Mistä voi johtua että toinen poskiontelo aina ihan tukossa? Ei tunnu et olis limaa, vaan ilma ei oikein kierrä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on molemmat ontelot avarrettu muutama vuosi sitten ja sen jälkeen ei oo tulehduksia ollut. Nyt on vasen puoli ihan tukossa ja korvakin lukkoilee. Voiko olla esim jotain allergiaa??

Allergiaa varmasti. Turvotusta poskionteloissa.
Käytätkö mitään allergialääkettä? Tai omistatko nenäkannua, sen käyttö vois auttaa. =)

En oo ikinä käyttänyt mitään allergialääkkeitä enkä sitä nenäkannuakaan. Mulla on toinen puoli naamasta, lähinnä tuo posken alue kipee ja silmän takaakin särkee. Aloin heti miettimään jotain poskiontelon kasvainta/syöpää, kun isälläni oli toinen ontelo kasvanut täyteen kasvaimia... :(

Todennäköisin on tuo allergia. Jos kokeilet syödä reilun viikon verran allergialääkettä ja katsot helpottaako (kannattaa syödä jotain muuta kuin zyrteciä ellei halua "haudantakaa"-oloa).
Ja nenäkannua suosittelen myös!

Mahdollinen on myös polyyppi, joka on kasvanut sinne onteloon juuri sen liman poistumisaukon suulle.
Tutulta leikataan tulevalla viikolla tällainen vaaraton polyyppi.

Turvotus. Korvatulehdus? Itselläni on tullut korvatulehdukset poskiontelotulehduksien tilalle.

Itselläni kestää pitkään parantua flunssista. Ei kannata niistää liikaa. Limakalvo turpoaa. Ainakin minulla. Voisko olla kuiva limakalvo nenässä?

[QUOTE="a p";25962026]Mikähän olis hyvä lääke? Saako niitä ilman reseptiä?
Ja onko muilla allergiaoireita jo tähän aikaan?[/QUOTE]

Saa ilman reseptiä. Itse käytän Xyzalia.
Siitepölyä on ollut ilmassa jo monta viikkoa, nyt alkaa olla jo pahinta aikaa...

Mulla oli kyllä kauhee flunssa+kuume 3 viikkoa sitten. Ja aina välillä tämä toinen poskiontelo oirehtii näin.. On tosi inhottavaa.. Tää on aika ällöä, mutta kun tungen pikkurillin sieraimeen tulee tässä oirehtivassa sieraimessa sellai seinämä tms äkkiämpää vastaan.

[QUOTE="a p";25962161]Mulla oli kyllä kauhee flunssa+kuume 3 viikkoa sitten. Ja aina välillä tämä toinen poskiontelo oirehtii näin.. On tosi inhottavaa.. Tää on aika ällöä, mutta kun tungen pikkurillin sieraimeen tulee tässä oirehtivassa sieraimessa sellai seinämä tms äkkiämpää vastaan.[/QUOTE]

Ei kannata ronkkia sitä nenää hirveesti. Mene mieluummin lääkäriin näytille.

Mulla on siitepölyallergiaa ja käyn vielä tällä hetkellä siedätyshoidossa (tai ehkä käyn, en tiedä saanko oikeaa vai lumelääkettä kun se on lääketutkimus) ja sairastin myös kolme viikkoa sitten flunssan, ja on hyvin pitkälti samoja oireita. Allergisilla ihmisillä muutenkin on pitempään flunssan jälkeen limaa yms., kuulemma. Ajattelen, että kaikki johtuu limakalvojen turvotuksesta ja allergian ja flunssan yhteisvaikutuksesta.

[QUOTE="a p";25962026]Mikähän olis hyvä lääke? Saako niitä ilman reseptiä?
Ja onko muilla allergiaoireita jo tähän aikaan?[/QUOTE]

Saa ilman reseptiä, mutta huomattavasti halvemmaksi tulee reseptin kanssa.

Mene lääkäriin. Mä arvelen polyyppeja. Itsekin olen polyypinpoistojonossa ja oireet on kuin mun omat. Antihistamiineilla ja kortisoninenäsuihkeilla voit saada apua jonotusaikana.

[QUOTE="a p";25962566]No mun isä lupas mulle yhen levyn heinixiä että sillä voin kokeilla. Onko tuo heinix hyvä tähän tarkotukseen?[/QUOTE]

Mene lääkäriin.

Miks pitäis heti mennä lääkäriin kun oireet kestäny vasta vähän aikaa?? En oo syöny 3 vuoteen yhtään antibiottikuuria tai muitakaan lääkkeitä, koska en ole käynyt joka pikkuvaivasta lääkärillä. Kaverit syö vuosittain monia kuureja, koska menevät heti pikkuflunssassa lääkäriin eivätkä yritä kotikonstein hoitaa..

[QUOTE="a p";25962566]No mun isä lupas mulle yhen levyn heinixiä että sillä voin kokeilla. Onko tuo heinix hyvä tähän tarkotukseen?[/QUOTE]

Itsellä tuo Heinix toimi kuten Zyrtec eli oli tehokas unilääke. Voihan sitä kokeilla ja jos uuvuttaa niin tietää syyn...

Yhteistyössä