Mistä desinfiointiainetta siivoukseen?

  • Viestiketjun aloittaja "plääh"
  • Ensimmäinen viesti
"plääh"
Haluaisin suihkutettavaa desinfioivaa pesuainetta jota voisi käyttää mm. keittiön pöydän pyyhkimiseen ja jota ei tarvitse pyyhkiä pois. Mistä ihmeestä löytyisi?? Ennen Tolulla oli desinfioivaa keittiösuihketta mutta ei ole enää :/
 
"plääh"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;22186547:
Mitä sellaista pidät pöydällä mikä vaatii desinfioidun alustan? Juuri pyyhkimällähän se lika irrotetaan pöydästä
Kissat kävelevät pöydillä kun ollaan pois kotoa.
 
"plääh"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;22186547:
Mitä sellaista pidät pöydällä mikä vaatii desinfioidun alustan? Juuri pyyhkimällähän se lika irrotetaan pöydästä
Kissat kävelevät pöydillä kun ollaan pois kotoa. Bakteerit se tappaisi paremmin, näkyvä lika tietysti lähtee pyyhkimällä
 
"plääh"
Niin ja leipää mm. syödään suoraan pöydältä.

Kiitos keittiönoita mutta en haluaisi liinoja vaan ihan ainetta. Sellainenkin kävisi minkä voi itse laittaa suihkupulloon joko lantrattuna tai sellaisenaan.
 
Keittiönoita
[QUOTE="plääh";22186624]Niin ja leipää mm. syödään suoraan pöydältä.

Kiitos keittiönoita mutta en haluaisi liinoja vaan ihan ainetta. Sellainenkin kävisi minkä voi itse laittaa suihkupulloon joko lantrattuna tai sellaisenaan.[/QUOTE]
Mitähän pöydän pinta tykkäisi laimennetusta kloritesta? Meillä ei ole ollut miukulaisia enää vuosiin, joten en ole tarvinnut desinfiointiainetta. Aikoinaan pesin kissojen kusputkan aina kloritella.
 
"plääh"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22186676:
Mitähän pöydän pinta tykkäisi laimennetusta kloritesta? Meillä ei ole ollut miukulaisia enää vuosiin, joten en ole tarvinnut desinfiointiainetta. Aikoinaan pesin kissojen kusputkan aina kloritella.
Kloriittia (jos sitä tarkoitat) ei saa jättää pintaan, se täytyy huuhdella pois. Se on aika myrkkyä...
 
"vieras"
[QUOTE="plääh";22186696]Kloriittia (jos sitä tarkoitat) ei saa jättää pintaan, se täytyy huuhdella pois. Se on aika myrkkyä...[/QUOTE]

Saahan jättää.
Siellähän on takana laimennusohjeet,ja viel lukee et ei tarvii huuhdella.
Pölyt ja liat kyl pitää pyyhkii ennen sitä pois.
 
"plääh"
[QUOTE="vieras";22186767]Saahan jättää.
Siellähän on takana laimennusohjeet,ja viel lukee et ei tarvii huuhdella.
Pölyt ja liat kyl pitää pyyhkii ennen sitä pois.[/QUOTE]

Siis onko kloriitti ja klorite sama asia vai ei?
 
"plääh"
Kiilto Klorite käyttöohjeesta:
"Käsittelemättömät tai painekyllästetyt puupinnat (hirsi, puuritilät, puutarhakalusteet yms.) saa puhtaaksi liasta Kloritella annostuksella 1:1. Levitä seos, harjaa ja anna vaikuttaa 15...30 min. Huuhtele puhtaalla vedellä."
 
tuo annostelu ei voi olla oikeen.

Superior KLOORI PUHDAS on valmisteen nimi joka mulla on ja siinä lukee näin: Kuivaa kaikki alueet aineella. Ei tarvitse jälkihuuhtelua. Älä sekoita muiden pesuaineiden kanssa. Annostelu: 1dl klooria 5dl vettä.
 
"plääh"
Eikö kukaan oikeasti tietäisi? Onhan noita aineita olemassa mutta en ole itse löytänyt. Ja on niin vaivalloista lukea käyttöohjeet joka putelista. Kaikissa ei ole edes kunnon ohjeita. Yksi tuttuni on ostanut joltain ihme yritykseltä tällaista ainetta mutta nyt ei ole enää saanut sitä että sekin mahdollisuus meni siinä.
 
"plääh"
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22187010:
tuo annostelu ei voi olla oikeen.

Superior KLOORI PUHDAS on valmisteen nimi joka mulla on ja siinä lukee näin: Kuivaa kaikki alueet aineella. Ei tarvitse jälkihuuhtelua. Älä sekoita muiden pesuaineiden kanssa. Annostelu: 1dl klooria 5dl vettä.
Outo ohje, miten aineella voi _kuivata_ alueet. Minulla on kloriittipullo kotona ja siinä käsketään huuhtelemaan pinnat, lisäksi siinä on kauheat varoitukset kuinka vaarallista ainetta on. En uskaltaisi kyllä syödä leipää kloriitilla pestyltä pöydältä.
 
tolu
Tolu on edelleenkin desifioiva puhdistusaine.
Sanoit ettei sitä enää ole kaupoissa.
Voi olla,että ei suihkupullossa,mutta meillä on aina laimennettu itse suihkupulloon normi tolu-pullosta.
On muuten paljon taloudellisempaakin kun itse tekee laimennuksen : )
 
"plääh"
Tolu on edelleenkin desifioiva puhdistusaine.
Sanoit ettei sitä enää ole kaupoissa.
Voi olla,että ei suihkupullossa,mutta meillä on aina laimennettu itse suihkupulloon normi tolu-pullosta.
On muuten paljon taloudellisempaakin kun itse tekee laimennuksen : )
Onko!! :) Tarvitseeko sitä huuhdella pois?
Aiemmin Tolulla oli desinfioiva keittiösuihke mutta sitten siitä otettiin sana "desinfioiva" pois, nyt se on vain tavallista keittiösuihketta jota ei tarvitse pyyhkiä pois.
 
"plääh"
Katsos vain, löysin tällaisen tiedotteen:

"Miksi Tolu ei ole enää desinfioiva?
Desinfioiva-tuotteen säännöt ovat muuttuneet biosididirektiivin (BPD 98/8/EG) toimeenpanemisen
takia. Tolun tunnettu koostumus ei valitettavasti täytä kaikkia desinfioivalta pesuaineelta vaadittua
tehokkuustestejä.
Henkel olisi joutunut käyttämään ”kovempaa kemiaa” täyttääkseen uudet normit. Koska
vuosikymmenien kokemuksen kautta tiedämme kuluttajan olevan tyytyväinen Tolun hygieenisiin
ominaisuuksiin, Henkel päätti säilyttää entisen, tehokkaan ja luonnollisen koostumuksen."

Hei "tolu", mikä sen aineen nimi on mitä olette käyttäneet?
 
Kloorinhan pitäisi hajota vedeksi ja ruokasuolaksi. Mutta hajoamattomana se on kyllä aika myrkyllistä. Sillähän desinfioidaan mm. talousvesikaivoja ja silloinhan raanaveden pitoisuus laskee pikkuhiljaa. Hajuttomassakin vedessä on varmaan jotakin jäljellä ja sitä sitten ihmiset kuitenkin juo.
Mä en kyllä ymmärrä tommosta bakteerikammoa alkuunkaan. Niitähän on joka paikassa muutenkin.
 
"plääh"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22187643:
Kloorinhan pitäisi hajota vedeksi ja ruokasuolaksi. Mutta hajoamattomana se on kyllä aika myrkyllistä. Sillähän desinfioidaan mm. talousvesikaivoja ja silloinhan raanaveden pitoisuus laskee pikkuhiljaa. Hajuttomassakin vedessä on varmaan jotakin jäljellä ja sitä sitten ihmiset kuitenkin juo.
Mä en kyllä ymmärrä tommosta bakteerikammoa alkuunkaan. Niitähän on joka paikassa muutenkin.
No minä olen raskaana ja pelkään toksoplasmoosia, kai se on sitten paha asia. Lisäksi sellainen pesusuihke jota ei tarvitse huuhdella pois on todella helppokäyttöistä.
 
"vieras"
[QUOTE="plääh";22187801]No minä olen raskaana ja pelkään toksoplasmoosia, kai se on sitten paha asia. Lisäksi sellainen pesusuihke jota ei tarvitse huuhdella pois on todella helppokäyttöistä.[/QUOTE]

Jos ne kissat on tähän asti pomppineet pöydillä,etkä oo pintoja pyyhkiny joka kerta,niin tod.näk sä olet ton tokson jossain vaiheessa sairastanut.Ja silloin sä olet silel immuuni.
Testauta ittes et ootko sairastanu sen.
 
klorin
ESIM. Klorin leventeli
desinfioi ja valkaisee

Yleissiivous:1dl klorinia 5litraan vettä.Käyttö:poista irtonainen lika ja pöly.Puhdista pinnat klorin-liukoksella.Huuhtelua EI tarvita

Jos tätä ostat niin muista ettet laita kuumaan veteen,vaan alle 40asteeseen.Muuten saat siit kyl sellaset myrkyt irti et ei oo tosikaan.
 

Yhteistyössä