Mistä aiotte varastaa joulukuusen tänä vuonna?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Coca-Cola joulupukki ja kaikki hömppätontut päälle on lapsille se isoin juttu
eikä muka hömppää
Samat koreat joulukoristeet menee kuuseen joka vuosi ja ikivanhat kuusenkynttilät.
Lumisadepallot muine koristeine ovat myös vuosia vanhoja, mitään ei tarvitse jouluksi ostaa. Ruat vain (emme juo Kokista).
Muutaman käytännöllisen lahjan ostin kuten sähköhammasharjat.

Lapset ovat ymmärtäneet, että joulu on muuta kuin lahjat! Joulu on perinteitä - joulu on ihanan rauhallista aikaa yhdessä. Askarrellaan, kuunnellaan joululauluja ja lauletaan, koristellaan, leivotaan (tehdään myös piparitalot), muistetaan ystäviä.
käydään kuusivarkaissa (kaupungin metästä käydään hakemassa hiukan havuja/käpyjä jne.), käydään katselemassa joulukatujen loistoa (Stockan jouluikkuna ei valitettavasti ole niin upea kuin minun lapsuudessani). Ja, kaikki tämä ilman mitään kiirettä/hössötystä.

Joulun vapailla rötvätään yöasussa vaikka koko päivän jos huvittaa, pelataan lautapelejä, pleikkaa, syödään makoisasti, katsellaan läjässä jouluohjelmia jne.❤
Jotkut joulumainokset ovat aika söpöjä - kyllä niitä katselee, mutta ei kannusta ostamaan mitään (olen markkinointiasiantuntija).
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja m1es
Coca-Cola joulupukki ja kaikki hömppätontut päälle on lapsille se isoin juttu
eikä muka hömppää
Joulu itsessään ei sisällä mitään tuollaista. Jos tuo kaikki nousee pintaan ja peittää alkuperäisen tarkoituksen, on tapa ymmärtää joulu hiukan hakusessa.
Ja se, että joulu on asetettu tälle nykyiselle paikalleen, juontaa todellakin juurensa jo pakanuuden ajalta.
Katolisen kirkon oli paljon helpmpaa saada kansa juhlimaan joulua aikaan, jolloin jo muutenkin oli tapana juhlia. Olihan kekri sopivasti näillä main, joten kirkon oli kohtalaisen helppo työntää omaa ideologiaansa sekaan.
Mutta tämä kaikki on vain pintaa, ajatus joulusta lähtee, jos on lähteäkseen, paljon syvemmältä.
 
Ettäs kehtasikin

Ja noin kauniille nuorelle naiselle

*kohta kuullaan, että nainen onkin 59 v*
Hän on tällä hetkellä 28-vuotias, mutta tuo apea joulukuva on viime joululta, silloin siis 27 v.

Tässä ihan tuore live-esitys, reisi pilkahtaa mutta kokonaisuutena Echon lapsille sopivaa pyhäkoulutasoa. Kyseessä on siis niin kiltti tonttu, että Latimeriaa masentaa.

 
  • Rakkaus
Reactions: Latimeria
Hän on tällä hetkellä 28-vuotias, mutta tuo apea joulukuva on viime joululta, silloin siis 27 v.

Tässä ihan tuore live-esitys, reisi pilkahtaa mutta kokonaisuutena Echon lapsille sopivaa pyhäkoulutasoa. Kyseessä on siis niin kiltti tonttu, että Latimeriaa masentaa.

Eihän nätit naiset masenna ja paljastakin näkyy kivasti, laulajalla on ihan nätti lyhyt mekko :love:

Mutta niin se vaan on, että minimekko on jostain syystä 100x sexympi kuin mikroshortsit.

Näkeekö m1es mitään eroa niissä?
 
Eihän nätit naiset masenna ja paljastakin näkyy kivasti, laulajalla on ihan nätti lyhyt mekko

Mutta niin se vaan on, että minimekko on jostain syystä 100x sexympi kuin mikroshortsit.

Näkeekö m1es mitään eroa niissä?
Pääsääntöisesti noin, mutta riippuu hieman tilanteesta ja tarkastelusuunnasta.

Tässä vertalumateriaalia, osalla shortisit ja osalla lyhyehkö hame. Tuo shortsiasuinen, joka spagaatin tehdessään kysyy "How do You want me?" tekee kyllä säväyksen...
 
vierailija
En ole koskaan varastanut kuusta, vaikka se täällä maalla olis erittäin helppoa. Täällä noita syrjäisiä metsiä on niin paljon, ettei kukaan tietäis mitään, jos sieltä kävis jonkun pienen kränän pöllimässä, kunhan ei ihan tien vierestä ota.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Joulu ei olisi joulu jos kuusta ei käydä hakemassa itse metsästä. Omaa metsää ei ole.

Me eilen käytiin spottaa lasten kanssa sopiva kuusi, aaton aattona käydään se sitten kaatamassa ja hivutetaan kotiin. Olen kyllä selittänyt lapsille, että näin ei saisi tehdä, ja siitäkös ne vaan innostuu :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
No varasta sinä kuusi, minä taas .... myös IRL.
Eli tiirailet pikkutyttöjä tai niiltä näyttäviä myös IRL. Tähänhän sopii se vitsi, että mitä hyvää on tietyissä -fiileissä: No ne ainakin hidastaa kun ajaa alakoulun läheltä.

Juu juu, kerro vaan, että on se luonnollista, että elinvoimainen ja viriili mies tiirailee nuoria naisia... Jokaikinen täällä tajuaa kyllä sun taipumuksesi.

Olen mies ja katoin tuota videota... Oli niin paskaa musaa, että tiukkaa teki, mutta piti nyt katsoa tuohon "säväyttävään" kohtaan. Ei söväyttänyt. Olen kai epänormaali.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Eli tiirailet pikkutyttöjä tai niiltä näyttäviä myös IRL. Tähänhän sopii se vitsi, että mitä hyvää on tietyissä -fiileissä: No ne ainakin hidastaa kun ajaa alakoulun läheltä.

Juu juu, kerro vaan, että on se luonnollista, että elinvoimainen ja viriili mies tiirailee nuoria naisia... Jokaikinen täällä tajuaa kyllä sun taipumuksesi.

Olen mies ja katoin tuota videota... Oli niin paskaa musaa, että tiukkaa teki, mutta piti nyt katsoa tuohon "säväyttävään" kohtaan. Ei söväyttänyt. Olen kai epänormaali.
Nuo kun putsaavat naamansa teipeistä, naruista, yms. niin näyttävät ikäiseltään eli viiskybäsiltä?:D

 
vierailija
En mistään. Mulla on nätti ja tuuhea tekokuusi, jos haluan sen varastosta ottaa. Tosin vuosiin en ole enää laittanut sitäkään, kun on noita kotieläimiä, niin se ei saa olla rauhassa... Ensin oli kissat, jotka oli sen kimpussa koko ajan ja nyt koirat. Olen ollut melko nuori, kun viimeksi on isän kanssa käyty kuusivarkaissa, mutta lapsuudenkodissakin oli jo vuosia tekokuusi ennen, kun olen muuttanut sieltä pois. Pidän kyllä enemmän aidosta kuusesta, mutta vihaan sitä neulasten siivoamista... Aina se varisee, vaikka miten koitat kastella. :(
 
vierailija
Nuo kun putsaavat naamansa teipesitä, naruista, yms. niin näyttävät ikäiseltään eli viiskybäsiltä?
Miehet vaan luonnostaan tykkää mahdollisimman nuoresta mutta kummiskin sukukypsästä... just ja just... Parempi korkata hiukan aikaisemmin kuin myöhemmin. Ei M1es oo yhtään epänormaali, mutta tuo yllä kirjoitellut on joku feministien henkisesti kastroima puolieunukki.
 
Olen kerran varastanut kuusen. Taisin olla 13-14v kun kävin lähimetsässä (kaupungin metsä? en ees tiedö) kaatamassa kuusen ja roudasin sen kotiini. En kyllä vieläkään tajua, että miksi näin kävi. Yleensä jostain isoisän metsästä kuusia olisi kyllä liiennyt. Taikka mökiltä. Mutta ilmeisesti jäi hakematta ja tämmöiseen turvauduttiin. Enkä edes muista, että oliko mut käskytetty tuohon tekoon. Tuskin edes tajusin, että kyseessä oli varastaminen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Olen kerran varastanut kuusen. Taisin olla 13-14v kun kävin lähimetsässä (kaupungin metsä? en ees tiedö) kaatamassa kuusen ja roudasin sen kotiini. En kyllä vieläkään tajua, että miksi näin kävi. Yleensä jostain isoisän metsästä kuusia olisi kyllä liiennyt. Taikka mökiltä. Mutta ilmeisesti jäi hakematta ja tämmöiseen turvauduttiin. Enkä edes muista, että oliko mut käskytetty tuohon tekoon. Tuskin edes tajusin, että kyseessä oli varastaminen.
Halusit pitää ihanaa jouluperinnettä yllä.♡
 

Yhteistyössä