Mistä voi johtua (raskautumisesta)...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo/tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo/tietämätön

Vieras
Mistä voi siis johtua, että kolmatta lasta ei kuulu, kaksi ekaa saanut alkunsa heti kun on päätetty yrittää, niin seuraavia menkkoja ei ookkaan enää tullut ja nyt on jo 7kk yritetty ja ei vaan tärppää.....
Mistä tämä "lapsettomuus" voi johtua???
Nuorin on nyt 11kk (vanhin 2v10kk), voiko tässä ajassa tulla minuun joku vika???

tressistä ym .. lapsettomuudesta puhutaan vasta vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen !tuu tuonne lapsetomuus puolelle!
siellä on kaikenlaista lapsetomuutta .
sieltä saat varmaan akikenlaista tietoa !
oletko käyttänyt ovulaatiotestejä ?? =)

kiitos teille, kierto on suht säännöllinen 28-31pv ja omasta mielstä ovuloin, testejä en oo käyttänyt, mutta ovis limat luulen tunnistavani, mut kiitti paljon ja voisinkin piipahtaa tuolla lapsettomuus puolella!!

Me yritettiin tätä kolmatta heti kun paikat oli kunnossa, siis oltiin alusta asti ilman ehkäisyä ja tulin raskaaksi "vasta" kun kuopus oli n.9kk. Menkkoja ei tässä välissä tullut.

Mutta mulla se ero, että molempia poikiakin yritetty noin vuosi.

Joo, mä oon jotenkin vainoharhanen ja kuvittelen et mussa on nyt jokin vika kun kolmatta ei kuulu vaikka tiedän et kaikki raskautumiset on yksilöllisiä, mut tuntuu oudolta, et tää kolmas ois kiven takana kun edelliset on heti tärpänny, ni siksi oon "varma" et jotain on vialla, pääsiskö esim. terkkariin tarkistuttaa asian vaik gynelle????

eka laps sai alkunsa eka kierrosta, toisen raskauden alkamiseen menikin sitten 7v. Käy lääkärillä varmuuden vuoksi otattamassa hormonitestit. Ei sitä ikinä tiedä, vaikka jotain olis vialla. Turha odotella ainakaan vuosia.

Mun mielestä jos kärsii sekundäärisestä (?) lapsettomuudesta, niin hoitoihin pääsee nopeampaa kuin vuoden yrityksen jälkeen. (sitä en tiedä miksi ei nyt tärppää.. hormoonit, ressi jne...??)

Jos ennestään on kaksi lasta, ei julkisella puolella lapsettomuustutkimuksiin/-hoitoihin pääse. Joskus synnytyksen/imetyksen jälkeen voi mennä helposti vuosikin, ennen kuin oma hormonitoiminta palautuu niin, että on mahdollista tulla raskaaksi. Kerran teillä on ennestään kaksi lasta ja ne raskaudet ovat alkaneet helposti, on epätodennäköistä(joskin mahdollista), että sinuun tai mieheesi olisi tullut tuossa ajassa sellainen "vika", ettei raskaus ala. JOskushan saattaa käydä myös niin, että kun oikein yrittää ja toivoo raskautta niin se ei ala, mutta kun tavallaan yrittää unohtaa koko asian hetkeksi niin raskaus alkaakin... En tiedä tilannettasi tietenkään, mutta esim. ylipaino on myös yksi tekijä, joka saattaa hidastaa/estää raskaaksi tulemista.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jos ennestään on kaksi lasta, ei julkisella puolella lapsettomuustutkimuksiin/-hoitoihin pääse. Joskus synnytyksen/imetyksen jälkeen voi mennä helposti vuosikin, ennen kuin oma hormonitoiminta palautuu niin, että on mahdollista tulla raskaaksi. Kerran teillä on ennestään kaksi lasta ja ne raskaudet ovat alkaneet helposti, on epätodennäköistä(joskin mahdollista), että sinuun tai mieheesi olisi tullut tuossa ajassa sellainen "vika", ettei raskaus ala. JOskushan saattaa käydä myös niin, että kun oikein yrittää ja toivoo raskautta niin se ei ala, mutta kun tavallaan yrittää unohtaa koko asian hetkeksi niin raskaus alkaakin... En tiedä tilannettasi tietenkään, mutta esim. ylipaino on myös yksi tekijä, joka saattaa hidastaa/estää raskaaksi tulemista.

Kiitos, tää vähän rauhotti mieltäni, siitä, että meihin ois joku vika tullut (tiedän,et oon ihan höhlä), ylipainoa mulla ei oo (oon 165cm ja 56kg), muutama kilo viime raskaudesta jäänyt.
Imettänyt en oo päivääkään, mutta kai ne hormoonit voi vielä heitellä, joten nyt sitten yritetään ottaa kesän ajan ihan rennosti ja kiitos myös muille!!!

Yhteistyössä