Mistä froteemuovi isoon sänkyyn pissavahinkojen vuoksi?

  • Viestiketjun aloittaja "annica"
  • Ensimmäinen viesti
"annica"
Siis samanmoinen kuin tuli äippäpakkauksessa lapsen sänkyyn. Kun meillä tullee yöllä parisänkyyn ja nyt aateltiin jättää pois yövaippakin kun pitkään vaippa kuiva ja herää pissalle jos tarvis.
Mutta JOS tuleekin vahinko ettei koko iso patja oo sit "heippa"....
 
Ikea
Me ostettiin juuri ikeasta 160 cm leveään sänkyyn sellainen kosteussuojalakana, muovitettua froteeta, maksoi kolmekymppiä. Meillä kanssa vauva on vierihoidossa ja puklut lentää välillä yösyötöilläkin..
 
..
Ikeassa ja muuallakin myydään myös sellaisia sängynsuojuksia, jotka on vesitiiviitä. Sellaisia ohuita tikattuja "peittoja". Velfront tai Velfont merkillä löytyy muista kaupoista, mutta Ikeassa taisi olla halvempia. Siellä on montaa laatua, meillä se kallein versio ja hyvä on ollut. Ei hiostanut pahemmin edes viime kesän helteillä.
 
ostaja
Minä ostin joulukuussa ihan Prismasta sellaisen muotoon ommellun "pissasuoja"lakanan. Niitä oli erikokoisiin sänkyihin. Meillä 160cm ja olis ollut 180cm leveeseenkin. Tuon pitäisi olla hengittävä yms. ja hyvä onkin ollut. Laitoin sen heti käyttöön. Synnytän kohta ja pitää varoa sitä vertakin ja vauvan hoitoon tosi hyvä. Muistaakseni se oli siellä missä on peittoja ja muita eli ei lakanaosastolla ainakaan.
 
"sama"
Minä ostin joulukuussa ihan Prismasta sellaisen muotoon ommellun "pissasuoja"lakanan. Niitä oli erikokoisiin sänkyihin. Meillä 160cm ja olis ollut 180cm leveeseenkin. Tuon pitäisi olla hengittävä yms. ja hyvä onkin ollut. Laitoin sen heti käyttöön. Synnytän kohta ja pitää varoa sitä vertakin ja vauvan hoitoon tosi hyvä. Muistaakseni se oli siellä missä on peittoja ja muita eli ei lakanaosastolla ainakaan.
Ja lisään vielä, että noin 40e maksoi.
 
fleece?
Mites fleece-huopa, jonka peset reippaasti niin, että käytät huuhteluainetta? Sehän tukkii fleecen, siitä tulee vedenpitävä. Näin oon kuullu, mut en oo vielä ite testannu. Mut ei maksais paljon testaus.
 
"jjj"
Eurokankaasta saa metritavarana, meillä yhdellä lapsella omassa sängyssään täyspitkänä lakanan tuo hintaa tuli 2m pitkälle pätkälle 24e leveyttä oli jotain päälle metri
 
tt
Mites fleece-huopa, jonka peset reippaasti niin, että käytät huuhteluainetta? Sehän tukkii fleecen, siitä tulee vedenpitävä. Näin oon kuullu, mut en oo vielä ite testannu. Mut ei maksais paljon testaus.
Riittää kun fleece on kaksikertaisena, ei tarvi mitään pesuja. Meillä kokeiltiin tuota, eli ohut fleecepeitto kaksinkerroin taitettuna parisängyssä, kun lapsi opetteli yökuivaksi, mutta meillä ainakin se oli todella hiostava niin että siitä oli pakko luopua nopeasti.

Kangaskaupoista saa muovitettua froteeta metritavarana tai toinen mitä kannattaa kokeilla on kestovaippakangas (pul br) joka hengittää eikä hiosta.
 
"vieras"
Mites fleece-huopa, jonka peset reippaasti niin, että käytät huuhteluainetta? Sehän tukkii fleecen, siitä tulee vedenpitävä. Näin oon kuullu, mut en oo vielä ite testannu. Mut ei maksais paljon testaus.
Paitsi kun peset ja kuivaat ja peset ja kuivaat... niin kauan että fleece on tukossa.. Ehkä halvempaa sittenkin ja nopeempaa ostaa kaupasta.
Itse ostin kodin ykkösiltä 11-12e maksoi. Sopii lastensänkyyn hyvin, kuminauhat päissä niin saa pysymään paikallaankin.
 

Yhteistyössä