Mistä erottaa doplerilla omat ja vauvan sydänäänet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensikertalainen

Vieras
Siis dopleri tulossa ja nyt sitten mietin, että mistä mä erotan kumman sydänäänet sieltä kuuluu? Pitääkö mun laskea minuutin ajan montako niitä tulee? Kauhean työlästä... Ja mistä päin vatsaa niitä ääniä etsitään viikolla 12?

Hei, sikiön syke on tuossa vaiheessa todella nopeaa, ei niitä tartte laskea, erottaa kyllä hyvin itse, jos osaa etsiä. Mutta noilla viikoilla ei aina edes kokematon kätilö saa kuulumaan sydänääniä, joten itse en lähtisi todellakaan vielä tuossa vaiheessa edes kuuntelemaan.

Kyllä sä kuule sen huomaat ilman erityistä laskemistakin. Sikiön syke on n. tuplat sun sykkeeseen verrattuna. Aika alhaalta joudut todennäköisesti etsimään. Kannattaa aloittaa ihan karvoituksen rajasta.

Mahollisimman alhaalta kannattaa alottaa...Onhan se aika pieni vielä :)
Sitten ku kuulet vauvan sydänäänet niin kyllä erotat varmasti! On nimittäin paljon nopeempi ku sun oma syke...

Ite tunsin aika aikasin ku ekan kerran kuulin rv.10+4
Sitten ku alko liikkeitä rv.15+5) tuntumaan niin ei tullu enää käytettyä ku ties että kaikki on hyvin :)

Tosin töissä sattu 17+ työtapaturma enkä päässy mihinkään kuuntelemaan sydänääniä :O
Onneks sitten oli tuo doppleri kotona :O

todella alhaalta varmaan noilla viikoilla ja syke on todella nopea.tumtumtumtumtum
kannattaa kattoo youtubesta, siellä on videoita kun kuunnellaan niin sieltä saat mallia millainen se pitäisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sun edes pitäisi niitä itse kuunnella? Turhaa.

No koska tämä vauva on todella toivottu ja häntä on yritetty tähän maailmaan monen monta vuotta. Viimein tärppäsi hoidoilla. Huoli on kamala kun liikkeetkään ei vielä tunnu moneen aikaan. Haluan varmistua että vatsassa kaikki hyvin.

niin ja vielä että ihan siitä heti häpyluun yläpuolelta, kohtu on noilla viikoilla viel tosi alhaalla että mistään navan setuvilta on turha kuunnella. Ja oon itse saanu kotidopplerilla eka kerran rv10 kuulumaan, jotta on ihan mahdollista.

Alhaalta löytyy läheltä häpyluuta yleisemmin. Ja sikiön sydämen äänet ovat noin kaksi kertaa nopeammat kuin omasi. Kyllä sen erottaa :).

Mutta muista, ettei se ole 100% varmaa, että aina löytyy. Ainakaan noin varhaisilla viikoilla. Joten jos et löydä niin älä huolestu. Ja muista käyttää geeliä, kosteusvoidetta, liukuvoidetta tai jotain vastaavaa. Se vahvistaa kaikua.

Itse tilasin angel sounds doplerin. Olen silloin tällöin kuunnellut ja kosteusvoiteen kanssa kuuluu todella hyvin. Mutta ensi kuuntelukerta kotona miulla taisi olla siinä vko 15 paikkeilla.

• Tykkää
Reactions: sintukkanen
Sikiön syke kuulostaa hevosen laukalta koppottikoppoti...älä sitten sotke istukan ääniä sykkeeseen, se kuulostaa sellaselta viuhviuh-ääneltä. Mutta jos löydät istukan äänet, niin luultavasti kaikki kunnossa, koska ei se luultavasti kauaa toimi, jos sikiö on kuollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No koska tämä vauva on todella toivottu ja häntä on yritetty tähän maailmaan monen monta vuotta. Viimein tärppäsi hoidoilla. Huoli on kamala kun liikkeetkään ei vielä tunnu moneen aikaan. Haluan varmistua että vatsassa kaikki hyvin.

Ahdistut vain enemmän, kun et kuitenkaan niitä löydä.

Niin, 10 pisteen kysymys kuuluukin, että mitä sitten teet, jos/kun sydänäänet ei kotidopplerilla kuulukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ahdistut vain enemmän, kun et kuitenkaan niitä löydä.

Niin, 10 pisteen kysymys kuuluukin, että mitä sitten teet, jos/kun sydänäänet ei kotidopplerilla kuulukaan?

No olen varautunut ettei ne vielä kuulu. sitten odotetaan ensi viikon niskaturvotukseen ja kysytään ohjeita lääkäriltä kuunteluun... Näin olen sen ajatellut. Ellei mitään vuotoa tai kipuja ilmesty niin vielä en lähtisi päivystykseen...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä