä hakea,jos mä oon väärässä.Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen09:ok,pitää soittaa sinne siisAlkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:eikös kuitenkin sosiaalitoimisto jos isä ei maksa?
Mistä teitä sikiää?Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:toi on varmaan kans kauhee kusettaja toi perhoinen09 mitä nyt sen juttuja on tässä vuosien varrella seuraillut ihme muija soutaa ja huopaa ja ukkoansa kusettaa..
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:toi on varmaan kans kauhee kusettaja toi perhoinen09 mitä nyt sen juttuja on tässä vuosien varrella seuraillut ihme muija soutaa ja huopaa ja ukkoansa kusettaa..
Ei taida juu olla kukaan EX sukulainenAlkuperäinen kirjoittaja vierailija:toi on varmaan kans kauhee kusettaja toi perhoinen09 mitä nyt sen juttuja on tässä vuosien varrella seuraillut ihme muija soutaa ja huopaa ja ukkoansa kusettaa..
JepjepAlkuperäinen kirjoittaja Tepsutin:Noh minä nyt en ainakaan kuulu Onneksi sukuusu, entisiin ystäviisi kylläkin ja olen samaa mieltä toisten kanssa.
anteeksi, selvennätkö tämän?Alkuperäinen kirjoittaja Jadekettu:Ole yhteydessä lastenvalvojaan ja sossu se taitaa maksaa.
Muista että ne ovat sitten tuloja, jotka pitää näkyä veroilmoituksessasi.
miksei isältä voi hakea?! jos ei lasta ole tunnustettu, kunta maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen09:Mistä nykyään elarit haetaan tarkoitan nyt muualta kuin isältä..Onko se nykyään kela vai mikä?
Alkuperäinen kirjoittaja Jadekettu:Ole yhteydessä lastenvalvojaan ja sossu se taitaa maksaa.
Muista että ne ovat sitten tuloja, jotka pitää näkyä veroilmoituksessasi.
Ja voihan niitä ulosmitatakin mieheltä.
Ystäväni mies, joutui maksamaan ulosoton kautta kerralla ison summan.
Pariskunnalla oli alkuaikoina ollut riitaa, jonka takia kumpainenkaan osapuoli ei ollut huomannut, että kuukausittain olisi pitänyt elarit maksaa. Nyt sitten monta vuotta takaperin tuli alkuaikojen sotimisesta miehelle ulosotosta käsky maksaa. Pariskunta oli tuolloin yhdessä ja erikseen ja yhdessä ja erikseen. Ämmä laittoi maksuun kuitenkin kaikilta kuukausilta vaikka olivat yhdessä. (heillä oli omat asunnot, mutta mies pääasiassa asui ämmän luona).
Nyt mies sitten maksaa kuukausittain suoraan ulosoton kautta elarin ämmälle, kun ämmä meinasi laittaa useamman vuoden maksut aina kerralla valtion kautta, vaikka mies olisi ne kuukausittain ne hänelle tilille hoitanut. Aika narttu ämmä. SORY. Ja toi maksuehdotus tuli suoraan ulosotosta, ettei eukko pääse kusettaa / kieroilee.
noniin. eli tuossa tuli se oikea pointti verotuksen kannalta.Alkuperäinen kirjoittaja Jadekettu:Elatusmaksuista saa vähentää osan verotuksessa. Tällöin vaikuttaa veroprossaan pienentävästi. Tarkoitus oli kirjoittaa, että maksaja ilmoittaa.
kestikös kauan hakemus??Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen09:Mistä nykyään elarit haetaan tarkoitan nyt muualta kuin isältä..Onko se nykyään kela vai mikä?