Mistä erottaa white trash-mamman uimahallissa tai ostoskeskuksessa?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jaa, mä oon kans maalta, ja mulla on mennyt ihan ohi, että termiä"valkoinen roskaväki" edes käytetään Suomessa nykyaikana.
Suurella mielenkiinnolla jään seuraamaan, että miten tämä valkoinen roskaväki luokitellaan.
 
hmmm
White trash is a derogatory term with a classist component targeted at white people with low social status, poor prospects and/or low levels of education. To call someone white trash is to accuse a white person of being economically, educationally and culturally bankrupt.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
White trash is a derogatory term with a classist component targeted at white people with low social status, poor prospects and/or low levels of education. To call someone white trash is to accuse a white person of being economically, educationally and culturally bankrupt.
Suomessa ei (onneksi vielä) tunneta samalla tavalla luokkaeroja kuin Jenkeissä. Suomessa on maailmanmittakaavassa harvinainen ilmainen koulutus kaikille joka luo tasa-arvoa. Kun Jenkeissä synnyt asuntovaunuun siitä on vaikeampi nostaa omaa sosiaalista statustaan. Ihmisten arvosteleminen sen perusteella on tosi noloa.
 
Kokeillaanpas.
Mammalla on vitivalkoiseksi blondattu, kärähtäneen näköinen "kihara" eli takkuinen tukka, 5 cm tummalla tyvikasvulla. Suupielessä rööki: tämä mamma ei piittaa siitä, että ostarilla ei saa polttaa. Asukokonaisuus muodostuu korkokengistä (pinkit vaikkapa), leopardikuvioisista kiiltävistä legginseistä, vuonna 1983 Vaatehuoneelta ostetusta neulepaidasta ja tuulitakista, jonka Jarkko (esikoisen iskä ) sai kun vielä pelasi lentopalloa aktiivisesti. Mammaa seuraa lauma likaisia, räkänokkaisia lapsia takkuisissa hiuksissaan ja mamma komentaa heitä kovaan ääneen tyyliin "Jerejonathan, Antonio ja Minka-Christina-Eufemia, tulkaa ny vittu pois sieltä karkkihyllyn kimpusta tai mä saatana raivostun!". Kaupan kassalla mamma maksaa mäyriksen, Hymy-lehden ja pari norttiaskia sossun kupongeilla, ja ärisee kassalla työskentelevälle somalialaissyntyiselle nuorukaiselle siitä, miten ulkomaalaiset valtaa maan ja elää hänen maksamillaan verorahoilla :xmas:
Haettiinko tässä jotain tällaista, vai? :saint:
 

Yhteistyössä