Mistä apua mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tilanne on se, että olen jo aiemmin vuosia sitten ollut lastensuojelun avustamana useita kuukausia lasten kanssa sijoitettuna miehen väkivaltaisen käyttäytymisen vuoksi. No...sitten käytiin pariterapiaa ja muuta, palattiin yhteen. Fyysinen väkivalta jäi mutta henkinen väkivalta jatkuu ja jatkuu. Kerran pari viikossa saan huudot,haukut jne niskaani. Ja aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mitään en osaa muka tehdä, olen lehmä, jne...
Ja olipa mikä tahansa asia missä en ole samaa mieltä niin saan julmetun huudon ja ryöpyn niskaani. Olen kokeillut myös vain myönnytellä, nikn sekään ei kelpaa...sitten saaan kuulla kuinka minusta ei saa mitään mielipidettä irti. Eli teinpä niin tai näin niin aina väärinpäin.
Viikonloput ja lomat on painajaisia. Pitäisi olla koko ajan jotain mielekästä puuhaa järjestettynä ja hänen tulee saada tehdä niitä omia juttujaan. Minä en voi edes pyykkejä narulta sisälle hakea ilman lapsia, ilman että saan kommentin...mikä siellä taas kesti.
Itse hän voi tunteja olla puuhissana kyselemättä yhtään mitään.
Olen myös huomannut että taas nostaa sekin päätään, että heti kun olen jonkun tuttavan kanssa jutellut niin hän räjähtää jostain pätö asiasta.
Eli ihan kuin en saisi olla muiden kanssa tekemisissä.
Olen lasten vuoksi yrittänyt kestää, järjestänyt miehelle hommaa kuin pikku lapselle jne...mutta nyt mulla alkaa olla voimat loppu.
Mutta mutta, silloin vuosia sitten otin yhteyttä lasten suojeluun ja he tulivat heti paikalle ja jäärjestivät meille asunnon toisaalta sijoitettuna. Silloin oli tuo fyysinen väkivalta, mutta miten saan apua nyt kun tämä on vain pelkkää henkistä väkivaltaa? Saako silloin apua vai onko se vain kestettävä? On hän käyttäytynyt uhkaavasti mutta ei ole lyönyt. Ja mikään ns. Normaali eroaminen ei onnisyu. Hän ei siihen suostu, uhkaa viedä lapset jne...vaikka se hänen taustoillaan ei kyllä ole mahdollista. Kyseessä on jännä mies. Siitä huolimatta pelkään että mitäs jos...
Ja sekin pelottaa, että mikä jahtaaminen taas alkaa. Hån on myös ilmoittanut että mikäli meillä tulee ero ja ottaisin uuden miehen niin hän hakkaisi sen.
Et täkleen.
Olen aivan lopussa ja voimaton.
 
vierailija
Ehkä voisit mennä turvakotiin, jos mies käyttäytyy uhkaavasti niin kerro että pelkäät että väkivalta alkaa uudestaan. Lapsena mentiin muutamia kertoja äidin ja pikkuveljen kanssa turvakotiin kun isä riehui ja potki ovia. Ei muistaakseni lyönyt mutta oli niin uhkaava että yöpaidassa ulkona odoteltiin taksia turvakotiin. Eli uskoisin että se riittää jos riehuu noin, että saisit apua. Voimia, ja älä piittaa trolleista.
 
vierailija
Mutta riittääkö se henkinen väkivalta syyksi? Kyllä silloin vuosia sitten minulle siitäkin kovasti sanottiin että se on yhtälailla lähisuhdeväkivaltaa mutta sitten tulee sellainen olo että no...jos mä vaan oon liian herkkä. Jos ne muidenkin puolistot on samanlaisia, ei se ainakaan lyö vakkka on uhkaillut pari kertaa nyrkki ojossa.

Joo en välitä trolleista, johonkinhan heidänkin täytyy pahaaoloaan purkaa. Ja kiitos asiallisista viesteistä. Olen vain niin voimaton.
Ei ole sukulaisia tai tuttuja minne mennä ja erosta tulee niin vaikea etten siitä yksin selviä. Siksi mietin että auttaako lastensuojelu myös henkisenväkivallan uhreja vai täytyykö olla fyysinen että lähtevät apuun?
 
Mutta riittääkö se henkinen väkivalta syyksi? Kyllä silloin vuosia sitten minulle siitäkin kovasti sanottiin että se on yhtälailla lähisuhdeväkivaltaa mutta sitten tulee sellainen olo että no...jos mä vaan oon liian herkkä. Jos ne muidenkin puolistot on samanlaisia, ei se ainakaan lyö vakkka on uhkaillut pari kertaa nyrkki ojossa.

Joo en välitä trolleista, johonkinhan heidänkin täytyy pahaaoloaan purkaa. Ja kiitos asiallisista viesteistä. Olen vain niin voimaton.
Ei ole sukulaisia tai tuttuja minne mennä ja erosta tulee niin vaikea etten siitä yksin selviä. Siksi mietin että auttaako lastensuojelu myös henkisenväkivallan uhreja vai täytyykö olla fyysinen että lähtevät apuun?
Kyllä tuon pitäisi jo riittää, sen lisäksi sä elät koko ajan väkivallan uhan alla. Eikä toi tilanne voi lastenkaan psyykkisen kasvun takia noin jatkua.
 
vierailija
Mutta riittääkö se henkinen väkivalta syyksi? Kyllä silloin vuosia sitten minulle siitäkin kovasti sanottiin että se on yhtälailla lähisuhdeväkivaltaa mutta sitten tulee sellainen olo että no...jos mä vaan oon liian herkkä. Jos ne muidenkin puolistot on samanlaisia, ei se ainakaan lyö vakkka on uhkaillut pari kertaa nyrkki ojossa.

Joo en välitä trolleista, johonkinhan heidänkin täytyy pahaaoloaan purkaa. Ja kiitos asiallisista viesteistä. Olen vain niin voimaton.
Ei ole sukulaisia tai tuttuja minne mennä ja erosta tulee niin vaikea etten siitä yksin selviä. Siksi mietin että auttaako lastensuojelu myös henkisenväkivallan uhreja vai täytyykö olla fyysinen että lähtevät apuun?
Ei ole muiden puolisot tollasia.
 
vierailija
Narsistia ei paranna mikään, joten lapset kantoon ja pois. Ja niin pitkälle, kun pippuri kasvaa. Tosin noilla narskuilla on paha tapa manipuloida ja saada esitettyä asiat itselleen edullisesti ja siten se toinen osapuoli näyttämään syylliseltä. Joten vaikeea tulee olemaan tappelu lapsista, mutta jos saat kerättyä jotain todisteita miehen henkisestäkin väkivallasta ja uhkailuista ennen lähtöä, niin tee se. Mutta muista olla varovainen. Kiinni et saa jäädä tai voi käydä pahasti...
 
vierailija
Narsistia ei paranna mikään, joten lapset kantoon ja pois. Ja niin pitkälle, kun pippuri kasvaa. Tosin noilla narskuilla on paha tapa manipuloida ja saada esitettyä asiat itselleen edullisesti ja siten se toinen osapuoli näyttämään syylliseltä. Joten vaikeea tulee olemaan tappelu lapsista, mutta jos saat kerättyä jotain todisteita miehen henkisestäkin väkivallasta ja uhkailuista ennen lähtöä, niin tee se. Mutta muista olla varovainen. Kiinni et saa jäädä tai voi käydä pahasti...
Jep...tämäpä se osui kuin naulan kantaan ja siksi lähtö pelottaa. Hän on muiden silmien edessä niin nöyrä ja hiljainen yms mut kun ovet sulkeutuu niin muuttuu aivan täysin.
Mä en saa olla edes iloinen kun kohta räjähtää jostain. Ja jos olen murheissaan haukku norsunaamaksi.
Autosta ei kaupungilla saa ulos katsoa jos auto pysähtyneenä...ne kuulema muut katsoo kun katsoa mulkoilen ja häntä hävettää. Ei siis normaalia ympärilleen katselua.
Riitoja tulee enemmän kuin ennen...se on mun syy kun en vaan puolla häntä.
Mut mut nii...
Siinäpä se kun se on niin pirun taitava esiintymään vieraiden silmien edessä. Ja kun ei o kaikki päässä kohdallaan noin rumasti sanottuna niin en tiedä mitä tehdä.
Tuolla jossakn oli juttua...ohjetta miten tulisi elää ja olla jos jostain syystä ei vaan pysty lähtemään ja päättää jäädä suhteeseen. Mut tjntuu se älyttömältä hukata elämänsä ahdistuneena elämiseen ja varpaillaan oloon.
Vaan se hiton lähteminen...miten se voi olla niin vaikeeta? Miks aina uskoo kaikki lupaukset ja joka kerta antaa periksi ja uskoo parempaan huomiseen? Olenko vaan niin tyhmä kutrn olen usin saanut kuulla olevani vai mikä tää kahle on...en käsitä.
 
vierailija
Jep...tämäpä se osui kuin naulan kantaan ja siksi lähtö pelottaa. Hän on muiden silmien edessä niin nöyrä ja hiljainen yms mut kun ovet sulkeutuu niin muuttuu aivan täysin.
Mä en saa olla edes iloinen kun kohta räjähtää jostain. Ja jos olen murheissaan haukku norsunaamaksi.
Autosta ei kaupungilla saa ulos katsoa jos auto pysähtyneenä...ne kuulema muut katsoo kun katsoa mulkoilen ja häntä hävettää. Ei siis normaalia ympärilleen katselua.
Riitoja tulee enemmän kuin ennen...se on mun syy kun en vaan puolla häntä.
Mut mut nii...
Siinäpä se kun se on niin pirun taitava esiintymään vieraiden silmien edessä. Ja kun ei o kaikki päässä kohdallaan noin rumasti sanottuna niin en tiedä mitä tehdä.
Tuolla jossakn oli juttua...ohjetta miten tulisi elää ja olla jos jostain syystä ei vaan pysty lähtemään ja päättää jäädä suhteeseen. Mut tjntuu se älyttömältä hukata elämänsä ahdistuneena elämiseen ja varpaillaan oloon.
Vaan se hiton lähteminen...miten se voi olla niin vaikeeta? Miks aina uskoo kaikki lupaukset ja joka kerta antaa periksi ja uskoo parempaan huomiseen? Olenko vaan niin tyhmä kutrn olen usin saanut kuulla olevani vai mikä tää kahle on...en käsitä.
Olen itse elänyt narsistin kanssa ja tiedän, mistä on kysymys. Tai niin mä luulin, mutta myöhemmin, n 10v erosta, selvisi eräässä yhteydessä, että taustalla saattaa olla myös skitsofrenia. Mutta kun ei kerran tajua olevansa sairas, niin ei suostunut lääkityksen, vaikka sitäkin tarjottiin. Kaikki muuthan oli niitä hulluja, kun sellasta menee väittämään...

Mutta kokeiles tuolta, jos olis apuja tai vinkkejä, miten eron hoitaa:
 
Olen itse elänyt narsistin kanssa ja tiedän, mistä on kysymys. Tai niin mä luulin, mutta myöhemmin, n 10v erosta, selvisi eräässä yhteydessä, että taustalla saattaa olla myös skitsofrenia. Mutta kun ei kerran tajua olevansa sairas, niin ei suostunut lääkityksen, vaikka sitäkin tarjottiin. Kaikki muuthan oli niitä hulluja, kun sellasta menee väittämään...

Mutta kokeiles tuolta, jos olis apuja tai vinkkejä, miten eron hoitaa:
Kumpi se nyt on. Narsismiin ei auta lääkkeet.
 

Yhteistyössä